SYGE meiden 2

Doe je dat heel je cyclus lang dan zo kort op elkaar klussen?
Want eigenlijk is dat dus niet goed.

Ja jullie zullen wel denken wat een geouwehoer heel de tijd over dat klussen, maar het is écht zo. En jullie willen zo graag zwanger worden.

Het is écht veel beter om te wachten met klussen. Dus veel onthouding voor de vruchtbare dagen. De ha-assistente vermoedde ook dat dat de reden was waarom het bij ons in één keer raak was. Sterk zaad.

En het maakt niet uit toch om een weekje of wat niet te klussen?

Hallo meiden,

Ja daar dacht ik net ook aan Gerrie. Ik zou nu al een jurk uitzoeken en als je bevallen bent kun je weer passen enzo. Volgens mij moet je een jurk altijd verstellen zodat hij precies goed zit op de dag, dus geen probleem toch? Leuk zeg, .....ik wil ook wel trouwen.....als ik dit zo lees!
Oh Evelien nee dat is niet mooi dat hij je dat sms't. Wordt je nog meer onzeker van.
Ik hou het nu meestal voor me als ik wat voel aan kwaaltjes  aan Ray omdat ik  het ons wil besparen/ beschermen omdat we nu al zo lang mee bezig zijn. Ik ben een keer een paar dagen overtijd geweest met heel veel kwaaltjes en toen waren we ook erg blij enzo, maar toen kwam mijn ongi zo onverwacht. Ik had toen een cyclus die nooit afweek, dus dit was heel raar. Ik heb toen een nacht wakker gelegen van de pijn in mijn buik en de volgende dag kwam mijn ongi. Ik denk zelf dat het toen wel raak is geweest, een soort miskraam zeg maar. Duurde ook heel kort, maar was heel heftig. Vanaf die tijd ben ik voorzichtiger en wil ik Ray niet meer een teleurtelling bezorgen als ik het hem kan besparen zeg maar.
Oh en ik bedoel hier niks mee hoor Evelien, dit heb ik alleen meegemaakt.
Het lijkt  erop dat het bij jou wel raak is hoor!

het is voor een goed doel dus dan maakt het niet uit. Ik zal tegen Ries zeggen dat we het beter even niet meer kunnen doen en dan rond de eisprong pas weer..zou hij niet leuk vinden denk ik, haha!

Mijn zus is vorige week naar het ziekenhuis geweest, ze zit nu in de medische molen. Daar vertelde de gynacoloog dat het niet uitmaakt hoe vaak je klust. Ze zei dat als je een week niet klust en dan wel komen alle goede zaadcelletjes in een keer in je baarmoeder. En als je elke dag klust veel minder, maar na een week uiteindelijk even veel? Meiden ik snap er niks meer van, de een zegt dit en de ander weer dat? En ze hebben allemaal dezelfde achtergrond ook nog, dus moeten ze toch hetzelfde gestudeerd hebben. Hoe kan de een nou anders adviseren dan een ander?

ÃŒk had vorige week ook iets gelzen dat het helmaal niet uit zou maken en dat er ieder dag weer genoeg zaadjes waren. Nou ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt. Waarom is je zus hier nooit meer?

Nou ja er komt natuurlijk wel zaad in je baarmoeder, daar gaat het niet om, maar hoe langer de zaadjes binnen hebben gezeten (om het zo maar even te noemen) hoe meer ze hebben kunnen rijpen en hoe beter en sterker zaad het dus is en daardoor heb je een betere kans op bevruchting die bovendien beter stand houdt.

En ja, waarom zou je het advies niet opvolgen dacht ik toen?
Het kan geen kwaad om een poosje onthouding te hebben toch? Het is voor een goed doel en wij hadden (hebben) daar ook totaal geen moeite mee, dus ja dan is de keuze gauw gemaakt he?

Ik ga het ook proberen als het deze ronde niet raak is, wie weet dat het helpt..Voor mij is het niet zo'n probleem om 2weken ofzo niet te klussen, Ries zou het wel minder vinden maar dan heeft hij maar even pech.

Terug
Bovenaan