Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hoi Rezatess,
Welkom hier! (geld ook voor alle anderen die ik nog gemist heb).

Je vroeg wat een samenlevingstest is. Dat is een test waarbij ze kijken hoe jouw baarmoederslijmvlies reageert op het zaad van je man. Soms   komt het namelijk voor dat het te zuur is, waardoor het alles doodmaakt en dan is zwanger-worden natuurlijk wat lastig. Er schijnt een heel simpele oplossing voor te zijn (als dat het probleem is).
Wat ze doen is dat ze kijken wanneer je het meest vruchtbaar bent (dag(en) voor de eisprong). Je moet dan bijvoorbeeld 's avonds met je vriend/man naar bed en 's ochtends naar het ziekenhuis. Ze nemen dan wat baarmoederslijmvlies af (met een uitstrijkje) en bekijken dan hoe de spermacellen zich gedragen in je slijmvlies.

Die inwendige echo's zijn inderdaad niet prettig, maar het went wel snel.

Groetjes, Esk (ronde 20 alweer)

Hee Esk,

Bedankt voor je reactie en het antwoord op mijn vraag. De gyn heeft wel de zuurtegraad gemeten, maar dus niet het onderzoek wat jij beschrijft. Misschien dat dat nog komt.
We houden de moed erin!!!!
Succes voor iedereen hier!!

Rezatess

hay,

ik ben vanmiddag weer naar het ziekenhuis geweest.
follikel meting gehad. 1 erg groot eitje (de gyn is bang dat dit een cyste wordt.) en 1 van mooi formaat.
woensdag moeten we terug komen. er wordt dan ook gekeken naar hoe het sperma wordt opgenomen door mijn slijmvlies. (ik begrijp van jou esk dat dit een samenlevingstest is)
spannend dus allemaal. woensdag weer een update over hoe het gegaan is.

liefs erika

quote: Rezatess reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-02-2009 16:35:24'));

Hoi Erica,

Wat spannend zeg!
Hoe lang zijn jullie al bezig?
Succes!

Rezatess

oh ja, wat is Clomid en provera?

hey rezatess,

wij zijn net zo lang bezig als jullie, vanaf oktober 2007.
provera is een medicijn die er voor zorgt dat je ongesteld wordt, als dit niet van zelf komt.
clomid is een pilletje dat je slikt van dag 3 t/m 7 in de cylcus die er voor zorgt dat je eitjes rijpen en dat je dus een eisprong krijgt,
ik slik dit omdat ik PCOS heb.

dit zorgt er dus voor dat ik elke maand een kans krijg om zwanger te raken.
nu maar hopen dat dit het enige is wat mis is!

woendag weten we weer meer... zeker spannend.

kus erika

Oh vandaar. Ik word wel gewoon ongesteld. Maar of ik elke maand een eisprong heb??? Temperaturen heeft bij mij niet echt effect. Het ontloopt elkaar niet zoveel, dus daar heb ik niks aan.
Nu weet ik wel zeker dat ik deze maand een eisprong heb gehad, en nu hopen we natuurlijk dat het gelukt is.
Ik moet zeggen dat deze maand nu wel erg lang duurt. De 11de kan ik pas testen. Dan moet ik ook weer naar de gyn.
Ik voel me wel anders geloof ik, maar of ik me dat nu verbeeld of dat het echt zo is.... We zullen het zien. En anders gaan we gewoon verder. Vallen en weer opstaan.

Ik hou je in de gaten en hoop dat het jullie lukt.

Sandra

Terug
Bovenaan