Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

He meiden,

hier weer even een update van mijn kant....nog steeds niet ongesteld.

Heb sinds ruim een week heeeeeel erg pijnlijke tepels en borsten, ik weet dat ik dit na mijn laatste eisprong ook heb gehad, dus ben gaan tempen en die is boven de 37 wat aangeeft dat mijn ei is geweest.....dus ik heb weer een beetje hoop dat ik binnen een week of anderhalf wel ongesteld ga worden....

Hoop t maar, dan heb ik weer een beetje vertrowen dat de boel normaal werkt...

gr Yosha

Yosha, wat een lange tijd zeg. Lijkt me ook vreselijk dat wachten, ik hoop voor jou dan ook dat je snel ongi bent (ook al klinkt dat een beetje raar op dit forum). Straks zit ik al weer in mijn tweede cyclus joh voordat jij ongi bent, met die korte cycli van mij...

Sterkte!

Hay meiden...

Hoe gaat het allemaal? Yosha, we leven met je mee hoor!

Gisteren is mijn mannetje geopereerd...het is gelukkig allemaal goed gegaan! Het is maar n relatief kleine operatie maar toch wel spannend hoor.
Volgende week terug om hechtingen eruit te laten halen en dan is het een aantal maanden wachten... dan kunnen we een nieuwe sperma test laten doen en dan zullen we te weten komen of de operatie ook  echt effect op de  spermaproductie  heeft gehad.....!
Ik heb nu eigenlijk wel weer hoop op een zwangerschap, misschien wel een beetje teveel....
De tijd zal het leren...!
Zit ondertussen ook te wachten op mn RD, maar die zullen zo te voelen best wel snel komen...kan ook eigenlijk niet deze maand, maar een klein beetje hoop op een groot wonder blijf ik toch wel hebben...

groetjs!

Ha RC'tje,

Fijn dat dat weer achter de rug is. Dat het zo n kleine operatie is he? Ik zou anders denken. Ik hoop dat je mannetje snel herstelt en dat de zaadkwaliteit vooruit gaat. Verwachten ze dat dat een paar maanden duurt, of kan eht effect al sneller bereikt zijn?

Nou spannend van je RD's weer, wachten blijft spannend, ook als je je kansen laag acht. Misschien nu geen wondertje, maar dan wel in de komende maanden, dat zou fijn zijn!
Ik ben me zenuwachtig aan t maken voor mijn HSG morgen. Nou ja, maar even afwachten.

groetjes
Wenser

Ha RTCJ-nogwat (sorry, heb geen extra venster open en kan je naam dus niet zien), fijn dat het allemaal is goedgegaan. Ik hoop dat het 't gewenste resultaat oplevert.

Wenser, drukmaken is echt niet nodig. Als het al echt zeer doet, dan is het een zeer kortdurende pijn en is het ook zo weer voorbij. Het hele onderzoek duurt nog geen kwartier en daarvan is het daadwerkelijke "pijnlijke" stuk minder dan 5 minuten. Als ik jou was zou ik behalve de zetpil die je gekregen hebt (denk ik) ook vantevoren een paracetamol nemen. Het kan geen kwaad en helpt goed tegen een eventuele pijn.
Ik hoop dat het allemaal meevalt. Meestal is dat ook zo trouwens, alleen als je een verstopping hebt, dan schijnt het wel pijnlijk te zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit. Sterkte en succes in ieder geval!

Groetjes, Esk

Dank je wel weer voor je geruststellende woorden. Ik hoor en lees eigenlijk ook teveel, oa.een blog waarin de schrijver echt door een hel ging. Maar die had een gekantelde baarmoeder en een kleine baarmoedermond, dus toen moesten ze exte duwen en trekken en andere instrumenten erbij gebruiken. Ik hoop dat het niet zo is bij mij.

ik heb sowieso de rest vna de dag ziekteverlof op genomen en werk vrijdag thuis. Dan hoef ik niet in de auto en mijzelf niet groot te houden. Ben nl. ook wel bang voor de emotionele klap. Heb je gelijk de uitslag gekregen toen, dat weet ik eigenlijk even niet meer.

Ik heb het gisteren eindelijk tegen mijn moeder verteld. Over de telefoon helaas, maar ik wilde het nu toch voor donderdag wel laten weten. En we hebben het al een paar keer geprobeerd, maarhet goede moment was er niet. Afgelopen weekend lukte het niet omdat ze voor vaderdag een heel huis vol gezellige visite hadden, dan kom je ook niet met dit nieuws. Ze reageerde heel relaxed en was overtuigd van het feit dat ik heus nog wel zwanger wordt. Ze hadden al wel eens over kleinkinderen  na gedacht, maar hadden zoiets van ze kiezen zelf hun tijd wel. Itt mijn schoonouders, die nog wel eens informeren of er al kleinkinderen in de maak zijn (pfffff). Mijn schoonvader hebben we het afdgelopen zondag verteld toen we daar op vaderdagvisite waren. Nu mijn schoonmoeder nog en dan weten ze het allemaal.

Dat geeft ook wel weer wat lucht.

Groetjes
wenser

Hoi Wenser,

Tijdens het onderzoek kan je meekijken en als je dus goed kijkt, zie je de vloeistof keurig door je baarmoeder en in je eileiders terecht komen. Als je de eierstok kan zien, dan is het in principe goed. Maar ze zullen heus wel zeggen als het niet goed is hoor. En zelfs al zou het niet goed zijn, dan nog zijn er een boel mogelijkheden. Als je een verstopte eileider hebt, dan kunnen ze e.e.a. misschien nog openmaken of middels IVF zwanger worden. Het is natuurlijk lastig zwangerworden als eitje en zaadje nooit bij elkaar komen...
In ieder geval, maak je niet te druk, het zal heus wel meevallen en in het ergste geval weet je in ieder geval waar het aan schort. Internet kan een zegen zijn, maar soms is het inderdaad wel vervelend.
Openheid bij ouders is altijd prettig. Kan je toch af en toe je verhaal kwijt bij iemand anders dan je man/vriend.

Succes morgen en het zal heus goedkomen!

Esk

Hey!

@ wenser: En hoe is je HSG gegaan? Laat het snel weten...!
Goed dat je het nu ook aan je familie verteld hebt. Ik vond het wel n hele opluchting hoor, en je hoort ook dingen van hun kant die je niet geweten hebt. Ik vind het vooral ook fijn dat je nu niet zo geheimzinnig hoeft te doen. Je hart zit er zo vol dat je er eigenlijk wel over moet praten met anderen.

Ja het is idd maar n relatie kleine operatie. Gisteren hadden we voor het eerst de sticker eraf gehaald..ik schrok wel even, zitten echt grote nieten in!!...

En we moeten nu minstens 3 maanden afwachten om dat het ong. 92 dagen duurt voor een spermacel 'rijp' is.

Nog steeds op t wachtbankje..kan soms wel n beetje gefrustreerd raken hoor...waarom wordt ik nou niet gewoon ongi als ik toch niet zwanger ben!

Terug
Bovenaan