Uitgerekend april 2022 met tabel

Lewis, wat fijn dat jullienweer thuis zijn. Hopelijk hoeven jullie het ziekenhuis nu een tijdje niet meer te zien!!

MvdF, fijn dat de kraamvisite meevalt! Verwachten jullie wel nog veel meer of blijft het hierbij?

Milu, balen van die kleren en je figuur. Het is wel pas geleden pas, dus wie weet komt dit gewoon weer terug! Ja, het klopt idd dat veel broeken enz ook nog echt op het litteken zitten, dus ik draag nu sowieso veel liever jurkjes en rokken of ik moet al broeken hebben die echt hoog zitten. Ik heb mn trouwjurk nog niet durven passen. Hij moet idd nog wat aangepast worden en ik heb met de coupeuse kunnen afspreken dat ik pas 3 weken van tevoren hoef te komen, dus ik heb nog ff. Mijn figuur lijkt nog redelijk hetzelfde, alleen dus nog dikker ?. Flink op mn eten aan het letten en iedere dag sporten/oefeningen/wandelen. Ik mag idd sinds vorige week weer sporten, dus daar ben ik toen ook meteen mee begonnen, al valt dat wel tegen, maar dat is dan maar jammer…
Gelukkig hebben we bijna alles kunnen doorschuiven van vorig jaar, toen we hebben moeten uitstellen, dus een hoop voorbereidingswerk is al gedaan. Alles de bakker en visagiste hebben gecanceld opeens, dus daar zijn we jog druk mee bezig.
Ja, echt balen van het leuke beddengoed, dat ik nu niet meer kan gebruiken ?.

@mvdf idd en anders is het straks ook weer een drempel om haar terug te krijgen op haar eigen kamertje. Haha iedereen snapt t wel als je als een zombie rondloopt met 2 kids?
Vind dat toch altijd weer even zoeken met die billencremes wat nou werkt.
Fijn dat ze geen last lijkt te hebben van de fistel. Zie je het ook aan de buitenkant? (Ik heb geen idee wat ik me er precies bij moet voorstellen)

@mylwen wat fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen met de coupeuse! Maar snap wel je stress je hebt nu ineens een soort deadline ? maar je zal er sowieso wel fantastisch uit zien op je bruiloft!!
Nou lekker dan dat die last minute hebben afgebeld? gelukkig heb je nog even om te zoeken.

Zoontje is hier verkouden. Klinkt zo zielig. Eigenlijk willen we hem op zijn eigen kamertje gaan leggen, maar durf dat nu niet. Het slijm klinkt soms zo akelig. Dus denk dat hij nog een paar nachtjes bij ons slaapt. Waar slapen jullie kids? En overdag? Slapen ze dan al in hun eigen bedje?

Ahh bah die verkoudheid... is altijd zo akelig om aan te horen hè? Moet hij veel hoesten? Snap dat je dat dan wel spannend vind om hem op zijn eigen kamertje te leggen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik ga sowieso al 10x naar boven om te luisteren of ze nog ademt haha. Hier slaapt ze eigenlijk overdag de hele tijd in de draagdoek. Soms leg ik haar in de ochtend even terug in ons bed en ga ik met de oudste vast naar beneden. Maar anders dus in de doek zodat ik ook wat kan doen en met mijn oudste naar buiten kan enzo. Ik ben eigenlijk vergeten wanneer ik ongeveer begon toen met de slaapjes in het bedje. Merk straks vanzelf wel als ze last begint te krijgen van omgevingsgeluiden etc. Wij hebben een last minute geboekt naar een vakantiepark volgende week. Wordt zo'n mooi weer. Dan hoeft de oudste zich ook niet te vervelen en kan ze lekker zwemmen en spelen en bekommer ik me wel om de baby. Dat wordt wel een hele volksverhuizing haha. Sleep met 1 kind al zoveel mee, laat staan met 2. Maar we gaan het zien. Manlief is er ook zo een die zijn koffiemachine en barbecue meeneemt dus dat wordt wat haha. De fistel is zichtbaar, maar niet heel goed hoor. Het zit in een nekplooitje en het ziet eruit als een rood bultje. Dit zal altijd wel zo blijven denk ik. Ik Google expres niets hierover, dan kan ik mezelf ook niet gek maken. Hoe is het inmiddels met de diarree? Al wat beter?
En Mylwen spannend zeg die bruiloft. Pakken jullie het groots aan? Wel heel leuk dat je dochter erbij kan zijn, al weet ze hier straks natuurlijk niets meer van maar de foto's zijn dan wel heel erg leuk voor later.
Hoe is het om weer thuis te zijn Lewis? Met de kleine nog alles goed?

