trotse aprilmama's

Hallo bianca,

Wij voeden ook de laatste voeding om half 10.
Ik moet wel zeggen, dat ik eerst de tijd ging vervroegen, naar 8 uur en toen dat goed ging, er een voeding af haalde.
Dus eerst heb ik ongeveer om de 3 1/2 uur gevoed ( 5 voedingen)  en toen het weer naar de 4 uur getrokken.( 4 voedingen)  Ik was anders bang, dat hij nog niet genoeg cc binnen zou krijgen op één dag en daarom wakker zou worden.
Of je  moet de één na laatse voeding niet volledig geven en dan na 3 uurtje de laatste voeding geven. Snap je me? Dus dan krijgt hij nu 4 1/2 voeding en als dat dan goed gaat ga je over naar de 4.
Nou veel succes en laat je me ff weten, wat je gedaan hebt en of hij lekker doorslaapt??
Mijn mannetje sliep zonder problemen door!

Groetjes Suus

waar het mij om gaat is dat ik de laaste voeding eraf wil hebben.gisteravond maakte ik mijn zoontje wakker voor de laaste voeding en dan ligt hij zo diep te slapen,dat vind ik dan zonde om hem wakker te maken!!nou is hij vannacht steeds wakker geweest en ik heb het gevoel dat dat dus komt omdat ik hem wakker maak uit een diepe slaap,maar nogmaals ik ben bang als ik hem de laatste voeding niet geef dat hij dan s'nachts komt!!moeilijk moeilijk moeilijk

groetjes bianca

@Bianca: ik begrijp dat je die laatste voeding eraf wilt hebben, ik moet Nora ook altijd wakker maken maar ik schreef toch dat het een nacht goed ging? De volgende avond bewust de 23uur-fles niet gegeven maar toch kwam ze om 2 uur voor haar flesje. Helaas pindakaas. En brullen joh. Hele huis was wakker. Ik heb het nog een keer geprobeerd maar ook dat wilde niet. Nu krijgt ze nog  onvoldoende bijvoeding omdat ze het niet wil en ze lijkt ontzettend allergisch te zijn dus ik wacht totdat ze voldoende bijvoeding krijgt en dan laat ik de laatste fles vallen, zodat ik op vier per dag uitkom. Na die ene keer dat ze de laatste fles niet kreeg, werd ze nog huileriger namelijk.

Kortom: ik heb geen tip voor je behalve af en toe uitproberen en zien of je baby 's nachts voor een flesje komt. Bij mijn zoontje ging het vanzelf, die was ook niet allergisch ofzo en ik heb daar gewoon de laatste fles niet meer gegeven en dat ging gelijk goed.

Veel succes!

Bianca,

Ik snap dat je de laatste voeding eraf wilt hebben.
Daarom zei ik ook, eerst met 5 voedingen en dan de laatste om 8 uur. Dus gewoon een keer proberen.
Dus als  je de  en na laatste normaal om 6 uur geeft, doe je dat nu ook en dan geef je de laatste, dus de 5 de fles, om 8 uur.
En als dat een paar nachten goed gaat, ga je over op 4 voedingen. En dat is omdat hij dan op één dag nog wel de zelfde hoeveelheid binnen krijgt, maar in minder tijd.
En gewoon een keer proberen. Als hij één keer s'nachts komt, betekend het toch niet dat hij vanaf dan, iedere nacht komt??
Succes

Groetjes Suus

Hallo jessica,

Sorry, ik dacht dat ik al gereageerd had, maar nu ik terug keek, was dat niet zo.
Echt raar, zal de drukte wel zijn.
hahaha.

Maar goed, ik ben dit weekend begonnen met groente en het gaat heel goed. Hij lust echt ALLES!! Hij trekt niet eens een apart snoetje. Het enige wat hij doet is mmmmmmm.
Ik heb dankzij jouw berichtje besloten om toch gewoon s'avond de pap te blijven geven.
En dat geeft me een prettig gevoel, omdat hij het daar s'nacht gewoon echt goed op doet.
Ik ben dit weekend begonnen met een potje, maar bah, wat smaakt dat vies zeg!
Ik begrijp dat hij niks anders gewent is, maar ik vind dit zelf echt te vies om te geven.
Dus ik  stond vanmorgen vroeg allemaal groente te koken.  Ik kan het toch gewoon in de vriezer doen???
En nou las ik ergens anders, dat worteltjes verstopping kan veroorzaken? Weet jij daar iets van, want Noah  heeft de laatste dagen echt weer last van verstopping en hij zit al 2 dagen te persen, maar er komt niet veel!
Ik heb hem vandaag een beetje olijfolie door zijn fruit gedaan in de hoop dat  het hem  vandaag nog  lukt. Ja, het is altijd een raar praatje....

