Stellingsrondje

Ik heb geen babyboek gemaakt, niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik weet dat ik er niet aan toe kom om het goed bij te houden. Dan heb je zo'n half leeg boek... Met foto's loop ik ook enorm achter! Ik heb een fotoboek gemaakt van maand 1, maar van de rest van het eerste jaar nog steeds niet... Nou ja, ons trouwfotoalbum heb ik ook pas in mijn zwangerschapsverlof gemaakt, dus 1 jaar geleden, en we zijn vandaag 2 jaar getrouwd!

Nieuwe stelling (ik weet even niet of deze al geweest is, anders nu voor de tweede keer..):
Mag je kindje al snoepen?

Ik vind snoepen nog nergens voor nodig, ja Sophie eet wel eens een nijntjekoekje, maar dat vind ik toch wat anders dan chocolade, spekjes oid. En gisteren heeft ze ook lekker meegesabbeld aan een raketje...

Hier word ook nog niet echt gesnoept, soms een lange vinger maar dat vind ik nog niet echt snoepen. Het is wel zo dat ons mannetje niet elke avond als toetje yoghurt krijg, van magere yoghurt met vruchten krijg die ontzettend het zuur van, met gevolg slechter slapen 's avonds. nu krijg die meestal halfvolle vanilleyoghurt en dat gaat prima, maar als we hem wel eens een hapje slagroom, of ijsje geven zit meneer helemaal te griezelen, vind die echt vies, dus dat houden we nog maar even zo!!

Euhmmm nieuwe stelling: Ik heb even geen idee!! Misschien iemand anders???

Liefs

Hier wordt al wel wat gesnoept maar het blijft bij een koekje of rozijntjes.
Een beetje vind ik niet erg als het maar met mate is!
De kilo's kan hij namelijk goed gebruiken alleen moet het wel beperkt blijven.

Als de kleine mondje dicht houdt met eten gaat het bordje gewoon weer weg

Pas hadden we het hier over toetjes na het eten. Die krijgt hij dus wel als hij zijn bord niet leeg eet.
Alleen is het eten op zich nu echt een ramp. Al voor de eerste hap blijft mondje dicht.
Een paar happen doen we met veel moeite en trucjes erin maar dan houdt het ook op.
We willen namelijk niet dat door alle moeite hij een afkeer krijgt van eten.
Wat doen jullie? Met veel moeite en boze gezichten toch doorzetten of dan maar niet eten?

Hej!

Niet eten! Absoluut. Ik heb met Linde (nu niet meer) en onze tweede zoon (nu nog, hij wordt 9....) moeite gehad met het aanleren van het eten. Wanhopig werd ik ervan. trucje links, grapje rechts, geprakt, los naast elkaar, ander eten, zelfde eten, tot je er gek van zou worden. Dwingen te eten werkt absoluut averechts. Linde is nu een fase verder en eet alles wat we haar geven. Gisteren zelfs gekookt eigeel, dat vondt ze niet geweldig, maar haar nieuwsgierigheid won het van de smaak! Terwijl mijn oudere zoons piepen en mokken, wil zij nu alleen maar meer. Ook nu heeft het dwingen van het eten bij zoon 2 absoluut het verkeerde effect. Hij ging nl. tegen het eten op zien. Laat je het los, en besteed je er minder aandacht aan, dan wordt de sfeer beter en wordt het eten met zijn allen leuker. Eten ze een dag minder, dan eten ze het een volgende keer wel weer bij. Ik probeer er ontspannen mee om te gaan. Dat werkt het beste. Heb vorige week onpedagogisch gehandeld met zoon 2  en meteen weer bal aan tafel en dagen gezeur. Eigen schul van mama!

Slaapt  je kind bij je in bed?

In principe nu niet meer, maar als ik alleen ben, en dat gebeurt nog al eens, dan slapen de jongens om de beurt bij mij, zolang ze dat zelf nog willen (worden 9 en 11 en maken gelukkig nog ruzie om wiens beurt het is). Linde slaapt bij mij als ze 's nachts wakker is en huilt. Dan ligt ze de rest vd nacht bij mij. Is mijn man thuis, dan leg ik haar weer terug in haar bedje. Ons bed is nl. maar 1.40 breed. Ben nog steeds bezorgd dat hij dan op haar zou gaan liggen. :)

Liefs Pippi

Celeno slaapt in principe altijd in zijn eigen bed, maar als hij idd snachts een keer wakker wordt en niet meer wil slapen leggen we hem bij ons in bed.
Dan slaapt hij altijd gewoon verder bij ons.
Ook smorgens vroeg slaapt hij nog weleens bij ons verder in bed.
Wij vinden dit erg gezellig! En het gaat altijd erg goed.
Het is ook niet dat hij dan niet meer in zijn eigen bedje wil.