Milu, spannend he? Zo'n ziek kleintje. Dan zou ik hem ook nog even lekker bij je houden hoor. Je weet met die kleintjes nooit hoeveel last ze ervan hebben, omdat ze dat nog niet zo uiten. En ze zijn nog zo kwetsbaar... Ik ben wat dat betreft sowieso geen fan van de eigen kamer, zeker voor de nacht, zo jong. Mijn oudste sliep na 3 maanden overdag op haar kamer (ging niet eerder) en pas na 8 maanden de nachten. 
Deze baby laat ik overdag met babyfoon wel eens boven slapen inmiddels (7weken) maar dat lukt ook nog maar mondjesmaat. Ook beneden in de box of wandelwagen lukt niet goed. Dus ze slaapt nog veel op de arm. Want de doek vindt ze alleen met wandelen fijn. In de avond lukt al helemaal niet. In de nacht ligt ze naast me in de cosleeper. Dat gaat wel goed. Ik ben nog aan het piekeren over hoe ik binnenkort met dagslaapjes ga oefenen met de oudste op sleeptouw ? Maar dat baby op de arm begint wel op te breken. Daarnaast begint ze last van alle afleiding te krijgen. Maar ze doet er zo lang over om in slaap te vallen. En nu dus wel eind van de dag, begin avond, veel huilen op vol volume. Ik probeer me te focussen op dat het vanzelf beter gaat ?‍?
MvdF, lekker zeg! Er even uit. Ik zei laatst nog tegen mijn man dat ik het haast niet durfde te zeggen, maar dat ik het met deze baby ook wel zie zitten. Hij begon ook meteen over de volksverhuizing hahaha! Maar wij gaan denk ik ook even ergens deze zomer. Met de oudste had ik dat niet durven dromen zeg. Toen zijn we pas na een jaar gegaan. Zo'n park is dan wel lekker. Makkelijk vermaak voor iedereen. Als je er eenmaal bent is het wel relaxt. 
Mylwen, ik vind je nog steeds dapper met je bruiloft haha! Maar fijn dat de meeste voorbereidingen al gedaan zijn. Valt het zwaar om te dieten? Ik krijg het nog niet echt voor elkaar. Ik begin wel vaak ? hopelijk pas je je jurk tzt. 
Thuis zijn is heerlijk, het beetje ritme dat we hadden is weer opgepakt. Beetje bijgeslapen voor zover dat kan. En gister hadden we even oppas en zijn we voor onze trouwdag met de oudste naar de dierentuin geweest. Voor haar was dat voor het eerst en ook nog een beetje voor haar verjaardag. Ze vond het superleuk, vooral de speeltuintjes. Ik had verwacht dat ze wel meer interesse voor de dieren had, want ze is gek op de kinderboerderij en wildparken op vakantie toen. Maar we vertrokken steeds kicking en screaming uit de speeltuintjes haha!
Milu, dat doorslapen was helaas eenmalig. Vannacht was het 1 uur, 4 uur, half 7 en na 1 uur bar weinig slaap ivm de verschrikkelijke krampjes. Zelf dus heerlijk 3 x 1 uur geslapen ?

Oh en Milu, ik heb ook striae hoor. Tot voorbij mn navel deze keer. Bij de eerste alleen beetje op de onderkant van mn buik. En nu dus veel meer. Geen enkele creme die gaat helpen, omdat het scheuren uit huidlagen komt waar de creme niet bij komt. Het is inderdaad ook wel erfelijk bepaald, en hangt af van hoe stevig je huid nog is, je leeftijd enzo.
Maar dat van de oudste was na een paar maanden nauwelijks nog zichtbaar. Hopelijk bij jou straks ook niet meer. De huisarts bedoelde het vast niet vervelend. Maar ik snap wel dat je er dan even van slag van bent. Je wilt je natuurlijk het liefste gewoon je oude zelf voelen. 

