Tips doorslapen baby 6 maanden

Hoi 
Als hij honger heeft zou ik m een fles geven en je zou overdag wat meer voeding kunnen aan bieden met 6 maand
3x180 fles 
200 gram fruit met 2 schepjes Bambix of rijstebloem
1 /1.5  boterham 
Maisvingers of wat groente
200 gram warm eten 

Ik geloof er ook zeker niet in dat je een kindje van 6 maanden moet laten huilen. Daar zijn ze echt nog te klein voor!!
Mijn dochter had rond de 15 maanden zo'n periode dat ze elk uur/twee uur wakker werd. Dan stond ze rechtop in bed, huilen en zodra ik kwam riep ze: Uit! Ik heb haar er een paar keer uitgehaald maar als ze dan terug in bed moest was het alleen maar meer drama.
Toen heb ik wel even een paar nachten doorgezet. Ik ging, zodra ze huilde, 1x kijken of er niks aan de hand was en legde haar dan terug op dr rug. Dan huilde ze 10 minuten en sliep ze weer. De volgende keer dat ze ging huilen, soms nog maar een uur later, deed ik hetzelfde.. en dat de hele nacht door.
Ik was doodop, maar na een week was het voorbij en riep ze s nachts niet meer dat ze eruit wilde. Sindsdien nooit meer gedaan, nu is ze 20 maanden. Dit was echt een periode van doordrammen/uitproberen voor haar.
Dus rond die leeftijd van 12-18 maanden kan dat 'even laten huilen' prima, maar echt nog niet met 6 maanden! Ik hoop ook echt niet dat je je ukje nachtenlang zo laat huilen, dat is niet de manier.
Het leven met een kleintje bestaat gewoon uit gebroken nachten, so be it! Wen er maar aan de komende maanden/jaren ;)

Dat zei t cb bij ons ook. Maar overdag wilde hij vaak niet meer drinken / eten en zat hij vol. S nachts flesje maakten we steeds kleiner om af te bouwen (op advies van cb). Allemaal prima, maar wakker werd hij toch. Denk niet altijd per se honger maar zo’n flesje en vasthouden biedt ook comfort en troost.
Ieder kindje is natuurlijk anders, maar toch denk ik dat het kwestie van geduld en uitzitten is.. ❤️

Huh, bovenstaande reactie is al oud en slaat niet op voorgaande bericht, sorry! 
Ik kan me idd voorstellen dat het bij wat oudere kindjes soms noodzaak is om ze even te laten huilen, vanwege dat drammen en uittesten. Ik kijk er niet naar uit ;)

[quote quote=10217574]Dr Estvill zou ik echt niet doen… Je kindje huilt niet voor niks. Lekker flesjs melk er in en klaar… Ja Dr estvill zal werken. Je leert je kind alleen maar: als ik huil komt mama toch niet. Tuurlijk werkt dat op denk duur? Niet mijn keuze van opvoeden…[/quote]
Ik ben geen Estvill fan ofzo, maar bij deze methode ga je juist wel naar je kindje toe om de zoveel minuten. 

[quote quote=10217574]Dr Estvill zou ik echt niet doen… Je kindje huilt niet voor niks. Lekker flesjs melk er in en klaar… Ja Dr estvill zal werken. Je leert je kind alleen maar: als ik huil komt mama toch niet. Tuurlijk werkt dat op denk duur Niet mijn keuze van opvoeden…[/quote]
Ik denk dat dit een beetje kort door de bocht is hoe jij het formuleert. Mijn zoontje heb ik ook weleens gewoon ff laten huilen als hij moelijk insliep. Ook gong ik dan om de 5 minuutjes terug, speentje erin, aai over de bol en welterusten lieve jongen. Dit n keer of 2, n enkele keer 3 en dan sliep hij als een roosje. Je leert je kind helemaal niet dat mama niet komt, je gaat juist om de paar miniten weer terug.
Prima als jij er geen fan van bent van deze manier, maar laat andere dan ook in hun waarde als zij het wel zo doen. Elke manier van opvoeden is goed, want elk kind is anders en iedere moeder weet wat wel en niet kan bij haar kindje.

Van wie moet je baby na 6 maanden doorslapen dan? Soms duurt dat wat langer, gewoon aan toegeven. Vindt het zo zielig dat mensen allerlei trucjes of laten huilen willen doen, je baby heeft gewoon iets nodig als die wakker wordt. En 7 uur is bij ons uitslapen hoor, neem aan dat als je ft werkt je dan zelf ook al wel wakker bent iedere dag.
Dus lekker meegaan in het ritme van je baby, gaat vanzelf een keer doorslapen, kan met 6 maanden zijn of met 2 jaar en alles daartussen. 

Ons zoontje sliep ook nog niet door met 6 maanden en kreeg 1 fles per nacht. Wij hebben toen langzaam het flesje verlaagd 's nachts (90 cc met bijv. Maar 1 schepje voeding) en zijn 3 flessen overdag verhoogd naar 210+7. Hij wilde in de nacht ook niet zelf in slaap vallen (overdag was het geen probleem). Toen hebben we hem wel 1 nachtje laten huilen en om de 7 minuten hem getroost. Dit heeft 1 uur geduurd en toen viel hij is slaap. Sinds die nacht slaapt hij ook door. Ik denk dat het een combinatie is geweest van voeding afbouwen in de nacht en opbouwen overdag. Succes!

Terug
Bovenaan