terug uit het ziekenhuis (fietskar pech)

Nog even een vraagje hoor: hebben ze je vanmorgen in het ziekenhuis niet verteld hoe je het moet verzorgen en met welke spullen? Daar was ik nog even nieuwsgierig naar

Groetjes Monique

dat ging een beetje raar ze zeiden " de wond is niet goed schoongemaakt, het is nu ontstoken, je moet maar even wat halen om het goed schoon te maken en in te pakken om de wond te laten genezen. ze zei wij zijn de rotngen afdeling en hebben hier niets liggen om het schoon te maken.   verder niets,

een beetje een visje in de zee, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik pas in de auto dacht, dit had anders gekund

Hhhhmmm dat is een beetje raar vind ik, zo kun je mensen toch niet naar huis sturen, in dat geval zou ik morgen toch even naar je huisarts gaan en vragen welke wondbehandeling het beste is. Als je dat wilt tenminste....

Groetjes Monique

Als hij slaapt (overdag als je erbij bent) dan zou ik er juist even niks op doen en dan een soort stellage proberen te maken, zodat hij wel onder een lakentje ligt, maar dat er niet aan vast plakt. Dus dat het boven zijn voet een centimeter of 10 erboven ligt.
Of overdag gewoon zonder lakentje op bed leggen.
's Nachts is natuurlijk een ander verhaal.
In elk geval succes. Ziet er naar uit. Hoop dat het snel heelt.

Hoi,
Ik ben een najaar-mama, maar heb gisteren je verhaal gelezen. Wat zul jij geschrokken zijn zeg!
Ik zag net de foto's en dat ziet er erg akelig uit. Ik heb geen tip voor je wat je erop moet doen, ben geen dokter.
Is er geen huisartsenpost die je kan bellen als je huisarts al weg is?
Heel veel sterkte ermee.
Liefs Sil

Heel veel beterschap en sterkte met het herstel...

Groetjes Natasja en Desmond

Auw! Wat vreselijk, zeg. Hoop dat de wond snel geneest en dat je de pijn voor je mannetje wat kunt verlichten. Heel veel sterkte!!

Hoi,hoi,

Ik had nog niet gereageerd op je andere topic, maar want ontzettend zielig zeg voor je kleine ventje!!
Ik kan me goed voorstellen je erg geschrokken bent!
Ik heb al heel wat wonden verzorgd.
Mijn advies zou zijn,
Niet meer ontsmetten, maar 2 of 3 keer per dag douchen. Gewoon de wond uitspoelen. Beetje afhankelijk van hoeveel wondvocht het produceert. Het is belangrijk dat de wond van binnen uit dicht groeit. Ik zou er biogaze/unitulle op doen (vette gazen), zo voorkom je dat het steriele gaasje vast plakt.
Met als gevolg dat je met het verschonen de wond weer kapot trekt. Erg pijnlijk en bevorderd niet de  genezing.  Zit het toch vast, onder de douche los weken. Dan valt het gaasje er van zelf af.
Misschien heb je hier iets aan of heeft iemand anders nog tips.
En als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen!

Ik hoop dat het snel geneest en je ventje er weinig last meer van heeft.
Geef hem maar een dikke knuffel van ons

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan