stelling rondje weer een keer doen

ja grappig rosco slaapt ook altijd zo. Ik heb me inderdaad heel vaak afgevraagd of dat nou lekker ligt. De laatste tijd vind ik hem trouwens overal in bed terug.

groetjes czaar

Hallo,

leuk die stellingen!

wel of geen fysiotherapie/logopedie/etc als je kindje wat langzamer is met zijn of haar ontwikkeling op een of meer gebieden?

Wij gaan met Bente nu sinds een jaar naar de fysio. Ze had een voorkeurshouding en bovendien bewoog ze zich amper de eerste 3 maanden.
Nu een jaar later, ze is bijna 15 maanden, gaan we nog steeds. Ze ontwikkelt zich erg langzaam en de fysio wil haar graag in de gaten houden, ook voor mijn eigen gevoel is het erg fijn om zo 1 keer in de maand te horen dat ze, in haar eigen tempo, toch sprongetjes vooruit maakt. Nu sinds 2 weken kan ze billenschuiven en sinds van de week probeert ze op handen en knieën te komen!

Nieuwe stelling?

Wel of niet je kind/-eren meenemen naar een verjaardag om daar te laten slapen?

- Wijzelf nemen ze eigenlijk altijd wel mee, we vragen dan of we iets eerder mogen komen zodat ze toch nog op een redelijk normale tijd naar bed gaan. Dit gaat altijd goed, ze gaan gelijk lekker slapen en als we ze uit bed gehaald hebben blijven ze vaak wakker totdat we thuis zijn, eenmaal daar in bed slapen ze zo weer verder.

Groetjes Danielle

Hallo,

Leuk die stellingen, is er tenminste nog iets te beleven hier op het forum.

Wel of niet je kind/-eren meenemen naar een verjaardag om daar te laten slapen?

Wij doen dit eigenlijk nooit. Als we een verjaardag van familie hebben dan gaan we meestal tussen het middagslaapje en het avondeten, of na het avondeten. Dan hoeven we ook niet zo lang te blijven.
Verjaardag van vrienden zijn altijd 's avonds rond half 9, 9 uur. Voor onze meid is dat veel te laat. Ze ligt om 8 uur in bed, want langer haalt ze echt niet. Op zo'n moment blijft ze dus lekker thuis met een oppas (een van de opa's en oma's)
Toen ze nog heel klein was deden we dit wel, maar toen was het ook gemakkelijker. Nu moeten we dan al meer dan een uur eerder naar een verjaardag en dat zie ik niet echt zo zitten.

Nieuwe stelling:
Kindje wel of niet op eigen slaapkamer 's nachts.

Onze meid slaapt al vanaf de eerste dag op haar eigen kamertje en daar ben ik erg blij mee. In het begin was het wel eng maar na 2 nachten waren we er helemaal aan gewend. Ze slaapt tot nu toe (15 maanden) nog steeds lekker op haar eigen kamer. In het weekend komt ze 's morgens wel even bij ons in bed, maar dan is het alleen maar draaien en klimmen en natuurlijk gezellig knuffelen.

Groetjes anne

Kindje wel of niet op eigen slaapkamer 's nachts.

Jasmijn slaapt vanaf dat ze ongeveer 2 maanden is op haar eigen kamer. Ik vond het zelf erg prettig (en gezellig ) om haar de eerste tijd dichtbij me te hebben.
Toen ze na 2 maanden naar haar eigen kamer ging, ging dat meteen goed. Ik vind het belangrijk dat Jasmijn op haar eigen kamer slaapt. Alleen al omdat mijn man en ik zo meer privacy hebben.
Bij de baby die nu onderweg is zal ik het op dezelfde manier doen.

Nieuwe stelling:

Kruipen in openbare ruimtes?

