te korte luteale fase

Ik denk dat je inderdaad 6 maanden moet wachten waar gezonde mensen onder de 35 met een normale cyclus meestal 1 jaar moeten wachten maar omdat jij een korte luteale fase hebt kan jij al eerder terecht maar ik denk niet nog eerder dan 6 maanden je kan het dus ook nog even proberen tot die tijd want wie weet...

Hier ook naar mijn menig een te korte lf. Volgens mijn gyn is het niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap dan niet onmogelijk is. Dat heb ik zelf ervaren want heb Jan 2019 een miskraam gehad met +- 6 weken. Nu inmiddels een jaar verder zonder resultaat. Ik was in Jan vorig jaar gewoon ongesteld geworden (niet meer of minder bloed dan normaal) op dag 25 en m'n eisprong was dag 17. Had geen last van kwaaltjes. Op laatste dag menstruatie (zou cd 29 zijn) was m'n geur ineens zwaar versterkt en voelde ik me anders. Ik een test gedaan en ja hoor dik positief Deze bleef ook een week nog oplopen. Uiteindelijk met 6 weken dus mk gehad maar weet gewoon zeker dat een eitje niet goed kan nestelen bij mij. Nu een na laatste ronde voor IUI traject en vandaag vermoedelijk eisprong gehad (dag 18). Ook voor het eerst gestart met tarwekiemolie sinds gister. Want voor m'n gevoel wil ik alles nog geprobeerd hebben voor we de medische molen in gaan. Lang verhaal kort: ik vind het dus ook erg verwarrend dat je overal ander verhalen hoort over de duur van een LF. Dat t kan is bewezen maar ben er van overtuigd dat het er niet makkelijker op wordt.

Gyn zegt dat t lastig te bepalen is dat t daardoor komt. Zit nu in ronde 17. Heb begin dit jaar een hsg gehad. Zouden eigenlijk weer een half jaar zelf moeten proberen maar omdat ze m'n LF toch wat kort vind is dus m'n ene laatste cyclus voor we met IUI gaan beginnen. Dus 3 mdn proberen ipv 6. Ook wel gezegd dat ik 6 mdn langer geestelijk niet aan kan hoor. Dan zijn we 2 jaar bezig...
Ik krijg meestal 4 a 5 dgn dpo last van menstruatie krampen. En soort zeurderig/branderig gevoel. Dan meestal op 8/9 dpo lichtroze/bruine afscheiding en dan 10 dpo bloed. M'n gyn zegt dat m'n LF dan 10 dagen is omdat je dan pas helder rood bloed hebt. Maar die roze afscheiding komt toch niet voor niks ?! Is toch een teken dan het bmslijmvlies al aan het afbreken is... ? 

@MR awh wat heftig idd voor je! Lijkt me idd heel lang en dan emotioneel zo zwaar! Echt naar voor je! Hopelijk ben je nu snel zwanger met een gezonde zwangerschap! Ik heb nu een paar keer 9 dpo echt bloed al maar ik zou idd ook zeggen dat de roze afscheiding al wel indicatie is dat het baarmoederslijmvlies aan het afbreken is en 4 a 5 dagen dpo al krampen joh! Maar ik lees ook wel dat idd de ongesteldheid pas is als echt het bloed komt dus weet ik ook niet. Ik hoop toch dat het dan 10 dagen is voor je want dat is toch alweer wat minder kort dan?hopelijk ben je snel weer zwanger! 

@MR hebben ze bij jou al pregnyl injecties geprobeerd? Bij mij vertelde ze bij nijgeertgen (vruchtbaarheidskliniek) dat iui niet bewezen is dat het helpt tenzij er bij de man afwijkingen zijn..  anders moet je dat zeker is voorstellen die injectie. ik ben daarmee behandeld en daarmee wordt je luteale fase verlengd waardoor innesteling mogelijk is, ik ben t bewijs want ben daardoor na ruim 1 jaar zwanger geraakt (miskraam okt 2018, zwanger nov 2019)

@Daniejelle Nee geen injecties gehad. Ik merk dat ik me krampachtig vasthou aan IUI omdat we dan iig geholpen worden. Nu voelt het als "aanklooien". April/mei zouden we hier mee gaan starten met dan wel hormonen idd. Ook ik heb gelezen wat je zegt over IUI en het zaad van m'n man is zelfs bovengemiddeld. Blij dat tie was ? Dus aan hem ligt t niet..

Als ik je goed begrijp ben je nu zwanger? Wat super! Gefeliciteerd zeg!!! Dat geeft wel weer een beetje hoop idd. 
Hoe lang was jou LF dan?

Terug
Bovenaan