Uitgerekend augustus 2018

Hoi dames ik ben nieuw hier.
Dit is mijn eerste zwangerschap, mijn 
Vriend heeft al 3 kids. Ik heb de hele tijd
Last gehad van 2 kwaaltjes namelijk
Pijnlijke borsten, vooral s ochtends en
Misselijkheid de hele dag door.
Groetjes Marjoled 

Deze week uitslag nipt gehad en alles was goed! Voelt alsof ik er nu echt van kan gaan genieten. Gelukkig nauwelijks kwaaltjes nog steeds, dus gaat top zo! Op naar de 20 weken echo (over 6,5 week)
Veel succes allemaal!

@Joessie, Gefeliciteerd met de goede NIPT!! 

@de andere nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben net al bijna een week grieperig. Echt naar. Maar verder aan het uitkijken naar de volgende echo's. We willen volgende week een pretecho doen voor geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd!

En? Weten jullie wat het wordt @pitjemini? Hopelijk voel je je inmiddeld weer wat beter. Ik heb een fikse keelontsteking achter de rug :(, tijdens de vakantie! Was wel heerlijk nog een laatste x met zn tweeën op reis. Had meer ‘last’ van de zwangerschap dan verwacht, vooral de hitte en snel buiten adem, maar gewoon rustig aan gedaan.
Wij wachten tot 20 weken echo voor geslachtsbepaling, maar merk dat ik het wel heel erg lang vind duren, deze tijd tussen de echo van week 12 tot dan! Gelukkig wel met week 14 hartje horen kloppen, wat heel bijzonder was. Hebben de meesten van jullie tussendoor nog echo’s/ afspraken bij de vk?

Hallo allemaal!
hier nog iemand die in augustus 2018 een eerste kindje verwacht. Ben nu 15 weken en vijf dagen zwanger, uitgerekend op 15 augustus 2018. Allemaal gefeliciteerd! Leuk om een forum te vinden met dames die ongeveer even ver zijn! Is de whatsapp groep nog actief? Heb me ook aangemeld voor de facebookgroep.
inmiddels hebben wij twee echo’s gehad, die waren allebei heel goed. Ook de NIPT met nevenbevindingen gedaan, geen afwijkingen gevonden.
De eerste weken voelde ik me vrij misselijk, maar gelukkig niet overgegeven. Wel last van rare dromen en van de pijn bij het niezen of hoesten. Nu merk ik vooral dat mijn emoties alle kanten opgaan, en dan niet zozeer dat dat aan de baby gerelateerd is maar meer dat ik me gewoon naar voel, somber en neerslachtig.  Maar dat heeft misschien ook te maken met drukte op het werk. Heb nu gelukkig vakantie en daar was ik ontzettend aan toe.
Konden mensen bij jullie bij 12 of 13 weken ook al gezien? Ik had echt al een buikje. Vond het wel bijzonder hoor! ik paste rond de kerst ook al mijn broeken niet meer dus misschien ligt daar gewoon aan.
wat doen jullie verder gaan sporten? Ik deed yoga maar ik kan niet meer zo fijn op mijn buik liggen dus dat houdt een beetje op. Zwangerschapsyoga lijkt me zo zweverig en ik wil gewoon wel een work-out. Heb ook al zwangerschaps hebben geprobeerd, dat voelde ook een beetje slapjes, alsof je niet heel hard aan het werk bent.Hebben jullie nog tips? Ik wil gewoon lekker sporten, en ik weet dat je minder moet inspannen als je zwanger bent maar nu doe ik wel heel weinig.

tjonge, wat een fouten in mijn zinnen, sorry! ik had met mijn telefoon getypt en autocorrect werkte niet echt mee.
"zwangerschaps hebben" moet zwangerschapszwemmen zijn! 

Hoi Plienelien,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij mij ook al vrij snel een buikje hoor en bij 13/14 weken pasten mijn broeken niet meer...
Ik deed 4x pw hot power yoga maar heb de afgelopen 2 maanden helemaal niks gedaan, maar denk dat ik deze week wel weer met (gewone) yoga ga beginnen. Je docent kan je als het goed is alternatieve oefeningen geven zodat je niet op je buik hoeft te liggen. 
Zwangerschapsyoga hoeft niet zweverig te zijn, hangt van de school/docent af denk ik. Het kan ook een goede workout zijn waarbij bepaalde houdingen niet worden gedaan ivm zwangerschap. Ik verhuis volgende maand van Amsterdam naar Den Haag en heb daar een goede, niet zweverige les op t oog bij Balansz.
Barre vind ik zelf ook een superfijne workout! Alleen zou ik dan sommige buikspieroefeningen overslaan. Steeds meer (yoga)scholen geven dat.
Heb terwijl ik dit schrijf alweer meer zin om wat te gaan doen! Hoop dat je wat hebt hieraan :)

Oh vraagje nog: zijn jullie al bezig met orienteren op kinderopvang/creches enzo? Weet zelf nog niet goed hoe we het gaan doen met werken dus vind het lastig om dingen uit te zoeken, maar las ergens dat je dit soort dingen al he vroeg moet regelen? 
Tips & ervaringen zijn welkom!

Terug
Bovenaan