Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo meiden,

Ik kom me ook aansluiten bij jullie hoor! Wij zijn sinds okt 2007 al in behandeling bij de gyneacoloog en tot december 2008 aan de Clomid gezeten. Eerst 50 mg. en daarna 100 mg. Helaas is waarschijnlijk mijn lichaam aan de stoffen gewend geraakt waardoor ik nu al een poosje over tijd ben.. De 29e mag ik weer naar de gyneacoloog. Heb wel een andere aangevraagd want mijn vorige gyneacoloog gaf me geen tussentijdse echo's. Ik heb meer dan een jaar constant Clomid geslikt en zijn reden was.... Je bent nog jong. Maar dat is oneerlijk en heb ik hem ook verteld want iedereen heeft er recht op vind ik je kan mij niet een jaar lang medicatie geven zonder te controleren hoe of wat.
Ik heb dus PCOS zoals vele van jullie denk ik al hebben begrepen en mijn mannetje heeft trager zaad dus geen goede basis. Maar we blijven hoop hebben!

Nou meiden vanaf hier spring ik er dus tussen in.. Hou jullie op de hoogte!

Liefs, Maike.

allereerst erika bedankt voor je gelukwensen en duim je voor me mee???

maike....
een jaar clomid maar geen tussentijdse follikel meting(echo) is inderdaad wel vreemd maar het cliche van je bent nog jong ken ik wel

mijn vorige gyneacoloog wou me niet helpen met hormoonstimulatie en IUI omdat ik ook nog erg jong ben en wat te zwaar

ook ik ben overgestapt naar een andere gyneacolooog en gelijk bij de 2e afspraak werd er tegen me gezegd we gaan een HSG doen en als die goed is gaan we je helpen

ik kon gelijk de dag erna al voor de HSG omdat ik bij de 2e afspraak net ongesteld was geweest

er was een eileider gedeeltelijk verstopt en die hebben ze met het HSG doorgespoten

en toen kreeg ik de verlossende woorden alles is goed je hebt groen licht voor IUI

gelijk kuurtje provera gehad en na de menstruatie mocht ik gelijk met clomid 100 mg beginnen

inmiddels zijn we aanbeland bij IUI nummer 3 en als deze niet aanslaat hebben we 19 februari intake IVF

normaal doen ze 6 keer IUI maar omdat mijn man erg slecht en traag zaad heeft heeft het weinig zin

ik heb afgelopoen woensdag weer een echo gehad en ik liep op schema, ik heb toen gelijk met haar gesproken over het feit dat ik bang ben dat ik 19 februari te horen krijg dat ze pas IVF gaan doen als ik eerst nog meer afval

maar ze heeft me gerust gesteld en me gezegd dat de IVF arts me niet gaat weigeren omdat ik al in de MM zit en dat als ikdat gesprek heb ik gewoon gelijk spuitinstructue en dergelijke krijg

dus dat was wel weer geruststellend

ik hoop dat voor jou ook geld dat een andere gyneacoloog je wel wil helpen en het niet afdoet met je bent nog jong........

succes.
liefs suus

hey,

maike,
zeker lang zonder echo e.d.
ik hoop dat je nieuwe gynaecoloog je wel serieus neemt zonder het gelijk aan leeftijd te binden.
die van mij zei ook wel je bent nog jong, maar zei ook gelijk dat hij begreep dat dit niets uit maakt qua kinderwens en gevoelens daarbij. dat was wel fijn.

suus,
ik ben hard aan het mee duimen hoor!!

ik heb vandaag gesprekken gehad op mijn werk.
ik werk onregelmatig en moet vanaf ongeveer half februari toch elke maand naar het ziekenhuis. we hebben het hier roostertechnisch over gehad.

hoe hebben jullie dit met jullie werk opgepakt?

ik ga weer stoppen, ga vanmiddag op kraambezoek bij een vriendin. voelt ook erg dubbel, zeker omdat het een "ongelukje" was.
 over 3 weken nog 2 bevallingen op het programma binnen familie/werk.
is toch elke keer even slikken hoor.

