Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

MelissaT Ja ik bijna de klok erop gelijk zetten. Ik wordt heel vaak rond hetzelfde tijdstip als ik mijn eisprong denk te hebben gevoeld ook zo'n 13 a 14 dagen erna ongesteld. Echt heel bizar. Hoe leuk dat we dan straks samen oplopen. Hoop zo dat alles inderdaad zo mag lopen voor ons. 
NoorSW ja spannend weer! Jeetje wat een lange zit hebben jullie er ook op zitten zeg. Ik weet nog goed dat alles in het begin van het traject ook zo verschrikkelijk lang duurde. Ene onderzoek na het andere, operatie ingepland en uitgesteld door corona, uiteindelijk 3 maanden later toch de operatie, herstellen, toch weer 2 maanden aankijken mocht de operatie nog iets hebben gedaan en dan te horen krijgen dat ik 3 maanden in de overgang gebracht moest worden voor we echt mochten beginnen. Nu duimen dat het anders loopt. Fijn dat je nu in ieder geval de afspraak hebt staan en hopelijk krijg je dan te horen dat jullie snel mogen starten!

[quote quote=10491082]@Zwindo; spannend! En aftellen :D! @MelisserT; wat balen dat de eerste terugplaatsing is mislukt! Hoe is het bij jou allemaal gegaan? En hoeveel kindjes (;)) hebben jullie in de vriezer? Er zijn 4 rietjes ingevroren met een Johnson score van 9. De vrouw gaf aan dat het zaad dat er is wel echt weinig is, maar dat wat er is wel van goede kwaliteit is. Ze zei dat het dus kan zijn dat ze meerdere rietjes moeten ontdooien voor 1 poging. Maar stel de rietjes op, dan is het zeker mogelijk nog een TESE te doen. Maar laten we dat niet hopen… Het is nog niet echt duidelijk welk protocol ik moet gaan doen, wordt vandaag nog gebeld en dan volgende week daar naartoe. Dan zal ik wel meer weten. Zo aan toe om eindelijk te starten en meer duidelijkheid te hebben. M’n vriend heeft een varicocele operatie gehad in november en moest toen 6 maanden (!) herstellen en daarna ook weer 4 maanden wachten op de intake, dus inmiddels het wachten echt helemaal zat.[/quote]
Wij hebben 7 rietjes. Over een score hebben ze het niet gehad maar ze zeide dat de kwaliteit en kwantiteit zeer goed was. Ik moet er dan ook wel bij zeggen dat hij verder geen problemen heeft. De reden voor dit was een vasectomy dusja... Dat is ff wat anders. Ik ben verder nog nooit zwanger geweest en heb alleen een echo en bloedtest gehad die wel goed waren.. maarja dat zegt niet alles. Nooit zwanger geweest dus weten of k 100% goed ben weet ik niet. Maar fijn dat de kwaliteit goed is van je 4 rietjes! Dat is toch het belangrijkst. Hoop idd ook dat er geen tweede tese nodig zal zijn. Ik heb 3 cryos in de vriezer. 1 blastocysten van top kwaliteit en 2 blastocysten van goede kwaliteit (heb het ze gevraagd. Ze geven die informatie normaal gesproken pas bij de tp.) Ik had trouwens 8 eicellen. 5 bevruchtingen. 1 verse tp A Kwaliteit. En dan 3 cryos. Er waren dus 4 over en die ene is dus afgevallen. Oke ik ben benieuwd welk protocol je krijgt. Ik had een lang protocol met decapeptyl en gonal f.. voor de eisprong kreeg ik pregnyl en ik kreeg ook nog utro balletjes.(zo vervelend die dingen) ohhh ja het wachten is misschien nog wel het vervelendste van deze hele behandeling. Hoop dat je lekker snel kan beginnen en snel zwanger mag worden.
Welke testjes heb jij allemaal gehad om te kijken of jij zegt maar gezond bent? Vraag t me af want ik heb wel t gevoel dat ze bij mij maar weinig hebben onderzocht...

@ MelisserT; wat spannend allemaal, maar wat fijn dat jullie nog wat in de vriezer hebben! Ik door mijn PCOS meerdere onderzoeken gehad, maar wel enkel echo's en bloedonderzoek hoor. Ik denk dat dat ook wel gangbaar is. Maak je je ergens specifiek zorgen om? 

