te korte luteale fase

@MR snap ik dat deed ik ook! Ik was blij dat ze me serieus namen omdat de eerste gynaecoloog zei dat het geen bewezen probleem was.. mijn luteale fase was 8-9 dagen.. 
klopt ik ben nu 22 weken, de pregnyl injecties zorgde voor het verlengen van de luteale fase en daardoor ben ik dus zwanger geraakt omdat er bij ons beide verder geen problemen zijn.
ik duim voor je mee dat het allemaal goedkomt want weet hoe slopend het js om elke maand in spanning te zitten! Het komt echt goed!!

Wat noem jij bloeden na 9 dagen? Wat bruin bloed of echt rood? Pas vanaf rode bloedingen mag je een menstruatie tellen.
@mamajanssen
Ik vind je persoonlijk erg negatief. Ik heb ervoor naar de gynocoloog geweest en ze gaf aan dat het geen kwaad kan als het niet langer dan 6 maanden is. Heel je cyclus word gewoon korter. Ik heb op dag 6 duidelijk de innesteling gevoeld/gehad en dat hoeft dus njet allemaal standaard op dag 14 bijv! Neemt niet weg dat je altijd een kalender kan bijhouden, duurt het te lang zeker eens langsgaan.

Hier ook een korte luteale fase.. op dag 13 mijn ovulatie en normaliter op dag 21 (uiterlijk dag 22) ongesteld. Inmiddels bijna 32 weken zwanger. Op dag 23 van mn cyclus dus ook een zw.test gedaan en was positief. Het kan dus zeker wel. Wij hebben er ook niet lang over gedaan, terwijl dat wel heel erg in lijn der verwachting lag. Zelfs de arts zei dar we er meer dan een jaar voor uit mochten trekken. Ik was vtv al onder behandeling van de gyn. Ivm menstruatieklachten.
Ik wil met bovenstaande alleen maar hoop bieden :) blijf zo positief mogelijk?.

Je hebt een punt als een korte luteale fase niet structureel is dan zou ik me geen zorgen maken maar ik doelde meer op als het structureel minder dan 11 dagen is omdat ik dacht dat dat bij haar het geval is sorry voor de onduidelijkheid 

@olifantje ik heb zeg maar op dag 21 mijn ovulatie (dag 20 positieve ovulatietest) en dan op dag 31 ongesteld echt met rood bloed dus geen afscheiding oid. De keer ervoor wel een soort afscheiding meer op dag 36 en toen brak het door op dag 37. Ovulatie toen gehad op dag 26 (dag 25 positieve test). Had een langere cyclus ivm borstvoeding denk ik...En ik heb deze cyclus op dag 19 ineens mijn ovulatie (dag 18 positieve test) en dan verwacht ik toch op dag 29 mijn ongesteldheid maar misschien duurt het langer hopelijk..of blijft het weg :D.
@lievesam oowh dat is een hele geruststelling! Dankjewel!
@mamajansen ja bij mij kan je het nog niet echt structureel noemen omdat ik nog maar 3 keer ongesteld ben geweest na de bevalling en dus mijn cyclus sinds de vorige keer normaal was... maar na 6 maanden ga ik wel naar de arts... eerst maar even deze cyclus afwachten..

Hoi allemaal!,
Even een update.. ik had hier natuurlijk gepost om even te peilen of het anderen ook gelukt was zwanger te worden met een te korte luteale fase. Nou afgelopen 3 keer ofzo een luteale fase van 9 dagen dus gehad en ik heb vandaag een positieve test in handen. Heel erg bedankt voor alle lieve en steunende woorden en hoop dat dit wat positiefs biedt voor andere met een korte luteale fase. Dat het dus niet iets ergs hoeft te zijn. Ronde 4 nu zwanger... het is nog super pril 1-2 weken geeft de ClearBlue vanochtend pas aan (gister niks) maar ik wilde het even laten weten :).
Groetjes

Terug
Bovenaan