Susanne, 25, kinderwens

Hallo Gerrie,

Ik ben 27 en mijn mannetje is net 26 geworden. Ik hoop echt dat het je ei was gister,
je hebt in ieder geval geklust, dus dat is altijd goed. Ja het is idd beter om de dag te gaan klussen voor het kwaliteit van het sperma. Dan rijpen de zaadjes beter he ?
Wij klussen nog iedere dag, dus dat is voor een kindje krijgen minder, maar we willen niet gericht klussen vandaar. Als het langer dan een jaar gaat duren kunnen we dat alsnog wel proberen. Mijn cyclus is om de 27 dagen, dus daarom gaan de rondes sneller. Ik zit nu in de 8e ronde en we zijn vanaf november met de pil gestopt, met de gedrachte 'we zien wel". Alleen nu worden we steeds fanatieker en willen wel heel graag.

Liefs Yvonne

Hoi Yvonne,

Ik merk ook wel dat wij het steeds liever willen. Ik merk dat ik ook een beetje onzeker wordt na elke test die negatief is. Je gaat je toch afvragen of het nog wel gaat lukken. Ik heb nu nog wel hoop omdat we nog niet zo erg lang bezig zijn. Ik zou het alleen wel erg fijn vinden om weer gewoon ongi te worden want nu weet ik ook niet wanneer de beste tijd is om te klussen, erg lastig.

Hay Evelien en Yvonne,

Wat is dit forum toch gezellig he??

Evelien, het kan dat je lichaam gewoon even van slag is en dat het daarom wat langer duurt.
Maar je kan voor de zekerheid ook eens de ha bellen om te vragen of het kan dat je cyclus regelmatig was en nu opeens al 2 maanden uitblijft. Voor hetzelfde geld meet de test bij jou geen HCG, het hormoon wat laat zien dat je zwanger bent. Je weet maar nooit, gewoon om al die dingen uit te sluiten.
Wat ook kan is dat je het onbewust tegenhoudt. Dat schijnen vrouwen snel te doen, soortje van schijnzwanger zeg maar.
Meestal als ze dan negatief testen willen ze graag weer ongesteld worden zodat ze een volgende ronde krijgen en dan komt het snel op gang.
En je moet zeker de monnikspeper proberen, is alleen maar goed hoor, het werkt echt super! Consequent 6 pillen per dag slikken (drie maal twee pillen) en dan werkt het heel goed.

Yvonne, wat leuk dat je ook van "onze" leeftijd bent. Leuk allemaal jonge (aanstaande) moedertjes bij elkaar.
Je hebt wel een hele snelle cyclus zeg! Jeetje.
Het kan dat omdat het zaad niet genoeg kan rijpen het elke keer niet goed bevrucht hoor, dat kan. Je kan je vruchtbare dagen uitrekenen door uit te gaan van een cyclus van 27 dagen en dan alles met 1/2 dagen te vervroegen en dan op die dagen om de dag klussen.
Je weet maar nooit!

Ik hoop voor ons dat we na deze ronde allemaal zwanger zijn!!!
Dat zou wel super zijn, dan zijn we tegelijk zwanger. Ach dat zijn we toch wel, de één misshcien wat sneller dan de ander, maar uiteindelijk zal er vast niet zo veel tussen zitten.

Ik hoop dat het mijn ei was gisteren, wie weet wie weet.
We hebben afgesproken te testen op de 21ste als ik dan nog niet ongesteld ben. De dag van de zomer en een weekje voordat we op vakantie gaan. Ben erg benieuwd.

Liefs Gerrie.

Hallo Suus,

We hebben gister ook calorieën verbrand alleen niet in de sportschool!!
Ja dat geregel met die hypotheek! Als je nieuw gaat bouwen moet je door een aannemer een koop-aanneemovereenkomst erbij hebben van de aannemer. Alleen hadden wij dat stuk grond al gekocht met geld van de zaak, zodat we dat later terug konden betalen. Ach heel gedoe, maar ja we hebben vandaag alles verzameld als het goed is. En dan gaat het gebeuren, we zijn alles aan het regelen nu en dat is zo leuk. We hebben er veel zin in al een aantal offertes opgevraagd e.d. Dat wanneer de vergunning er is we ook direct aan de slag kunnen. En natuurlijk alvast een reservering voor de babykamer!!! Leuk man ik hoop dat het allemaal een beetje vlot gaat dat alles niet zo lang duurt, maar dat weet je wel. Er zit altijd wel wat tegen.
Volgende week is mijn ei!!!! Dat denk ik tenminste en flink klussen dan hoop ik dat het een keer raak is!!!
Mijn zus deed er ongeveer ook zo lang over bij de eerste, dus wie weet
Wat spannend bij jou nu he ? Dat wachten en eachten en niet precies weten wanneer je NOD is!!

Liefs Yvonne

Hoi gerrie,

Het is zeker gezellig hier. Ik kijk echt om de 5 minuten of er nog iets nieuws bijgekomen is, echt verslavend! haha. Hoop ook dat wel allemaal snel zwanger zijn.

Hallo Meiden,

Gerrie, ja dat is wel zo met die berekening. Mijn ei is dan volgende week dinsdag/woensdag. We blijven klussen, dus dan moet het vanzelf een keer raak zijn. De kans dat je zwanger wordt is toch 20% geloof ik. Mijn NOD is op 20 juni, dus als het er niet is test ik ook op de 21e. Altijd een dag na mijn NOD ga ik testen. Spannend allemaal hoor! Vooral de periode na je ei.

Ja het zal fijn zijn wanneer we allemaal tegelijk zwanger zijn, dan kunnen we een eigen forumpje maken op 'zwanger zijn' en onze ervaringen delen. Fijn is het om hier te schrijven, omdat je behalve je mannetje niemand hebt om erover te praten. En ik vind schrijven ook fijner dan praten hoor. Je kunt het sneller kwijt zo.

Evelien ik zou het toch ook proberen dat monnikspeper en het kan inderdaad zo zijn dat je je ongi zelf op houdt, want dat heb ik zelf ook gehad, al was dat maar  2,5 dag. Bij mij was de cyclus altijd regelmatig en toen ineens 2,5 dag overtijd. Dan denk je dat het raak is en mijn lichaam deed gewoon mee met allerlei kwaaltjes. Het is toch vervelend als je dan negatief test. Zo'n domper krijg je dan.

Liefs Yvonne

Hoi Yvonne,

Ik vind het ook heerlijk dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Vooral na het doen van een test wil je er toch wel even iets over kwijt. Eigenlijk wel gek dat je je ongi dan op houd..En ook raar van die kwaaltjes die ik had.

Terug
Bovenaan