stelling rondje weer een keer doen

hallo,

geen avondeten, geen toetje.

Deze regel gaat hier bij ons niet op. Wij vinden dat het toetje een apart onderdeel van de maaltijd is en dit gebruiken we dan dus ook niet als "straf", of althans het blijft wel gewoon bij yoghurt als hier niet gegeten is.
Bente eet over het algemeen wel goed haar avondeten en daarna nog een schaaltje yoghurt. Bij Tijn is het echter een ander verhaal en die wil op het moment niet altijd eten, ook hij krijgt daarna nog altijd yoghurt. Als hij niet gegeten heeft een we hebben bijvoorbeeld naast yoghurt ook nog vla, dan heeft hij pech en krijgt hij alleen yoghurt. Maar goed dat is iets wat hij weet.

Nieuwe stelling:

zwembroek aan in de tuin of in de blote billen?

Ik vond altijd dat ze gewoon in hun zwembroek moesten, daar was geen speld tussen te krijgen. We wonen namelijk op een hoek en mensen kunnen nu nog over de heg kijken. Maar...... mijn schoonvader heeft een naturistencamping en als wij daar op bezoek komen, ziet Tijn natuurlijk al die mensen in hun blote billen, dus we krijgen op het moment bij Tijn geen zwembroek aan, hij wil net als de mensen op de camping..... Hoe gaan we hem dit uitleggen als we van de zomer in Spanje op de camping staan en hij van mij wel gewoon een zwembroek aan moet.......

Groetjes Danielle

zwembroek aan f uit in d tuin

helaas heb ik geen tuin hahahaha maar bij mn moeder zou ik haar gewoon in haar blootje laten lopen  hoor, in de tuin.

nieuwe stelling:

je kindje op de zelfde tijd naar bed doen als nomaal, nu he zulk lekker weer wordt?

nathalia gaat strak tussen 7 en 8 naar bed, maart is een totale ramp nu het steeds langer ligt blijft.
ze wilt dus cht net gaan slapen.
gisteren was het11 uur!!!! voordat ze in slaap viel.
*zucht*

liefs, do

p.s. @ reneke vorig jaar zijn we niet naar zomer carnaval enzo geweest.
wereld haven dagen durfde ik toen ook nog niet aan.
mar nu: oordoppen op en gaan met die banaan whahaha heb er in in!!!

je kindje op de zelfde tijd naar bed doen als nomaal, nu he zulk lekker weer wordt?

Wij hebben vorig jaar rolluiken aangeschaft, dus hij gaat iedere avond om half 8 naar bed, want het is altijd donker. ( niet overdag natuurlijk)  Hij is de donkere kamer echt gewend. Maar als hij ergens anders slaapt, waar dat dus niet is, dan is hij echt veel vroeger wakker.. hahaha. Gelukkig dat hij dus altijd thuis slaapt.

Oh ja, en toch nog even over in het blootje in de tuin. Hier echt wel. zooo lekker even zonder luier..

Nieuwe stelling:

Wel of niet al met mama mee naar de tandarts om nu al te wennen??..

Mijn tandarts heeft mij aangeraden, om Noah nu al mee te nemen als ik op afspraak kom. Dan zetten ze hem op de stoel en de keer erop laten ze wat atributen zien enzo. Om hem maar langzaam te wennen, dat wanneer hij echt moet, hij niet bang is.

Hier heeft Myrthe gister ook lekker in haar blote kont in de tuin gespeeld...

Wel of niet al met mama mee naar de tandarts om nu al te wennen??..

Ja Myrthe is al met ons meegeweest en kreeg zelfs al een kadootje van de tandarts (slijmbal haha)
Bij mij is er vrij vaak niks aan de hand, bij mijn vriend altijd wel iets. Zolang ze alleen kijken en er geen boormachines aan te pas komen blijft ze erbij. Zodra dat wel gebeurt gaat ze met de ander van ons naar de wachtruimte.
Ze was heavely impressed haha.

Bij het koken kind op de aanrecht of op een stoel bij het aanrecht?

