Tweede ronde voor derde kindje, wie ook?

Hoi,

De hele middag last gehad van een zeurderige pijn in m'n onderbuik en dat 1 week nadat ik, volgens mezelf, m'n ei heb gevoeld zou dit een innesteling geweest kunnen zijn????   Ik hoop het, dan zou het wel heeeeeeeeeel erg snel zijn, eerste ronde. Spannend hoor.
Weltrusten, Kus Glaskraaltje        

Hallo Allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Hier is het prima. Alleen heb net een artikel gelezen over de vruchtbaarheid van mannen en daar werd ik niet echt vrolijk van. Mijn man is 35 en ik las dat een man van 35, maar half zo vruchtbaar is dan een man van 25. Zou dat echt zo zijn? Wij waren nog even plan te wachten en heb nu zoiets kunnen we misschien beter niet doen, omdat de 2de ook al 1jr en 9mnd op zich heeft laten wachten. Wat denken jullie?
Maar ja stel dat het wel in 1 keer raak zou zijn is onze jongste 1 jr en 9md en hoe moet je 2 kleintje vervoeren als je de oudste naar school brengt. De school is niet op loop afstand. Jee ik zie echt altijd problemen. Hoe hebben jullie dat straks? We vervelend dat ik nou nooit eens weet wat het beste is. Met een 2de nooit gehad.
Mag ik vragen is bij jullie met de komst van de derde jullie gezin compleet? Of weten jullie het nog niet? Ik wou altijd graag 4 kids en lijkt me nog heel leuk. Alleen lijkt me wel een heel georganiseer met werk, creche, school etc., maar ja we zien wel wat de toekomst brengt.
Allemaal veel succes deze maand,
groetjes melanie

hoi melanie

tussen mijn eerste twee zit maar anderhalf jaar en als ik nu zwanger wordt zit er tussen de tweede en de derde ook maar anderhalf jaar. Ik heb het ook een tijd niet gewild omdat ik allerlei praktische problemen zag maar het is maar zo'n korte periode dat het echt lastig is en daar vind je vast wel weer wat op (fietskar achter de fiets ofzo als je naar school moet). Uiteindelijk vond ik dit geen reden om het niet te doen.
Ik vind het zelf juist wel fijn dat je wat sneller uit de babytijd bent als je ze snel op elkaar krijgt maar dat ligt voor iedereen anders natuurlijk en het moet ook maar lukken he.
Ik denk wel dat mijn gezin compleet is met drie kinderen, dus dan gaat bij mijn man de schaar erin. Maar eerst nog maar eens zwanger worden van de derde he.

Hoi Melanie
Mijn man wordt in oktober 35 ! Dus maar hopen dat het komende maand gaat gebeuren.   Nu hebben wij sowieso al een probleem met zwanger worden (of eigenlijk ik, maar je moet het uiteindelijk toch samen doen).
Wij hebben ook lang getwijfeld over een derde, een tweede wisten we al na een half jaar, dus de oudste schelen 20 maanden. De jongste is nu bijna 3, dus als het gaat lukken is ze minimaal 3,5.   Wij wonen tegen de school aan, dus dat is voor ons geen  probleem.   Wel was het lang nadenken over de ruimte in huis (dus we hebben verbouwd) en de financiën.   Maar, waar er 2 eten, kunnen er ook wel 3 eten.
Met werk en opvang is het wel te regelen, de oudste 2 zitten tegen die tijd allebei op school, dus nog maar 1 kindje op de creche.

Met 3 is ons gezinnetje voor ons wel compleet (al hoopt mijn man volgens mij stiekem op een tweeling...)

groetjes
Melanie

haaai

Met zulke statistieken houd ik me eerlijk gezegd weinig bezig.... Zulke onderzoeken zijn vaak niet erg breed uitgevoerd.... en niet erg objectief. Het is echter wel een feit dat gemiddeld met elk jaar de vruchtbaarheid van man én vrouw achteruit gaat
En je moet toch ervoor gaan wanneer je jezelf zeker voelt! En weinig rekening houden denk ik met deze info ´s.
Tussen mijn zoon en dochter zit 2 jaar en 4 maanden. Omdat mijn dochter een handicap heeft waarvan we niet wisten wat er zou gebeuren en hoe ze zich zou ontwikkelen  hebben we gewacht, ook was ik te angstig door dit hele gebeuren. Gelukkig  gaat het nu heel goed, en merkt zij het nauwelijks en  zien we  het  ook nauwelijks meer!  Als het meteen lukt is mijn zoon net 6 geweest en mijn dochter goed 3,5.....   dus dat is best wel een leeftijdsverschil..... Maar ik denk dat dit ook hartstikke leuk zal zijn......!
Ach, hopen dat het überhaupt mag lukken en niet te veel zorgen proberen te maken. Je wordt helemaal niet goed van alle statistieken ook als je kijkt naar het down syndroom etc..... Ik kijk daar niet meer naar, ik wordt anders helemaal gek! Ook bij mijn dochter, wat er allemaal kan gebeuren volgens artsen, ze hebben het dan over kansen van 0,1%..... maar goed we leven met de dag, en genieten van elke dag! Dat hebben we onderhand wel geleerd!

Liefs Mup....!

Mel zo denk ik er ook over, roeien met de riemen die je hebt, waar er twee kunnen eten kunnen er ook 3 eten! Bij jou ook al een man die hoopt op een groot gezin! Ik denk ook dat 3 kindjes een hele rijkdom is en dat dit het aantal is dat voor ons te "behappen" is. Maar zeg nooit nooit natuurlijk...!
Moeilijk hoor, dat jullie moeite hebben zwanger te raken. Hopelijk hebben jullie op de natuurlijke manier snel een positieve test in handen en kunnen gaan genieten zonder de mm!

En met drie kleine kinderen, Veel kennissen van ons hebben de kindjes dicht op elkaar, en het is in het begin verschrikkelijk moeilijk volgens hen, maar na een maand of drie als er een beetje ritme in komt is het goed te doen! Dat zijn iig de ervaringen uit mijn omgeving hier!

Mijn ongi is weer voorbij, ga deze maand maar eens een ovulatietest halen. Ik heb het idee, dat mijn eisprong niet in het midden van de maand is.... dat was bij de eerste twee zwangerschappen  ook,... dus maar even kijken of ik er wijs uit ga worden met zulke tests. Hebben jullie die dingen wel eens gebruikt?

Liefs!

Glaskraaltje spannend hoor! Hopelijk zijn alle symptomen echte zwangerschapssymptomen en hebben jullie snel een positieve test! Duim voor je!!

smaartje hoe gaat het daar meis? Lukt het allemaal een beetje? Fijn dat het alweer een beetje beter met je gaat. Hopelijk heb je snel een goede cyclus en kunnen jullie hopelijk snel jullie wens werkelijkheid laten worden!
Sterkte en succes!
liefs!

Terug
Bovenaan