@mvdf nee hoesten of niesen niet. Hij zit vooral vol slijm/snot. Gisteren leek het minder te worden nadat hij flink wat slijm uitgespuugd had, maar vannacht had hij er weer veel last van. Maar hij is verder niet benauwd dus dat is wel fijn.

Ik heb m eigenlijk nog niet zoveel boven laten liggen terwijl ik beneden was? maar anders staat de babyfoon aan. Hij ligt overdag eigenlijk in de box of op een van ons. Ik weet hij de oudste ook niet met wanneer hij overdag in bed ging en wat voor ritme ik dan aan hield. Volgens mij ook gewoon en beetje hoe het uitkomt.

Wat heerlijk om er even tussenuit te gaan! Zeker met dit weer inderdaad. Mag je zelf ook al wel zwemmen of ben je nog aan t vloeien? Hahaha eigen bbq? hoop dat die niet te groot is. Zekerb nu er weer een wandelwagen met reiswieg enz mee moet. Die dingen zijn al zo lomp groot?

Diarree gaat beter. Ben bang dat ik weer doorschiet in obstipatie dus pak nu eigenlijk 2x per dag loperamide. Maar het is in elk geval niet zo erg meer als van de week gelukkig?

@lewis de oudste sliep hier binnen een week op zn eigen kamer, die maakte heel veel geluid in zijn slaap waar wij niet van konden slapen? kon je zelf toen wel een beetje slapen als ze bij jullie lag?
Zou ze misschien overdag iets te veel prikkels hebben waardoor ze 's avonds zo overstuur is? Of misschien is het gewoon het huiluurtje?
Oh wat leuk om even met de oudste weg te zijn! Even alle aandacht voor haar! Herkenbaar hoor. Onze oudste is gek van dieren en was helemaal fan van dikkerte dap. Zagen we de giraffe daar, geen interesse? Vooral speeltuintje of andere dingen die interessant waren? je hebt dan een heel romantisch beeld voor je van hoe het gaat zijn.. ja helaas? maar je bent er wel even lekker uit? Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Ja klopt, ga nu wel een badpak kopen voor de zomer zodat ik er niet vollebak mee in de zon zit en dat het hopelijk goed kan herstellen. Het ziet er nu op sommige plekken al wel minder heftig uit qua kleur, maar vrees wel dat het een slappe bedoeling gaat worden als ik zo m'n huid bekijk? Maar ik moet t eerst maar ff de tijd geven..

Hier ook nog lekker bij mij op de kamer. Manlief ligt op de zolder dus wij hebben het bed voor ons alleen. Heerlijk! Heb met de oudste ook heel lang samen geslapen, maar misschien is zij er eerder aan toe om naar haar eigen kamer te gaan. Als het aan mij ligt dus voorlopig nog niet.
Wat leuk Lewis een dagje met je oudste weer, ze zal er zeker van genoten hebben. Zou ik ook wel weer eens willen, maarja borstvoeding. Komt ook wel weer. Moet sowieso gaan beginnen te oefenen met de fles want ga binnenkort naar een concert. Dus hoop dat ze 'm voor die tijd pakt. Oudste heeft nooit de fles geaccepteerd. Soms is borstvoeding toch ook wel super handig... was vandaag met mijn twee kinderen en een vriendin en haar kleintje even boodschappen gaan doen om te gaan picknicken. Supermarkt om de hoek hier dus we zouden thuis de broodjes etc klaar maken. Bleek ik dus zowel mijn telefoon als mijn sleutels vergeten te zijn binnen. Konden we er dus niet in. Uiteraard werd Farah op dat moment wakker dus was heel blij dat ik haar even op het bankje in de speeltuin kon voeden. Toch de reserve sleutel maar weer bij mijn moeder neerleggen haha.
Obstipatie moet je ook niet hebben, misschien nog erger dan diarree. Hoe gaat het inmiddels met de verkoudheid van de kleine?
Wat betreft zwemmen, ik ben sowieso niet zo'n waterrat en vloei nog steeds wel een klein beetje. Niet veel meer gelukkig en ook geen bloed. Maar durf nog niet goed zonder bescherming van maandverband of inlegkruisjes.

