Uitgerekend April 2022

Wat fijn weer goede echo's! En een hele fijne vakantie @Lewis, lekker hoor nog wat tegoed. Mijn god hé... ik zit alweer bijna op de 10 weken. Vind het allemaal wel snel gaan hoor. Wat betreft maagzuur, heb dit ook en in mijn vorige zwangerschap heel veel last van gehad vooral toen ik tegen het einde liep. Gaviscon hielp bij mij echt super want Rennies viel niet meer tegenop te slikken. Vervelend hè, vooral zo in de avond en nacht. En dan gaat straks die dikke buik ook nog in de weg zitten.

Milu, nog wel kunnen genieten van je vakantie? Ik merk wel kleine verschillen met mijn vorige zwangerschap, maar in grote lijnen loopt het hetzelfde. De bekkenpijn is wel wat heftiger. Misselijkheid wat minder sterk, maar nog steeds genoeg om emesafene te slikken. Heb het idee dat het wel langer aanhoudt. Nu 11+2 en geen verbetering nog. Mn buik groeit echt sneller. Maar heel anders kan ik het dus niet noemen. 
Niet heel gezond. Maar ik was door softijs of roomijs even een half uurtje zonder maagzuur vorige keer ?
Han, gefeliciteerd met de fijne echo en leuk dat jullie het nu ook aandurven om te vertellen 
Debb, fijn dat de hoofdpijn verminderd is. Leuk he aan iedereen vertellen? Na al dat misselijk zijn is dat wel een leukere kant van zwanger zijn. Ik herken de hoofdpijn niet. Wel van wat later in de zwangerschap maar ook niet dagelijks. 
MvdF, ja snel he?? Vorige keer ging alles zo langzaam. En nu gaat alles met dreumes gewoon door. En daardoor vlieg ik wel door de weken heen. Eerste trimester alweer bijna voorbij. Huh? Haha
Ik merk nu wel dat liggen op mn rug voorbij is. Wat even wennen is met slapen. Hier op vakantie zijn de matrassen wat hard waardoor ik automatisch op mn rug draai. Dan voel ik al aan mn ademhaling en dat alles begint te kloppen dat het niet fijn is. Gisterochtend werd ik zo wakker. Ik ben 3 uur flink draaiduizelig geweest. Erg misselijk en zweten enzo. Na een tijd op mn linkerzij ging het wel weer. Maar nu slaap ik dus met een kussen tussen mn knieen en onder mn buikje langs en een opgerolde handdoek in mn rug. Zo kan ik niet perongeluk draaien. Moet wel wakker worden om me om te draaien. Maar thuis heb ik weer een goed kussen voor het slapen ? slaapperikelen haha

Oh god Lewis... en dat wordt alleen maar erger met een hele dikke buik straks. Dat vond ik wel vervelend aan het einde van de zwangerschap, kon toen echt niet meer normaal slapen terwijl ik niet eens zo'n enorme buik had. Dat in combinatie met maagzuur maakte het er niet beter op. Maarja we moeten er wat voor over hebben hè. Hopelijk kun je op je vakantie toch nog een beetje lekker slapen met wat kleine aanpassingen.

Gut ja Lewis, jij hebt nu natuurlijk al best een buik om rekening mee te houden. Fijn dat je wel een oplossing hebt gevonden.

Grappig om het verschil in weken te horen zo. Ik ben in principe aan de beurt voor de 12 weken echo en dan lees je hier mensen die net de eerste hebben gehad. Leuk!

Dames ben zo zenuwachtig, over een half uur eindelijk de 1e echo. Trillende handjes. Krijg geen hap voor mn keel. Ben hartstikke misselijk. Tijdens het avondeten zat ik bijna te kokhalzen door de structuur van de pasta ?
Dit was de vorige keer helemaal niet zo erg. Ik reageer vanavond even op de rest. Ga eerst de minuten aftellen?

Echo was helemaal goed! Zo opgelucht! Zoals gedacht zit ik nu op 9+2 en ben ik 24-4 uitgerekend. Kleine was goed zichtbaar, hartje was meteen goed te zien en hebben het ook al gehoord? Net nog even langs de mac gereden? Had ineens zoveel zin in friet en nuggets. Had ik wel verdiend?

Terug
Bovenaan