Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hi meiden,

Even een kort berichtje van mij; de HSG is goed gegaan. Ik moest om kwart voor 12 op de rontgenafdeling zijn. Mijn man ging om 10 voor half 12 net naar de WC en toen werd ik weggeroepen. Ik gelijk: 'ja maar mijn man...', maar gelukkig wachtte de zuster op hem terwijl ik me moest uitkleden. Toen moest ik al met al nog bijna 20 min. wachten. De zuster was heel aardig en vertelde van alles. Ook de opmerking dat kinderen ook niet altijd alles zijn en dat zij ze af en toe achter het behang wilde plakken. Nou ja, aardig bedoeld, ik heb er maar een beetje om gelachen ...

De HSG zelf was wel een beetje pijnlijk. Kramperig en het inbrengen was ook een beetje naar gevoel. Maar al met al viel het mee. Ik heb heel erg op mijn ademhaling geconcentreerd en dan ging het wel. Mijn man zag dat ook goed op de rontgenfoto's dat ik heel diep ademde zei hij. Het was mijn eigen vrouwelijke gyn, dus dat was fijn.

Ze besprak daarna gelijk dat de eileiders goed doorliepen, de rechter iets minder snel, maar uiteindelijk ook. En de andere uitslagen van bloedprikken waren ook  goed, dus het is nu definitief onverklaarbaar waarom het zo lang duurt... Nu moet ik het ongeveer een half jaar zelf proberen. Alleen de cycli bijhouden en mij in december weer melden. Wel een teleurstelling, want je wil gewoon geholpen worden. Maar de kans is nog groot genoeg om het zelf te proberen zei ze. De komende 3 a 4 maanden zou ik vruchtbaarder kunnen zijn, dus daar mik ik maar op. Ik had me er ook al op voorbereid hoor.

Verder heb ik daarna geslapen. Ik moest gisteren al pijnstillers en vandaag nog meer, dus ik was duf als een konijn. Nu gaat t wel weer. Morgen lekker thuis werken.

groetjes
Wenser

Ha Wenser, fijn dat het goed is gegaan gister. Toch een opluchting dat je weet dat alles doorgankelijk is. Jammer dat je een half jaar naar huis bent gestuurd. Laat je over een half jaar ook echt niet weer wegsturen hoor! (want als ze de kans krijgen doen ze dat). Wij zijn om die reden toen overgestapt naar het Geertgen, wij wilden echt niet nog een half jaar wachten. Het blijkt een goede beslissing geweest, want we hebben toch ruim 3 maanden van ons half jaar afgesnoept. Anders had ik pas in april een afspraak kunnen maken en dan hadden we nu pas 1 IUI gehad en misschien nog niet eens de laparascopie en had ik ook nog 's een enorme cyste gehad. Nu ben ik al in m'n 4e behandeling en zit er eindelijk wat voortgang in (qua behandelingen dan, want nog steeds geen zwangerschap).

RTCJ: 92 dagen is best lang, maar ik hoop dat het oplevert wat ervan verwacht wordt. Zijn de kansen ook goed nu, of blijft het toch nog een beetje afwachten? Ik hoop dat je man/vriend er ook niet teveel last van heeft. Dat zou ik toch wel erg vinden, ik kan me voorstellen dat hij er niet om stond te springen op zo'n gevoelige plek...

Allemaal prettig weekend!

Esk

@ Wenser: fijn dat je HSG nu achter de rug is! Op zich mooi natuurlijk dat er niets 'mis' is..voor zover dat gezien wordt natuurlijk. Maar het lijkt me wel moeilijk om nu weer n half jaar af te wachten. Hopelijk geeft het je daarmee ook n beetje rust.

@ Esk, ja 92 dagen is lang, maar misschien ook wel goed voor ons om wat rust in te bouwen...De informatie die je krijgt over het eindresultaten zijn heel verschillend. De een zegt dat zn vrouw daarna meteen zwanger was de andere dokter schrijft dat het niet eens zin heeft om de operatie te beginnen. Maar ik geloof maar gewoon degenen die zeggen dat zo'n 60-70% van de mannen er baat bij heeft. :) Er staat meestal bij dat het verschil in kwaliteit dan vooral van mogelijkheid tot alleen  IVF naar ook  IUI is gegaan...dus dat is natuurlijk al n minder zware stap. Dus even afwachten voor ons...