Ohjee MvdF, hoe ben je dan binnen gekomen? Dan is borstvoeding wel een uitkomst ja! Zijn jullie nog aan die picknick toegekomen? Klinkt leuk!
Milu, hoe gaat het met de luieruitslag? Zat te denken, soms helpt een ander merkje luiers ook. Wij hebben wasbare, maar de oudste is er dus ook erg gevoelig voor. Sowieso standaard als ze een virusje onder de leden heeft. Maar op vakantie gebruiken we wegwerp en van pampers kreeg ze ook altijd rode billen. Sindsdien gebruiken we dan bambo nature, waar minder plastic en troep in zit, en die gaan wel goed. Wat cremes betreft, dat helpt hier zeker wel iets. Maar na poepluiers goed spoelen met water en aan de lucht drogen nog het beste. Al doe je dat laatste niet zo makkelijk met een pasgeboren baby. Vaak was het ook gewoon wachten tot het virus weer voorbij was. 
Ik had de eerste weken ook wel last van alle geluidjes naast me ja. Ook met deze baby weer. Maar dat lag vooral aan dat het nieuwe geluiden zijn. Sowieso ken ik die niet in mn slaapkamer dus mn hersens filteren dat niet zo weg nog. En je bent door de hormonen ook zo hyperalert. Maar het is ook omdat ik het kindje niet ken en niet weet welk geluidje belangrijk is of niet. Ik heb er persoonlijk voor gekozen om dat te doorstaan, omdat ik gelezen had dat dat beter wordt (geen kritiek op jou, ieder zn eigen afweging!) En dat werd het bij mij wel. Ik slaap nu ook gewoon door het gezucht, gesteun en geknor heen. Want ik weet welk zuchtje betekent dat ze een speen zoekt, wat een piep is en wat echt het starten van huilen is, welke bewegingen als krampjes klinken etc. Ik slaap dus door heel veel heen, en ben tegelijk zo wakker als er echt wat is. Vaak nog voor zij helemaal wakker is. En dat vind ik bij jonge babies ook fijn. Voeden voor ze helemaal overstuur en wakker zijn, want die meiden van mij krijg ik dan niet meer zo makkelijk opnieuw in de slaapstemming haha! Ik ging het samenslapen heel gemakkelijk en fijn vinden. Rond 8 maanden weigerde mijn oudste pas de avondvoeding, en ze startte de avond toen wel al in eigen bedje. Ik wilde haar niet overleggen zonder voeding als wij gingen slapen. Dus bleef ze daar liggen, wat prima ging. Ik heb tranen met tuiten gehuild dat dat voorbij was. Ik had heel romantische ideeen over lang samen slapen. Nu niet meer ? Ik ga deze baby voorlopig ook nog de nachten in de cosleeper houden. Maar misschien niet 8 maanden. We zien wel. 
Ik heb net een uur lang de trap op en neer gelopen naar mijn oudste. Die slaapt haar eerste slaapje op haar nieuwe kamer in een peuterbed. Zoals verwacht veel cruisen, kletsen en spelen haha! Was hilarisch om mee te kijken op de babyfoon. En dus wel een paar keer terug om in te stoppen en uit te leggen wat de bedoeling is. Ze slaapt! Hopelijk gaat het deze week steeds beter. Want we kunnen de babykamer goed gebruiken. Ik voel me met verschonen en dagslaapjes wat onthand in onze slaapkamer. 
Op de arm beneden levert niet meer goede rust op. Ze heeft inmiddels veel last van prikkels en de oudste. Gisteren weer hele middag en avond krijsen ?‍? ze is van 13 uur tot 21 uur wakker geweest. Erg zielig. Ik krijg haar gewoon nergens in slaap. Niet bij mij, in de doek, wagen, box, cosleeper. Tegelijk de oudste verdrietig want mamma kan niks samen doen. Voelde me flink falen. Ik heb geen idee hoe ik slapen boven in bed ga oefenen als ze gewoon niet weg te leggen valt, en de oudste erbij. Hoe dan? Ik zit even vast op dit punt. Silver lining was dat ze om 21 uur sliep en tot 6 uur maar 1 voeding vroeg. Eigenlijk zielig, maar voor ons precies wat we nodig hadden. 

Terug
Bovenaan