Mijn schema is nu dus
8.00 bv
10.00 fruit en één borst
13.00 bv
17.00 groente en één borst
19.30 bv en pap

Maar Noah rolt nog niet op zijn buik hoor. Hij wilde eerder nooit op zijn buikje liggen, en dat wil hij sinds de laatse tijd wel. (Dat schreef ik de een na laatste keer.)
En dan rolt hij terug op zijn rug.
En sinds donderdag is zijn tweede tandje ook een feit!
Nu zal hij ook zijn boventandjes er wel door heen bijten.

Hoe is het bij jouw.
Ik las bij een ander topic, dat jij veel respons hebt op het hellp syndroom.
Vind ik echt fijn voor je.
Je hebt zelfs iemand bij je in de buurt wonen. Vind je dat prettig???
Ik hoop dat het eten bij jouwe kleine meid ook goed gaat.

Groetjes
Suus

Hoi Suus,

Maakt niet uit dat je niet reageerde, ik vroeg me af hoe het was gegaan en of ik wat nuttigs geschreven had hahaha. Vaak  typ ik het net anders dan ik het in m'n hoofd heb, stom is dat. Fijn dat Noah zo goed alle groente eet zeg! Leuk is dat he? Je kunt alle gekookte groente gewoon invriezen. Zo deed ik dat ook voor Koen en ga ik het voor Nora ook doen. Anders moet je elke dag een klein beetje koken en dat schiet niet op. Die potjes smaken inderdaad nergens naar en toch vinden ze het lekker. Onbegrijpelijk maar best wel eens handig... Ik heb nooit gehoord/gemerkt dat worteltjes verstopping veroorzaken maar ik weet wel dat het soms wennen is voor een kindje om vaste voeding te verteren en dat het de ontlasting onregelmatig kan maken. Ik zou het even rustig aankijken en als het altijd zo gaat na het eten van worteltjes dan kun je ze later misschien combineren met andere groente.

Ook al een tweede tandje! Wat gaat hij snel zeg. Ongelofelijk. Leuk hoor. Bij Nora nog niets in zicht. Een dikke witte bobbel maar hij breekt niet door. Ze heeft er wel last van. Het eten gaat bij haar helemaal niet. Ze wil het niet en reageert er superslecht op. Jammer is dat. Ik heb het nu twee dagen maar niet gegeven want ze huilde zo veel en kreeg allemaal uitslag van de voeding. Morgen doe ik nog een poging. Verder gaat het goed met haar gelukkig. Ze lacht superveel inmiddels en dat is geweldig. Ik kan al een beetje met haar spelen en dan schatert ze het uit.

Ik ben inderdaad ook bij het onderwerp HELLP aan het kletsen. Iemand had het geopend en aangezien ik nog steeds niet veel van de ziekte weet, vond ik het wel fijn. Het is zo ongrijpbaar soms en meestal heb ik zelf niet eens door hoeveel last ik ervan heb maar m'n omgeving des te meer. Degene die in dezelfde plaats woont, had ik al op het forum gesproken toen we pas zwanger waren en nog van geen HELLP syndroom wisten dus ik vind het leuk om haar te ontmoeten. We hebben veel gemeenschappelijke dingen en het is best moeilijk om zelf HELLP te hebben en een baby die nogal wat dingen heeft die anders zouden moeten zijn. Begrijp je? Misschien leg ik het wat warrig uit allemaal. Verder vind ik het forum leuk omdat het zo anoniem is, met m'n familie en vrienden bespreek ik dingen toch anders of nauwelijks namelijk.

Vanavond begon Nora kruipbewegingen te maken! Goed he? Ze ligt dan op haar buikje (zelf gedaan) en dan trekt ze haar beentjes op en rolt toch al wel van het dekentje af zelf. Mooi toch? Twee maanden geleden deed ze nog helemaal niets, alleen maar liggen en huilen, dus ik ben er erg blij mee. Nu nog dat tandje....

Geniet van je mannetje met twee tanden!

Jessica

Hallo Jessica,

Ja het gaat hard!!!!!!!
En ik vind het heerlijk!!!
Ik kan zo intens  veel liefde en geluk voelen als ik hem aankijk of als hij lief ligt te slapen.
Hij is dan zoooo mooi.. smelt..
Maar goed, weer even terug op aarde, hoe gaat het nu met jouw kleine meid??
En met jouw.
Het is inderdaad wel fijn dat je je verhaal kan delen met lotgenoten.
Je kan daar zeker steun van krijgen.
dat lees ik ook bij andere topics.
Dat is ook fijn aan dit forum.

Maar las ik nou bij  een ander topic, dat jij ook uit gelderland komt??
Wat leuk.
Ik woon in de omg van Apeldoorn.

De groent gaat hier nog steeds goed, alleen ik heb de eerste 2 dagen een potje geprobeerd en daarna zelf gekookt.
Alleen het zelf gemaakte is zo stug???
Ik heb het wel helemaal vermalen en er zit ook boter in ( dat je op brood smeert) om het wat meer smeuig te maken, maar het blijft zo plakkerig en een bal.
Snap je?
Noah heeft er ook iets meer moeite mee, om op te eten.
Tips??

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan