Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hi Tjoller, leuk dat je er weer bent (tenminste, liever met ander nieuws natuurlijk).
Lijkt me spannend inderdaad, zelf spuiten. Is toch anders dan bij een ander! Ik zou t ook moeilijk vinden.

Bij mij weer de RD's vandaag. Ik ben weer erg verdrietig, heb zelfs op werk lopen huilen (leuk ooik als niet iedereen het weet, ik zal wel een rare naam kijgen dat ik iedere keer zit te janken). Nu een afspraak voor de HSG.

Hopelijk gaat dat helpen, en was het een kleine verkleving...

Sterkte meiden, ik ga even tot mijzelf komen.

groetjes
Wenser

Hey Wenser,

Altijd weer flink balen als die rot duivels komen . Gewoon janken hoor want het moet er toch uit. Maar snap dat het lastig is als je collega's niet op de hoogte zijn.
Ik heb ze van de week op de hoogte gebracht omdat ik nu ook meer onder werktijd weg zal zijn en ik ook niet weet hoe ik ga reageren.
HSG heb ik al achter de rug. Die was bij mij goed. Vond het echt een vreselijk onderzoek. Pijnlijk, gelukkig is het maar kort en was de pijn zo weer verdwenen. Maar iedereen beleeft het weer anders.

Ik heb vandaag instructies gehad en mezelf geprikt met een zoutoplossing. Prikken is goed te doen, alleen even een raar gevoel als je de vloeistof inspuit.
Als mijn ongi komt zoals verwacht kan ik beginnen met een ronde puregon en pregnyl. Dan is er de vakantieperiode dus dan kan het niet. Maar goed... eerst deze ronde afwachten en dan zien we wel weer verder.
Laat de duivels maar komen (verwacht namelijk niet dat ik zwanger ben) zodat ik snel kan beginnen aan de zoveelste ronde.

Sterkte en ook hoop blijven houden al is dat niet altijd even makkelijk. Weet er alles van  

Liefs Tjoller

Hallo allemaal!

Tjoller, succes met spuiten. Ik vind het heel erg meevallen en je voelt er bijna niets van. Ik spuit Gonal-F en die is echt heel makkelijk te zetten. Van de Pregnyl voel je wel wat meer, maar ja, dat is maar 1 keertje per maand (en hooguit nog eentje rondom een innestelingstijd). In ieder geval, sterkte ermee.

Wenser, mijn ervaring is dat je van de HSG helemaal geen last meer hebt. Ik zou het op de dag van de HSG zelf rustig aan doen erna, maar dat festival zou geen probleem moeten opleveren. Je houdt er geen "wonden" of zo aan over en het is ook niet onder narcose. Ik heb van het hele onderzoek geen last meer achteraf gehad.
Jij ook succes!

Groetjes, Esk

Hoi Esk,

Dank je voor je bericht. Het lijkt mij wel eng hoor, dat zelf spuiten. Maar ja, je doet alles. Als het de kans verhoogt.. Sterkte weer. Waar zit je nu in je ronde, rond je ei weer? Ging je nog een keer voor IUI? Gaat het een beetje met je?

Iedereen weer sterkte gewenst. In onze lange strijd, die we hopelijk ooit winnen.

xxx

Hallo allemaal,

Esk: bedankt voor je reactie. Spuiten zelf vind ik meevallen ben eerder bang voor de    
               bijwerkingen maar goed we ondergaan het gewoon en we zien wel
              Hoe staat het er bij jou alemaal voor ???

Wenser: hoewel ik HSG een pijnlijk kort onderzoek vond heb ik hierna geen last gehad    
                        dus ik zou gewoon naar een festival gaan.

Hier verder geen neiuws, in afwachting van .....

Fijn weekend

Groetjes Tjoller

Lief dat jullie naar me vragen. Ik probeer deze maand nergens aan te denken of ergens mee bezig te zijn. Vandaar de afwezigheid op mijn blog en hier. We hebben wel een IUI deze maand (nummertje 4 alweer), maar manlief en ik hebben afgesproken daar deze maand helemaal niet over te praten met niemand. Om het lekker voor ons twee te houden. Soort van pauze dus, maar dan net anders :)

Na deze ronde gaan we even goed bekijken wat we gaan doen. Misschien een maand of twee echt pauze en dan nog 2 x IUI en dan IVF. Ik zou graag al IVF willen, maar zowel de dokter als manlief zien nog mogelijkheden dat het met IUI gaat lukken. Die 2 x hou ik dan ook wel vol. Dus over 4 of 5 maanden starten we dan met IVF.

Ik heb de afgelopen weken veel last gehad van een verkoudheid en ik zat er ook echt doorheen qua zwangerworden. Heb dus even bewust afstand gehouden door minder te reageren. Ik vind het psychisch nu heel zwaar worden en we moeten dus wel even de batterij opladen voordat we het ook nog zwaarder gaan maken met IVF. Ik heb nooit "last" gehad van mensen die zwanger worden in mijn omgeving, maar nu merk ik dat ik daar meer moeite mee krijg. Verstandelijk weet ik ook wel dat zij er niets aan kunnen doen, maar gevoelsmatig doet het wel pijn. Vandaar dat het verstandig is om wat afstand te nemen of dat in ieder geval te proberen.

Jullie allemaal veel succes! En ik lees natuurlijk wel gewoon mee.
Groetjes, Esk

Hoi Esk,

Ik zie je zo hier en daar nog wel eens een berichtje geven aan mensen met een vraag. Je bent (net als wij)   ervaringsdeskundig, dus wel fijn dat je die mensen dan wilt helpen. Verder snap ik het heel goed dat je even weg blijft hier. Misschien ga ik dat ook wel doen binnenkort. Hoeveel steun het me vaak geeft, zoveel pijn doet het ook soms als enige 'ronde 18' tussen  beginnende stoppers staat en bij meldingen van mensen die al drie keer in 1 ronde zwanger zijn.

Maar nog even niet, ik schrijf nog even lekker mee. Eerst de HSG, en dan het evaluatiegesprek. Als daar niks uit komt, moeten wij ook maar even rust inbouwen denk ik. Maar ik wissel nogal van gedachte soms ;-)

Meid, ik wens jullie veel sterkte. Ik hoop echt te lezen dat je toch zwanger bent voor de IVF-trajecten. Ik lees nog mee op je blog (of evt. hier) als je er wat schrijft om je toch een beetje te volgen. En verder: neem de ruimte die je nodig hebt.

Ga je nog wel op vakantie?

groetjes en succes!

Wenser

Terug
Bovenaan