Myrthe zit op het aanrecht. Ze blijft netjes zitten en weet ook dat ze er anders vanaf moet. Nu is onze aanrecht ook ruim, dus ze zit niet in de buurt van fornuis. En zo helpt ze met koken door van alles op te eten hihi

wel of niet je kind of het aanrecht tijdens het koken.

absoluut niet! als ik aan het koken ben,heb ik daar mn aandacht bij, en om het even grof te zeggen,
moet ik er dan niet aan denken dat ik dan ook nog continu nathalia in de gaten moet houden.
nathalia zal echt niet stil zitten. (zie gelijk voor me hoe ze er af kukelt hahaha)
ze zit dus gewoon elke avond keurig in de box of met papa te spelen (wat het vaakst voor komt, omdat ik begin met koken als erwin thuis is) whahaha.

in de kinderstoel erbij, heb ik wel een aantal keer moeten doen, aangezien ze de box niet in wilde, en erwin dan nog niet thuis was, maar ook liever niet.

nieuwe stelling:

consequent blijven, of af en toe toch toegeven?

over het algemeen ben ik wel consequent maar moet toch wel zeggen dat ik voor sommige dingen een zwak heb hoor.
bv als ze heel de boel op stelte zet, omdat ze de box niet in wilt, ik zal haar niet neer planten en laten huilen, dan maar niet de box in.
slapen is ook een ramp hier, mede omdat ik niet consequent genoeg ben.
(ik heb  zoiets van, ach dan kom je toch lekker bij ons in bed)
weet het... fout fout fout whahahaha

Hoi!

Leuk weer een stellingronde!

consequent blijven, of af en toe toch toegeven?
Ik probeer echt heel consequent te blijven, maar soms heb ik er ook moeite mee.
Ze kan verschrikkelijk hard gillen en heeft nu door dat als ze dat doet, mama de kamer uitgaat, dus dat is soms wel eens leuk om te doen .
Ik probeerde het eerst gewoon te negeren, maar ze gilt zooo hard!

Om nog even terug te komen op de stelling: wel of niet op het aanrecht tijdens het koken?
Mijn vriendin haar zoontje zat op het aanrecht gezellig mee te roeren in een (lege) beslagkom en in een onbewaakt ongeblik kwam de houten pollepel in aanraking met het gas en vloog de fik erin! Dus ik zal Isabelle NOOIT op het aanrecht zetten, ik zet haar of bij Stefan of in de box.
Ik zal haar ook nooit op de grond in de keuken laten spelen wanneer ik aan het koken ben. Mijn schoonmoeder heeft epilepsie en dat mijn vriend nog klein was heeft ze een keer een aanval gehad toen ze met de pan spaghetti naar de gootsteen stapte (1 grote stap) en ging het kokende water vlak naast mijn vriend op de grond!
Dus een ongeluk zit in een klein hoekje en ik zou Isabelle niet in de keuken laten als ik bezig ben.

Nieuwe stelling:
afpakken speelgoed bij stukmaken/gooien?

Isabelle is mijn geduld op het moment behoorlijk aan het testen en gooit werkelijk met alles.
Ik zeg 2 keer nee, je mag niet gooien/stukmaken en daarna pak ik het af en leg het op de kast en krijgt ze het de rest van de dag niet meer.

Liefs monica

Het liefst reageer ik op meerdere stellingen, maar dat doen we maar niet, haha!

Afpakken speelgoed bij stukmaken/gooien?

Het is hier nog niet voorgekomen, maar ik zou het wel afpakken idd. Ik zie weleens kindjes speelgoed bij een ander uit de handen pakken, dan zou ik het wel afpakken, maar ons mannetje deelt alles. Hij laat anderen ook gewoon de boel afpakken...

Buren oppassen met de babyfoon?
Wij zijn gister naar het concert van Guus geweest (superrrr!) en toen hebben onze buren ons zoontje naar bed (gewoon thuis dus)  gebracht en hebben de babyfoon meegenomen. Zij gaven aan dit wel een beetje lastig te vinden, stel dat er iets in jullie huis gebeurd. Zelf zijn we hier niet bang voor, dan slaan  onze woefjes wel aan. Ik ben benieuwd naar jullie mening!  

Liefs Lientje

Buren oppassen met de babyfoon??

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik vroeger nee zou hebben geantwoord. Maar sinds een dikke 2 maanden zijn vrienden, naast ons komen wonen. ( ja echt heel gezellig) en nu denk ik dat ik de babyfoon er ook best wel een keer zou neerzetten. Het is nog niet voorgekomen, want wij gaan niet zo heel vaak s'avonds weg en als we weg gaan, dan hebben een geweldige oppas. Maar stel ik moet ineens plots naar het ziekenhuis ( ivm mijn hoge bloeddruk) dan zou ik de babayfoon daar best even neerzetten. Wel zou ik willen, dat ze wel het huis in de gaten houden. Maar ik denk dat dat vanzelf sprekend is..

Kindje naar de peuterspeelzaal of toch bij mama thuis blijven tot de basisschool??

Wij hebben Noah ingeschreven bij een peuterspeelzaal, voor als hij 2 en een half is. Ik denk dat het hoed is voor zijn ontwikkeling. Maar tot die tijd, lekker bij mama thuis.

Terug
Bovenaan