Worden jullie al welleens boos op je kindje?? Als ze ergens aankomen wat niet mag bijvoorbeeld.

Als wij boos worden moet Celeno juist erg hard lachen.
Soms luisterd hij weleens, maar meestal niet.
Ze zijn natuurlijk ook nog wel erg klein.

Mika is nu 9 maanden en heeft nog weinig gedaan wat "niet mag". Hij kruipt ook nog niet, dus hij komt nog niet bij dingen waar hij niet aan mag komen. Behalve als z'n zus Lara in de buurt komt, dan wil hij nog wel eens flink aan d'r haren trekken... (oeps, hoe stereotiep!) Of hij pakt een speeltje dat Lara ook al vast heeft; dan zeggen we gewoon dat het niet mag en halen z'n handje terug of zetten hem buiten bereik van datgene wat hij wil. Boos worden is nog absoluut niet aan de orde!

Laat je je kindje al (af en toe) zelf eten? Dus ook bijvoorbeeld toetjes met een lepeltje erbij.

Mika kan al prima zelf stukjes eten, dus boontjes, stukjes vlees, stukjes brood, etc krijgt hij wel zelf in handen en werkt hij zelf naar binnen. Verder voeren we hem nog een prakkie met een lepeltje. Toetjes voeren we ook nog, maar over een paar maanden mag hij dat ook zelf gaan proberen met een lepeltje, net als z'n grote zus toentertijd. We hebben echt prachtige foto's van dat ze helemaal onder de chocoladepudding of yoghurt zit! Daarna was het direct door naar het bad natuurlijk...

We laten hem van alles zelf eten, maar dat zijn geen vloeibaar toetje.
Met de warme maaltijd leggen we vaak wat stukjes vlees,aardappel, groente voor hem neer wat hij zelf pakt. Het bord voor zijn neus zetten is geen succes.
Maar toetje en pap hebben we eigenlijk nog niet gedaan. Ik vrees ook dat het wel heel erg geklieder wordt aangezien een vorkje met brood eraan soms eerst via zijn wang naar zijn mond gaat.
Ik zal meteen eerlijk toegeven, ik ben niet zo'n liefhebber van zo'n knoeiboel .

Bij het zwemmen is een zwemluier onmisbaar!

Van de week zat ik op internet te zoeken waar de huggies in de aanbieding zijn. Maar per ongeluk kwam ik op een forum terecht. Wat verbaasde me, iedereen was daar heel negatief over zwemluiers. Iedereen vond dat ze te zwaar werden. Op zich wel begrijpelijk, maar ja er werd bijv door iemand gezegd dat hun badmeester het niet erg vond om af en toe een drolletje uit het bad te vissen. En dus gebruikte ze een gewone zwembroek.
Ik vind het zo'n vies verhaal! Want ook plassen doen ze dan gewoon in bad. Voor mij toch maar een onmisbare zwemluier! Het liefst natuuurlijk met een stoere print van huggies haha!

De zwemluier houdt geen plasjes tegen hoor!! Dus de plas gaat er gewoon doorheen, danwel vermengt met het zwemwater. Hij wordt ook nog eens behoorlijk zwaar van al het zwemwater. Als het niet verplicht is, doe ik ook geen zwemluier bij de kleine om. De meeste baby's poepen namelijk niet in het bad, dus die gok neem ik en anders is het, ja, ja, vieze praat, is het een harde keutel, ha, ha.

Nieuwe stelling:
fles wel of niet opnieuw opwarmen, als ze het nog niet heeft opgedronken en een uur later alsnog komt...

Ik weet dat het niet mag, want anders gaan de vitaminen verloren, maar aangezien ik er simpel van wordt om 3/4 flessen weg te gooien en vervolgens een uur later weer een fles maak, met de kans dat ze die ook niet gaat drinken, heb ik het maar gegeven. Ik kan natuurlijk een kleine fles maken, maar ja als ze eenmaal drinkt, dan drinkt ze en dan baal ik er weer van dan ik geen grote fles heb gemaakt. Grr... je blijf maar nadenken wat nu het beste of het handigst is, hè..

Terug
Bovenaan