Ik laat Jasmijn af en toe wel kruipen in openbare ruimtes. Bij de verloskundige in de wachtkamer en in de spreekkamer bijvoorbeeld. Maar ook wel eens in een winkel (hangt wel van de winkel en de situatie af natuurlijk). Laatst waren we in een fotowinkel en we kregen een hoop informatie over een nieuwe camera. Jasmijn werd het zat in de buggy en toen heb ik haar maar even door de winkel laten kruipen.
Ik heb altijd vochtige doekjes mee, dus naderhand maak ik haar handjes direct schoon en thuis gaat ze natuurlijk in bad.

vorige stelling:

Kruipen in openbare ruimtes?

ja ik laat caithlyn ook gewoon kruipen in openbare ruimtes hangt wel van de omgeving af zoals bij mn vriend zn opa gebeurd het echt niet want daar is alles goor bah maar een gewone schone ruimte vind ik niet erg of zoals in de tuin of zo maakt me ook niet uit,

dus ja hier normaal wel ja

nieuwe stelling:

nog potjes warm eten en fruit of niet?

hniet meer lekker
ook het fruit vind ze gewoon niet meer lekker opt moment

ier krijgt caithlyn soms nog wel eens warm eten uit een potje maar ze vind het echt

nog potjes warm eten of niet?

nathalia krijgt soms nog een potje warm eten,
bv als wij patatjes eten. dan krijgt ze eerst groente hapje en daarna een paar patatjes.
fruit krijgt ze vers, waar we ook zijn, en dat vindt ze heerlijk.

je kindje mee naar festivals/feesten nemen of niet?

ik woon in rotterdam, en vanaf nu komen alle festivals eraan.(zomercarnaval,danceparade, vandaag dunya festival enz )
vandaag zijn we naar dunya festival geweest, is niet zulke harde muziek
maar dance pardae gaat me nog even te ver (keiharde muziek)
zomer carnaval gaan we op een afstandje bekijken :D
(alle overdag trouwens hoor, zoda ze wel gewoon optij naar bed kan)

liefs, do

je kindje mee naar festivals/feesten nemen of niet?

Ja tuurlijk.... Ook wij kijken uit naar het zomercarnaval hoor haha. Gaan we ieder jaar naartoe. Danceparade doen we ook nog niet, te harde muziek inderdaad.
En overdag moet het zijn, anders ook niet.

Je kindje al snoepjes geven (zoals smarties, spekjes e.d.) of nog niet?

Wij doen het nog niet. Zolang zij dat begrip niet kent, prima. Lange vinger of rozijntjes zijn hier de max. En als we op een verjaardag een taart eten, krijgt ze heus wel een hapje, maar verder vind ik het nog lang niet nodig.

zo wou al eerder reageren staan veel stellingen tussen waar ik wel iets over wou zeggen maar wist zelf ff geen stelling hihi.

Je kindje al snoepjes geven (zoals smarties, spekjes e.d.) of nog niet?
elounda krijgt voorlopig ook nog geen snoepjes, vinden we niet nodig. wat ze niet kent kan ze ook niet missen. rozijntjes vind ze altijd lekker en rijstwafeltjes krijgt ze soms. verder krijgt ze af en toe een stuk liga of een thee bisquitje. soepstengels gaan er ook altijd wel in of een stukje eierkoek. (uh tja ik heb hier een echte smulpaap) maar fruit is toch wel haar favoriet (als je niet oppast pakt ze het zelf wel bij de groente boer hihi). maar spekkies, chocola, zoete koeken en chips zit er nog niet in.
op een verjaardag mag ze best een hapje taart mee eten en moet toegeven dat ze ook al een keer een nibit gebietst heeft bij iemand, maar ja dat hou je toch niet tegen.
(zo lang verhaal)

mij stelling voor jullie:
geen avondeten, dan ook geen toetje
gelukkig heb ik een lekker bek en eet ze eigenlijk altijd wel iets van haar avond eten (vooral bruin vlees is favo. krijgt ze pas als ze iets van haar groente of aardappels/pasta op heeft anders gaat eerst alleen al het vlees op haha) en hoeveel ze ook gegeten heeft toetje wil ze eigenlijk aaaaltijd ze zegt zelfs tuttu tuttu wat toetje toetje betekend. maar ook als ze een dag geen of weinig honger heeft krijgt ze gewoon haar toetje, heeft ze toch iets naar binnen. pas als ze wat ouder is gaan we haar leren dat ze altijd een paar hapjes van haar bord op moet eten voordat ze een toetje krijgt.

Terug
Bovenaan