Mn man heeft wel last van de wond, maar hij zei dat het hem meevalt...gisteren is het weer n beetje gaan bloeden. Maar verder zit het er netjes uit, een beetje gezwollen nu...

grtjs!

RC'tje,

ja je leest veel verschillende verhalen over dit soort dingen. Ook over de andere onderzoeken, je kunt je helemaal gek laten maken. Ik probeer me er ook maar zo min mogelijk van aan te trekken, want anders zakt de moed je in de schoenen.

Vdeel beterschap- voor je mannetje en probeer idd. de 92 dagen maar even rust te nemen en je op te laden.

groetjes

Wenser

Hey Meiden,

Rtcj: prettig dat de ok achter de rug is. Nu 92 dagen duimen dat het het gewenste resultaat heeft.

Wenser: eindelijk hsg achter de rug, gelukkig viel het onderzoek mee begreep ik. Fijn dat er niets is uitgekomen al betekend het wel dat je weer een half jaar moet wachten... pfff wat een onzekerheden, om gek van te worden soms...

Ik ben sinds woensdag begonnen met spuiten. Best een spannend maar het gaat goed en tot nu toe nog geen last van de hormonen. Dinsdag moet ik terug komen en dan wordt er gekeken hoe het groeit en dan verder beleid, welke dagen terug komen en welke dag pregnyl spuiten en dus ook klussen.
Erg spannend maar ook goede hoop. Afwachten dus....

Fijn weekend en houd moed allemaal

Groetjes Tjoller

Hallo allemaal

Wat fijn dat er forums zijn waarop je alles kunt bespreken. Wat zijn er veel stellen bij wie het allemaal niet zo vanzelfsprekend is...
Wij zijn nu 15 maanden bezig om zwanger te worden en lopen inmiddels bij de gyneacoloog. W
e hebben al twee samenlevingstesten gehad, die waren beide niet goed.
Morgen krijg ik mijn HSG...zie er wel tegenop, maar wat moet dat moet.
Ik hoop maar dat dat allemaal goed is. De inwendige echo en de spermatesten waren wel goed.
Als de HSG goed is, zullen we het iui traject ingaan. Allemaal erg spannend!
liefs ingrid

Hoi, welkom hier.

Veel succes morgen met de HSG. Ik vond het meevallen afgelopen week, maar was ook op t ergste voorbereid. Gelukkig was het redelijk snel voorbij en daarna was de last minimaal, wat kleine krampjes en licht bloedverlies. Was wel een beetje wazig van de 4 pijnstillers (naproxen) die ik in 2 dagen moest slikken, doe ik anders nooit ;-)

Wel bijzonder dat jij gelijk het iui traject in mag, ik ben nog langer bezig, maar moet eerst weer 6 maanden wachten. Nou ja, het is overal anders en als ik het echt niet meer hou dan ga ik ook weer piepen hoor. Een half jaar is zo laaaaaaaaaang.

groetjes
Wenser

hallo wenser,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb zoveel verschillende verhalen gehoord en gelezen over de HSG. Ik bereid me ook maar voor op het ergste en dan kan het alleen maar meevallen. We zijn een kleine maand geleden bij de gyn geweest voor een tweede samenlevingstest, die dus niet goed bleek en toen vertelde ze dat het vervolgtraject iui wordt. Wanneer we precies mogen beginnen weet ik ook nog niet hoor. Ik hoop dat het snel mag, maar wie weet moet ik net als jij ook 6 maanden wachten...ik hoop het niet.
Vervelend dat je niet meteen verder mag, wat was daar de reden van?
Wij weten dat de kans dat het spontaan lukt minimaal is, omdat mijn slijmvlies vijandig is en de spermacellen dood. Misschien dat het dan sneller kan...ben benieuwd.
Succes met wachten en gewoon blijven proberen hoor, doen wij ook. Hoe klein de kans ook...er is altijd een kans!
liefs Ingrid

Terug
Bovenaan