Tips doorslapen baby 6 maanden

Hi, 
Je zou wellicht eens kunnen proberen om in de ochtend een papfles te geven? En dan geen vulmiddel zoals rijstebloem maar echt een voedend papje zoals fijne granen of spelt. Ze halen daar veel energie uit zodat ze naast hun overige voeding overdag, als het goed is 's nachts niets meer nodig zouden moeten hebben. Wij hebben hier te maken met een vrij hongerig mannetje (6,5 maand) die goed groeit maar zeker niet te zwaar is en hij krijgt gedurende de dag: 
1 x papfles (180CC + 6 schepjes en pap) 
3x melkfles 210CC 
1,5 stuk fuit 
180 gram (schat ik want ik weeg niets af) groente 
1 boterham zonder korstjes met beleg
Slapen is hier gelukkig nooit een probleem geweest maar ik denk dat dat deels ook komt vanwege zijn grote vraag naar voeding overdag. En uiteraard ook een beetje geluk want ieder kindje is anders. 

Wij hebben ook een hongerige baby van bijna 6 maand. Omdat we dachten dat hij steeds best wat honger had, zijn we met 5 maand begonnen met het geven van echt avondeten en dergelijke. Ons schema is als volgt: 
6.30 fles 180+6 
10.00 2 stuks fruit 
11.00 fles 180+6 
15.00 een hele boterham met boter (soms nog wat overgebleven fruit erop gesmeerd) 
16.30/17.00 avondeten (aardappel/pasta met groente en vlees/vis/ei) 200gram in totaal 
19.00 fles 180+6 en 4 schepjes havermoutpap. 
Bij ons hielp de havermout (meer dan rijstebloem) ook echt voor het slapen. Maar het klopt wat er gezegd wordt. Een baby slaapt nu eenmaal niet altijd met 6 maanden al door. Soms is het gewoon meegaan in het ritme van je kindje. 

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben... 1x wakker snachts en dan weer tot 7 uur slapen is echt niet slecht met 6 maanden! Mijn zoontje van ruim 10 maanden begint nu met doorslapen - van 19:30 ong tot 5:30. Het is zwaar, zeker icm met werk maar ik denk dat er niet veel meer aan te doen is dan uitzitten en nachten verdelen met je partner als dat mogelijk is. 

Ik heb me net zitten inlezen over die estevill medthode, maar dat lijkt mij persoonlijk niet heel fijn voor zo’n kleintje. Huilen op deze leeftijd is niet voor niks! Geborgenheid of honger of aandacht of... Echt, doorslapen komt vanzelf wel! Net als de moeders hierboven heb ook ik vanalles geprobeerd, qua tijden en voeding enzo maar het haalde niks uit. En opeens deed ie het. 2 weken lang en toen was het weer voorbij - sprongetje, tandjes, verkouden. En nu sinds 2 dagen weer goed. Weliswaar tot 05:30, maar het begon is er. Hoop echt dat je je baby’tje niet laat huilen :( en natuurlijk ook dat hij snel door gaat slapen en jij ook weer wat rust kunt pakken. 

Doorslapen is niet iets wat je kunt sturen. Ze doen het of ze doen het niet. 1x per nacht een voeding is heel netjes!
Hier een dame van 9 maanden die een aantal weken nachten doorsliep. Maar helaas, er is altijd iets nieuws waarom ze nu niet meer doorslaapt. Tandjes, verkouden, sprong, speen kwijt. Het is soms pittig maar het is zoals het is. Aankomend weekend gaat ze een nachtje logeren omdat ik gewoon moe ben en moet slapen. Kijk er nu al naar uit! 

Men zegt dat Dr. Estvill geschikt is vanaf 6 maanden, omdat er dan gewenning optreedt. Wij hebben het 4 dagen geprobeerd omdat ons kindje niet meer zelf wilde inslapen. Alleen wiegend of wandelend ging hij slapen. Het hielp helaas niet. Hij leek alleen maar kwader te worden dat we 'm niet oppakten en weer weggingen. Het inslaapprobleem is uiteindelijk een beetje vanzelf opgelost. Blijkbaar gaat hij wel lekker slapen als ik 'm op z'n buik wegleg en toch iets langer laat huilen dan ik eerder deed (ik deed 10 minuten, nu 15-20 minuten). Het is ook een vorm van prikkelverwerking.
MAAR het wat langer laten huilen zorgt er niet voor dat ie doorslaapt en als hij tussendoor even wakker wordt, gaan we er altijd heen en troosten we hem. Zolang je je kindje 's nachts binnen een redelijke tijd weer in slaap kunt krijgen, is er niet echt een probleem in mijn ogen en is het normaal.
Uiteraard kun je altijd dingetjes proberen, want eerlijk, iedereen slaapt 's nachts gewoon 't liefst door. Wat hier een tijdje hielp was een grotere, laatste fles geven. 

Dr Estvill zou ik echt niet doen... Je kindje huilt niet voor niks. Lekker flesjs melk er in en klaar...
Ja Dr estvill zal werken. Je leert je kind alleen maar: als ik huil komt mama toch niet. Tuurlijk werkt dat op denk duur? Niet mijn keuze van opvoeden...

Terug
Bovenaan