Tips doorslapen baby 6 maanden

<p>hallo iedereen!</p><p>ik heb een zoontje van 6 maandjes oud. Hy word snachts zeker 1 keer wakker voor melk. Hij krijgt zijn laatste flesje om 9/10 uur (210cc)</p><p>smorgens staat hy ook best vroeg op. Rond 7 uur is hij altijd klaarwakker...</p><p>ik vind het nu een beetje lastig worden omdat ik fulltime werk. Heeft er iemand tips zodat mijn kleine ventje door kan slapen tot in de ochtend zonder wakker te worden voor een flesje nachts ?</p>

Krijgt hij overdag voldoende binnen? Het cb zei destijds tegen ons dat ze rond die leeftijd geen flesje s nachts meer nodig zouden moeten hebben. Krijgt hij al fruit en groente etc?

Ja hy krijgt 1 x per dag  groente of fruit hapje tussen de flesjes in... maar hy zit daar nooit echt vol mee.. hij komt weer op tijd aan voor fles.
hy krijgt om de 4 uur 180 cc overdag...
ik krijg ook niet echt tips van de cb. Ik hoor inderdaad dar ze rond 6 maanden wel echt moeten doorslapen. 

Ons zoontje was altijd heeel hongerig. Van baby af aan al. Wij zijn toen met 6 maanden begonnen met wat fruit s ochtends en s avonds hapjes en dan nog een fles rond 19.00uur. Toen we eenmaal de hapjes introduceerde begon hij bij ons eindelijk vol te raken haha. Wellicht iets meer overdag gaan geven? Je geeft aan dat je kindje 1x een hapje krijgt. Misschien dan fruit gaan geven en s avonds avondeten? Je hoeft je niet aan de schema’s te houden die overal staan. Doen wat je kindje nodig heeft. Als die honger heeft, dan zorgen dat er overdag wat meer binnenkomt

Toen wij de afspraak van 6 mnd bij cb hadden gaf zij bij ons aan dat we fruit, brood en s avonds groente al moesten gaan geven. Omdat ze dus inderdaad veel meer nodig hebben en ze niet alle voedingsstoffen uit de melk meer kunnen halen.
En anders de dr estivill methode gebruiken s nachts. Geeft je misschien even 2 of 3 rot nachten maar daarna ben je er blij mee!
Ik blijf het tegen elke ouder hier zeggen die een kindje heeft die niet doorslaapt.
Bij ons hielp dat namelijk super goed!!
Ze is nu 7,5 maand en slaapt nu denk een maand van 8 tot 7/half 8.
Daarvoor gaf ik nog borstvoeding en kwam ze ook altijd nog s nachts

Eventueel rijstebloem in de laatste fles (zodat je een papfles hebt)? Werkt super bij ons meisje van bijna 5 maanden.. 

Wat een onzin dat een baby van 6 maanden zou moeten doorslapen. Je kan het inderdaad proberen met bijvoeding maar veel kindjes slapen gewoon nog niet door op die leeftijd. Het is natuurlijk wel de vraag of hij wakker wordt van de honger of uit gewoonte. 

Terug
Bovenaan