Stellingen.....

Huiskamer vol speelgoed op de grond of een paar dingetjes

Eigenlijk allebei een beetje, we hebben voor Daantje nu 1 mand vol kleine speelgoedjes, knuffels enzo, niet overdreven veel hoor. Haar favoriete spelletje is nu vanuit haar Bumbo stoeltje dat hele mandje leeggooien. Dus dan ligt inderdaad de boel vol, zodra ze naar bedje gaat ruim ik het op, is binnen 5 tellen gebeurd.

Ik vrees dat het nog wel eens 'een kamer vol' gaat worden Sint en de eerste verjaardag komen eraan!

Ik weet niet of deze stelling misschien al geweest is, maar vooruit:

Veel praten en dingen aanwijzen met je kindje of alles zijn gangetje laten gaan?

(zelf kletsen we heel veel tegen haar en inmiddels werpt het zijn vruchten af, ze zwaait als we daaaag roepen, ze kijkt naar de juiste dingen als je vraagt: waar is het konijn/de auto's/de lamp/papa/mama, ze kan zelf haar boterhammetje eten,  bladzijdes van boekjes omslaan, wij vinden het dus erg leuk haar daarin te stimuleren)

Groetjes Femke

Onder de douche of in bad?

Wij doen beide. Onder de douche is erg gezellig. Zeker nu ze op de grond ligt/zit en met haar speeltjes speelt en ondertussen alle flessen omgooien hihi.
In bad 'zwemt' ze rond, bekijkt ze zichzelf in de knop van de stop en heeft lol voor 10.
Dus beide....

Veel praten en dingen aanwijzen met je kindje of alles zijn gangetje laten gaan?

Ja ik benoem alles en vertel ook  alles wat ik doe, ik merk ook dat hij dan ook echt kijkt en heb soms het idee dat hij het begrijpt en soms lijkt het alsof hij mij gewoon uitprobeert bv aan de plantje trekken!!
Bij mijn zoontje van 2 heb ik dat ook veel gedaan en nu bij de kleine(bijna 7maanden).
Maar soms heb je zo een dag dat je niet veel zin hebt  

Het speeltje van jouw kind, hij sabbelt en kauwt  er op, Mag dan een ander kindje dat ook op het speeltje van jouw kindje doen?

Ikzelf vindt dat niet echt een fris idee, en mijn kindje heeft vaak last van spruw.

liefs Nesie

NEE: Ik ben zelf heel schoon en was Zifjon zijn speelgoed vaak. ik vind het dus niet fris als een ander kind het dan ook in zijn mond doet. Andersom wil ik ook niet dat Zifjon dat met sopeelgoed van andere kindjes doet. Ik neem daarom altijd zijn eigen speelgoed mee. Maar soms kan je het niet voorkomen en dan gaat alles de was in.

Ze krijgen er wel weerstand van

Stelling: De kleding die papa uitgekozen heeft doe ik ALTIJD aan ?

Soms is het een onmogelijke combinatie (ron is kleurenblind) en dan wil ik het nog wel eens stiekum wisselen. Maar probeer toch altijd wel het gekoze setje aan te doen.

nee! ik doe niet altijd aan wat erwin heeft uitgekozen.
erwin is echt van de spijkerbroekjes voor nathalia, ik juist niet.
en als we naar een verjaardag gaan ofzo en hij kiest weer een spijkerbroek uit, zeg ik nee hihihihi en dan pak ik een jurkje ofzo.
hij komt niet met onmogelijke combinaties aan, erwin is juist van de mode en kleurtjes.

nieuwe stelling:

als je kindje huilt omdat hij/zij niet wilt slapen, laten huilen of er naar toe gaan om hem/haar gerust te stellen?

als je kindje huilt omdat hij/zij niet wilt slapen, laten huilen of er naar toe gaan om hem/haar gerust te stellen?

Ik laat Feline weleens huilen hoor, kan niet continue maar naar haar toe gaan, tussendoor wordt er wel getroost maar soms heeft ze het even nodig om in slaap te vallen.
Inmiddels weet ik heus wel wanneer ze het echt niet gaat doen en wanneer wel.

nieuwe stelling:

kindje in slaapzak met mouwen en dan zonder dekens of slaapzak zonder mouwen en wel dekens?

Bij ons ligt Feline nu in een slaapzak met mouwen en dan zonder dekentjes. Meer omdat ze zo'n woelwater is in bed dat ik haar iedere keer weer anders aantref en ik bang ben dat ze straks een x onder haar dekentje terecht komt.

Groetjes,

Suus

Hallo

Ik kies voor slaapzak zonder mouwen en lekker onder de dekens. Ze zijn oud genoeg om de dekens van hun hoofd af te trekken en ik maak het kort op zodat ze precies met de slaapzak eronder past.

Lange vinger of speciale babykoekjes
Shanice krijgt gewoon een lange vinger ben ik ook groot mee geworden en je gaat zelf ook niet op een droog koekje zonder smaak zitten bijten.
Groetjes lisette

Terug
Bovenaan