[quote quote=10491529]@ MelisserT; wat spannend allemaal, maar wat fijn dat jullie nog wat in de vriezer hebben! Ik door mijn PCOS meerdere onderzoeken gehad, maar wel enkel echo’s en bloedonderzoek hoor. Ik denk dat dat ook wel gangbaar is. Maak je je ergens specifiek zorgen om?[/quote]

Ohh oke waren je testjes allemaal goed? Desondanks je PCOS dan..
Nouja ik weet het niet echt. Ik denk dat ik meer gewoon opzoek ben naar dingen die eventueel fout kunnen zijn door die mislukte poging terwijl daar misschien niet eens echt een reden voor is. Ik vecht bijvoorbeeld al vanaf me puberteit tege blaasontstekingen en ik begin me nu zorgen daarover te maken dat daar meer achter zit. Endometriose of iets in die richting. Al heb ik verder nergens last van. Neem dagelijks vitamine C denk nu voor zo'n 1.5 jaar sindsdien geen blaasontstekingen meer gehad wel dat t soms voelt alsof het komt maar het zet nooit door ofzo. Maar toch ok vraag me af of ik dat daar is moet vertellen. Heb verder geen menstruatie klachten ofzo. Dat is allemaal gewoon normaal. Dus geen idee misschien ben ik wel gewoon te ver hier in aant gaan.
Ja het is wel fijn om wat in de vriezer te hebben. Dat gun ik echt iedereen.. na een mislukte poging is niet niet zo van: oke dit was allemaal voor niks weetje wel. Het was zeker niet voor niks :)

Hoi allemaal,
Het is er even overgeschoten dit topic te volgen. Sinds de eerste poging niet gelukt is voel ik mij een stuk minder goed en daarnaast gaat het op het werk ook niet zo soepel.

@MelisserT; ik weet helaas niet wat de kwaliteit van de verse embryo was.
De arts stelde zelf voor om het in natuurlijke cyclus te doen dus hier hebben we niet lang over gesproken. Ik vind het zelf ook fijn want het scheelt natuurlijk een hoop hormonen die je moet spuiten.

@Famke; die angst is zo herkenbaar. Ik heb echt het gevoel alsof mijn leven momenteel een beetje stil staat, ik heb echt moeite om naar de toekomst te kijken.

Mijn mentale gesteldheid is op het moment dan ook niet zo geweldig. Ik heb wel echt stappen ondernomen om goed voor mezelf te zorgen. Zo ga ik naar een energetisch therapeut, ademcoach, psychosociaal therapeut (hier ga ik al heel lang heen, ene keer wat vaker dan de andere keer en was nu al sinds mei niet geweest) en heb nu een verwijzing gevraagd voor de medisch psycholoog zodat ik hier samen met mijn partner heen kan gaan als hij dat ook wil.
Mijn vriend is geen prater dus ik moet het er echt uittrekken. Gelukkig afgelopen weekend wel een fijn gesprek gehad. Mijn vriend vind het lastig dat ik aan niks anders kan denken dan het traject, dat de negatieve dingen blijven hangen terwijl er ook positieve dingen zijn, hij mist de blije ik en hij is bang dat we steeds minder aandacht voor elkaar hebben. Dit wil ik dus echt voorkomen.

Een SOT hebben ze bij ons ook gedaan alleen niet zo benoemd. De arts zei dat hij de zaadcellen door een stormbaan heen jaagde en dat de beste dan overbleven.
Ik meende dit trouwens al eens getypt te hebben maar kan mijn reactie niet meer terugvinden..

@Zwindo; Yes! Ik hoop dat het voorspoedig gaat lopen!

Ik mag morgen terug naar het ziekenhuis voor alweer de 4e echo in 7 dagen tijd. Afgelopen zondag was mijn eiblaasje 14,5 mm. Helaas nog niet groot genoeg om een terugplaatsing te plannen dus hopelijk morgen meer geluk. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi op aan het lopen.

@MelisserT; Ja, verder was alles goed! Ik heb vroeger ook heel veel last gehad van blaasontstekingen! Nu eigenlijk wel meer onder controle.
@Lief-leven; wat ontzettend verdrietig dat je je even niet zo lekker voelt. Hele dikke knuffel voor jou!
Ik ben net terug uit het ziekenhuis en mag met m'n eerste menstruatie (waarschijnlijk dit weekend) starten! Heb alle medicatie opgehaald, dus ligt in de koelkast. Heel spannend allemaal :D

[quote quote=10493267]@MelisserT; Ja, verder was alles goed! Ik heb vroeger ook heel veel last gehad van blaasontstekingen! Nu eigenlijk wel meer onder controle. @Lief-leven; wat ontzettend verdrietig dat je je even niet zo lekker voelt. Hele dikke knuffel voor jou! Ik ben net terug uit het ziekenhuis en mag met m’n eerste menstruatie (waarschijnlijk dit weekend) starten! Heb alle medicatie opgehaald, dus ligt in de koelkast. Heel spannend allemaal :D![/quote]
Hey ik wil je ook onrust aan praten ofzo over die blaasontstekingen .. vrouwen krijgen ze nou eenmaal best snel. Ik was gewoon meer mezelf gek aan het maken omdat ik dan bang ben er iets fout is. 
Wat fijn dat je bijna kan beginnen!! Welke medicatie en protocol hebben ze je gegeven als k vragen mag? Spannend. Voor de prikken kan ik je de tip geven hou een ijsblokje op de plek paar minuutjes voordat je m erin zet. Heeft voor mij ontzettend geholpen. Success!! 

@MelisserT; ik begin met Rekovelle, dan Fyramadel erbij en voor de punctie Ovitrelle. Goede tip, dankjewel!! Ga ik doen :D!

Terug
Bovenaan