we gaan gewoon verder vol goede moed!!

kus erika

Suusjuh1983, HSG heb ik ook een verwijsbrief van liggen maar op aanraden van de gyn pas gebruiken als ik niet ongi werd en niet zwanger zou zijn. Ook lekker dubbel van hem.. Hoor van sommige dat HSG pijn doet wat is jou ervaring daarmee en wat doen ze dan precies? Mijn gyn kon het niet vertellen.. nou ja hij zei dat leggen ze je dan wel uit.
Maar moet je met IUI Clomid slikken? Vind het wel goed van het z'huis dat ze zeggen, mocht het nodig zijn (wat we natuurlijk niet hopen!) ze jullie door laten gaan voor IVF.
Sorry hoor, maar nog meer afvallen? Ik ken zat mensen die ook een maatje meer hebben die wel zijn geholpen!! En gelukkig heb je de zekerheid dat ze jou ook helpen omdat je al in de MMM zit..
Meid ik ga duimen voor je hopelijk ovuleer je maandag wel!!

Kira1985, bij m'n vorige werkgever heb ik het er ook over gehad. Werkte net zoals jij onregelmatig. Ik probeerde, mocht het nodig zijn, de afspraken op mijn vrije dagen te maken. Mocht dat niet lukken moest ik het minimaal 2 dagen van te voren doorgeven en dan kon ik m'n uren opnemen. Maarja is nooit nodig geweest aangezien ik zo'n egoistische gyn had..
Ik ken het van het "ongelukje". 3 vriendinnen heb "ongeluk" kindjes. Op zo'n moment voel ik me zo verdrietig en zo machteloos dat mijn lichaam me zo in de steek laat. En het doet me dan ook zo een verdriet dat die kindjes geen papa hebben terwijl wij.. tja.. Hoop en moed dat is waar we het mee moeten doen en zoals ik altijd zeg: There's always a sparcle of hope.. When you just believe!!

ha meiden

@maik: bij mij was de HSG pijnlijk omdat ze een eileider hebben moten doorspuiten
het is eigenlijk heel simpel er wordt een eendebek ingebracht en dan een slangetje met een ballonnetje in je baarmoeder dat is ff een venijnig krampje dan gaan ze de contrastvloeistof inspuiten en zie je langzaam maar zeker je eileiders en je baarmoeder oplichten daar worden fotoos van gemaakt en die worden bekeken of er afwijkingen zijn zoals in mijn geval een gedeeltelijk verstopte eileider gelukkig konden ze de eileider open spuiten maar dat deed erg veel zeer ik heb gehuild van pijn daarnaast ben ik ook 2 dagen goed ziek geweest

maar ja als je weet waar het voor is dan heb je het er voor over.

verder moeten we deze maand waarschijnlijk zonder IUI doen want ondanks dat ik geen positieve ovutest had heb ik wel een eisprong gekregen volgens mij namelijk gisterenavond laat morgen moet ik voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een echo maar ik weet de uitkomst al.

en inderdaad theres is a sprakle of hope when you believe (within temptation)

liefs suus

hoi,

maike, precies wat ik ook voel ja, machteloos en verdrietig! het was wel een mooie baby. dat dan weer wel ;-)

suusjeh: nou zo te lezen was dat niet echt lekker nee.
hoop dat het toch nog positief is en anders gelukkig weer een volgende stap waar jullie dan aan kunnen beginnen.

voor mij nog een weekje en dan eindelijk beginnen.
zondag de 25e begin ik met provera.   pfff

succes voor allen!!

liefs erika

Suusjuh, ja je hebt gelijk.. ik denk als ik er niet te veel over nadenk dat het wel meevalt en tja.. we hebben t er voor over ;)
Haha klopt idd, is van WT vroeger een onwijze fan van geweest..

Oh balen zeg dat je waarschijnlijk wel je eisprong hebt gehad! Veel succes morgen!

Terug
Bovenaan