Stellingsrondje

Leuk idee, al die stellingen. Ik doe bij het zwemmen meestal wel een zwemluier om, ben veel te bang dat badpakje niet afsluit en er dan poep langs druipt het zwembad in! Zie de badjuf/meester en al de moeders me dan bij wijze van spreken nastaren.  Qua plas helpt die  zwemluier volgens mij niet.  In zee zou ik  de zwemluier  misschien niet omdoen, maar daar is het nog niet van gekomen.

Ik heb ook een stelling.

Dreumessen kunnen best een nachtje uit logeren?

Wij hebben Joey (onze oudste) pas na zijn tweede verjaardag uit logeren gedaan. eigenlijk vind ik Olivia nu ook nog te jong. Mijn man vindt dat het best kan, maar ik krijg bij het idee al buikpijn. We gaan wel geregeld samen een avondje (of gisteren middagje en avondje) weg en hebben dan oppas. Maar uit logeren vind ik een hele grote ingreep voor de kinderen. Maar wellicht denken jullie er heel anders over!

Groetjes,
Eefje

Foutje, zag net dat ik niet op de laatste stelling reageerde maar op de ena laatste.

Ik warm een fles niet op (tenzij ik in  een heel zeldzaam geval  eerst koude melk heb gegeven). Er kunnen volgens mij bacterieen in het flesje ontstaan en dat risico wil ik niet nemen. Zie hierboven voor mijn stelling.

Ik vind dat zeker kunnen! Niet dat Sophie nu wekelijks uit logeren gaat hoor, ze is nu drie keer geweest, de eerste keer was ze 7 maanden. Meestal huilt ze heel even als we net weg zijn, maar dat doet ze ook als de oppas bij ons thuis komt als we een avondje met zijn tweeen uitgaan. Daarna vindt ze het prima en heeft ze het erg naar haar zin. Ze eet en slaapt dan ook goed. De eerste twee keren merkte ze zelfs nauwelijks dat wij de volgende dag weer terugkwamen, de laatste keer, een paar dagen voor haar eerste verjaardag, was ze wel degelijk superblij toen ze ons weer zag (en wij smolten...).

Nieuwe stelling:
Laat je je dreumes uitrazen als die een enorme huil/krijsbui heeft of zijn ze daar nog te klein voor?

Sophie heeft sinds een paar weken af en toe, gelukkig niet heel vaak, een ernorme gilbui, terwijl ik denk dat er niet aan de hand is. Ik heb haar vorige week 1x genegeerd en haar gewoon laten uitrazen en ze hield toen inderdaad gewoon op en ging weer verder eten ("o ja, hier was ik mee bezig!"). Maar vaak lukt me dit niet, ik vind haar dan nog wel heel klein en wil haar toch gewoon troosten. Wat doen jullie?

zwemmen zonder zwemluier??? ik moet er niet aan denken! die kleine van mij zou d'r meteen gebruik van maken! zo gauw als hij 'vrij' is moet er gepoept of geplast worden haha! naast dat ik het behoorlijk onhygienisch vind, zit ik ook niet echt te wachten op andermans drol die voorbij komt drijven ;)

ZIEN JULLIE OOK ZOVEEL DINGEN IN DE KLEINE TERUG VAN JEZELF?

het is nu nog lastig zeggen natuurlijk maar ik zie steeds meer mezelf in teun terug. ook hij is lekker ongeduldig, een wildebras en hij wil zijn zin krijgen. hij houdt van drukte om zich heen en kan dan alles en iedereen flink bekijken. keileuk om te zien!

oeps, ook ik reageerde op de verkeerde stelling...

dus nog even over de huilbui.... het ligt er aan waarom meneer krijst. gewoonlijk krijst hij niet 'zomaar' maar dan is het om iets te krijgen (en als hij er zelf bij kan, dan moet hij ook zelf ervoor werken) of om opgepakt te worden (als ik hem net bij me heb gehad, dan moet hij toch even zichzelf amuseren) of omdat hij honger/pijn/slaap heeft (en dan doe ik daar natuurlijk iets mee).

hopelijk is dit wat je bedoelde! groetjes kim

Zijn karakter zien we wel in onszelf terug! Wij zijn allebei vrij rustig en konden ons vroeger als kind ook zelf vermaken. En idd heeft ons mannetje dat ook. Hij kan heerlijk een poosje in de box of op de grond spelen.
Ik denk wel dat je steeds meer kunt vergelijken als ze ouder worden. Want ja, aangezien hij nog niet optrekt en loopt kan het ook nog niet zo'n wildebrasje zijn ;).

Met deze warme dagen komt de kleine niet in de zon op het heetst van de dag

Ik denk dat ik wel een heel voorzichtige moeder ben. Ik ben al een paar maanden aan het smeren met zonnebrand en daarnaast heeft hij ook altijd een petje op. Maarja wat wil je, hij heeft nog een bijna kaal koppie.
Vanochtend ben ik naar het strandje geweest bij ons in de buurt en dat was heerlijk in de ochtend. Zo rond 12.00-15.00 vind ik het veel te warm, zeker als er weinig schaduw te vinden is. Maar ook in de tuin zoek ik altijd een schaduwplekje op.
Te voorzichtig?

Celeno is half hindoestaans en heeft daarom een tintje en een bos haar, maar ook ik ben voorzichtig met de zon.
Je kindje zal maar flink verbranden...
Laat hem wel af en toe in de zon, idd niet op het heetst van de dag en smeer hem dan ook in.
Ga wel gewoon naar buiten midden op de dag maar dan heb ik de parasol op de buggy.

Wat geven jullie je kindjes nu qua eten/drinken nu ze rond een jaar zitten??

Geven jullie bv wel eens vet eten (gefrituurd) of pittig? en bv dingen met suiker zoals limonade of toetjes?
Celeno is nu een jaar maar ik let daar toch allemaal nog wel op.
Wel krijgt hij vaak een hapje van het een of ander wat wij eten.

Hoi

Celeste wil het liefst niets eten dat special voor haar gemaakt is..... en of het zelfgemaakt of uit een potje komt maakt niet uit. Het liefst eet zij rechtstreeks  uit mamas bord... Zij bijna 11 maanden en eet dus met ons mee maar niet alles. Vlees en ei vindt zei helemaal niets aan maar brood, pasta, tomaat, komkommer, mozarella, aardbei, nectarines, melkproducten eten zij graag. Ik probeer wel een seperate bord voor haar te maken. Ik maak ook dagelijks pap voor haar klaar ens soms eet zij dat ook maar afgelopen dagen helemaal niet. Met drinken is haar favoriet kamillethee  maar zij drinkt ook graag water. Ik probeer BV af te bouwen en het gaar redelijk maar als zij haar pap weigert te eten s’avonds dan komt zij wel een of twee keer s’nachts en ook nog af en toe overdag.

Mijn stelling: met de vakantie op komst - hoe vaak pauze als   jullie lang onderweg zijn   met de kleine in de auto?

De eerste lange reis wij maakten was toen mijn moeder vorige jaar was overleden en wij met bijna 4 weken oude Celeste met spoed naar Denemarken zijn gereden.  Nu is zij  het rijden redelijk gewend. Wij stoppen nu  om de 2 uur en dan ong. 1/2 uur  voor een schone broek, hapje eten en het liefst ook wat beweging kruipen of bij de hand lopen. In de auto zit ik nog altijd naast haar  achter in de auto en kan met haar een beetje spelen en thee of water laten drinken af en toe  

Mor 74  

Terug
Bovenaan