terug uit het ziekenhuis (fietskar pech)

ik woon in een dorp die zijn al dicht, morgen zijn ze pas weer open

Hoi Anne fien

Biogaze erop. dat kleeft niet aan de wond en heeft een helende werking.

Ik heb het altijd in huis en gebruik het voor alle soorten wonden ook bij de dieren.

Mijn broer had ooit zijn hand verbrand aan een bosmaaier heel zijn vel lag eraf.
Met biogaze raakte het niet meer ontstoken en was het snel beter

heel veel succes ermee

groetjes irene

Getsie, dat ziet er naar uit. Hij zal er wel last van hebben, het arme mannetje.

Ik denk dat het inderdaad belangrijk  is om de wond schoon te houden. En een goed steriel gaasje tussen de wond en het verband.

Sterkte!

groetjes,
Karin

Biogaze is eigenlijk voor brandwonden. Dat is vette gaas. Het wordt niet aangeraden om dat op andere wondjes te doen, eigenlijk. Want dan komt er zo'n vette substantie in de wond.

ach jeetje wat naar allemaal. ook echt een nare wond.

over wondverzorging weet ik zelf ook niet veel, maar het ziekenhuis zou je daarmee moeten kunnen helpen.

Mijn oma heeft een open been en krijgt het nieuwste van het nieuwste op die wond, een of ander gel die wel ademt en toch de wond afsluit. Ik weet de naam niet, maar in het ziekenhuis zouden ze dat soort dingen moeten kennen.

Ach, wat ziet dat er naar uit, zielig voor je ventje zeg! Ik heb ook helaas niet zoveel verstand van wondverzorging, misschien hebben ze van Betadine gaasjes?
Heel veel succes met je mannetje!
groetjes van Ruth

Ik wil mijn mening niet opdringen ofzo hoor, maar als hij zo hard langs rubber gegaan is met zijn voetje dan is het toch ook een soort van verbrand.

Onze ervaringen zijn heel erg goed met biogaze, betadine gazen weer minder omdat die juist vast gaan plakken.

Wat je ook  kiest om er op te doen, ik hoop dat het snel mag genezen.
Ik vind het ook een best een akelige wond om zo te zien hoor.

groetjes irene

Hoi, ik weet niet wat het beste is, ik zou niet zomaar betadine gazen op de wond doen, dat zou ik eerst overleggen met de huisarts.De andere gazen die genoemd werden ken ik niet dus daar kan ik niks over zeggen. Een gewoon steriel gaasje heeft een wat grove structuur en kan daardoor eerder vast gaan zitten in de wond en is dan pijnlijk met verwijderen. op het werk gebruiken we dan meestal een soort verbandje wat een hele gladde structuur heeft. Het heet novopad maar ik weet even niet meer van welk merk. ik geloof klinion. Misschien hebben ze dat bij de apotheek? Als je twijfelt morgen maar weer overleggen met je arts zou ik zeggen. Heel veel succes

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan