Hallo,
Ik wil even mijn wonderlijke succesverhaal met jullie delen.
Gisteren moest ik naar het ziekenhuis voor mijn prik-instructie. Begin november hebben we ons intake-gesprek IUI gehad. Vanwege vakantie en de feestdagen zouden we in januari hiermee beginnen; twee rustmaanden achter de rug. De instructie was erg duidelijk. Weet inmiddels precies welke medicijnen op welk moment en hoe te spuiten. Het is alleen niet meer nodig, omdat gisteren bleek dat ik - inmiddels 7 weken - zwanger ben!!
Het besef begint echt nu pas beetje bij beetje te komen. Het is zó onwerkelijk; ik had in de ene hand mijn recept voor de apotheek voor de hele medicijnenmolen, in de andere hand een positieve zwangerschapstest!! De assistente die de prik-instructie deed vertrouwde het niet dat ik ondanks de Primolutkuur na ruim een week nog steeds niet ongesteld was. Na de instructie in een potje plassen dus, en een positieve test! Ze was heel aardig (wat ik er nog van weet, ik was in trance) en heeft geregeld dat ik gelijk een echo mocht omdat ik natuurlijk geen idee had hoever ik was omdat ik geen/geen regelmatige cyclus had.
We hebben dus het hartje zien kloppen... Opluchting, blijdschap, angst, onwerkelijkheid... Ja, dat is wel ongeveer de omschrijving hoe ik me voel. Angst omdat ik zo bang bent dat het mis gaat. Ik heb me de afgelopen weken qua eet-, drink- en rookgedrag niet gedragen als een zwanger iemand. Simpelweg omdat ik niet wist dat ik zwanger was en ik ook dacht niet uit mijzelf zwanger te kunnen worden. Heb daarover vanmorgen nog even contact gehad met het ziekenhuis en zij verzekerde mij dat dat de eerste weken nog niet heel erg kwaad kan, dat dat (natuurlijk) veel vaker voorkomt, het er prima uit zag gisteren èn "het" zelfs een kuur Primolut heeft doorstaan. Dat stelde me wel gerust. Voor even...
Voor "de statistieken" even wat feiten op een rij;
Ondanks 4 negatieve slt's, èn volgens alle onderzoeken uit mijzelf geen eigroei en eisprong, toch tijdens mijn rustmaand, nà de HSG (tijdens onze vakantie!!) zwanger geworden! Ongelofelijk hè? De zorgverzekeraars kunnen beter vakanties gaan vergoeden!!
Hoop dat mijn verhaal jullie hoop geeft!!!! En dat dit het eerste goeie bericht van 2009 is van vele!!!