Uitgerekend augustus

Hoi allemaal, ik zou graag aanschuiven bij dit forum aangezien ik 10 augustus ben uitgerekend van ons eerste kindje.
De eerste 11 weken van de zwangerschap waren een drama voor mij, eten binnenhouden was heel erg moeilijk en zelfs van eten op de tv kon ik al wel spugen. Gelukkig is dit nu nog eens in de zoveel tijd en niet meer elke dag. Ook verneem ik dat mijn energie weer terug komt om dingen te doen, vanaf week 8 tot ongeveer week 11 ook ontzettend moe geweest, en ook dit komt af en toe nog eens een dagje terug.
Wij hebben ondertussen 4 super echo’s gehad en de kleine was al lekker aan het bewegen? maandag met een week mogen we weer even de kleine bewonderen!

ik vind het erg leuk jullie verhalen en ervaringen hier te lezen!

Hoi iedereen! Ik heb dit topic net ontdekt, wat leuk, iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!
Ik ben nu 9w6d zwanger. 22 december testten we positief, 30-8 uitgetekend.
Tot nu een erg tumultueus eerste trimester gehad. Met 6 weken lichte bloedingen gehad en afgelopen maandag in de veronderstelling geweest dat we een miskraam kregen. Ik verloor heel erg veel bloed incl stolsels, ook mijn vk ging er van uit dat het een miskraam was. Dinsdagmiddag konden we pas terecht voor een echo en wat bleek.. Ons kindje zat er nog, helemaal veilig en wel! We geloofden onze ogen niet en nog steeds lijkt het onwerkelijk. De angst zit er goed in.
14 februari hebben we de 12 weken echo, ik kan niet wachten tot het zover is!

Wij hebben vandaag de echo gehad voor de combinatie test. 
Die was even 283 euro ipv 179 euro! Waren ze ons vergeten te vertellen.
Ook dachten wij vandaag al de complete uitslag te krijgen zoals de verloskundige had verteld, wat dus ook niet zo is omdat het een tweeling is. 
Nu was dit niet zo erg geweest als de nekplooimeting goed was geweest. Helaas is er bij kindje 1 een verdikte nekplooi gemeten van 3,64mm. Dit betekend zowieso verhoogd risico. We weten nu nog erg weinig hoe en wat en moeten wachten op de complete uitslag die waarschijnlijk pas volgende week komt. 
De echoscopist zet de resultaten in een systeem die dan pas over 2 dagen zichtbaar zijn voor de verloskundige ? Ik dacht dat digitaal zaken toch sneller gingen maar helaas.
Beide kindjes waren wel goed gegroeid, 9,5cm, hadden een kloppend hartje en waren erg beweeglijk! 
Nu maar hopen dat er niks ernstigs aan de hand is met kindje 1. 

Gefeliciteerd gebruiker en leuk dat je mee kletst! 
Zeveneleven ook gefeliciteerd en leuk dat je mee kletst wat heftig lijkt me dat als je dat meemaakt zeg!  Gelukkig met een goede afloop ? ik lees het wel vaker dat dames dat hebben. Heel vervelend en onzeker zeg bah!
Nou Inge dat is nog wel een groot verschil!  En wat vreselijk onzeker dat 1 van de kindjes een verdikte nekplooi heeft.  Maar ik hoor dat heel vaak eigenlijk en uiteindelijk dat het niks is.  Dat het ineens kan  weg trekken ofzo later in de zwangerschap.  Ik zou me ook zorgen maken in jouw situatie. Dat doe ik ook om alles maar probeer de positiviteit niet te verliezen!  Had je al kindjes? Ik weet het even niet meer...
Ik had vandaag echo en alles was goed gelukkig!  Nog steeds 7 augustus uitgeteld. Eerste keer dat we het hartje hoorden,  wel bijzonder ? wij zijn weer opgelucht ?

Leuk om weer even wat te lezen van iedereen!
Wij hebben afgelopen maandag de 12 weken echo gehad. Alles was goed! Wat is de kleine gegroeid in vergelijking met 2 weken geleden..
Inge, ik wil je even een hart onder de riem steken! Bij mij was er met 9 weken een verdikte nekplooi te zien, van 2,9 mm. Afgelopen maandag was het 1,4! Dat betekent dat het zichzelf opgelost heeft. Dus het kan! Ik heb wel vorige week een Nipt test gedaan. De uitslag nog niet binnen maar de echoscopiste kon wel uitsluiten dat er niks uit die nekplooi zou komen! Dus hou moed. Laat je weten als de uitslag er is?

Gefeliciteerd iedereen! En voor de vrouwen die nog in spanning zitten heel veel sterkte! 
De spanning herken ik en gelukkig hebben wij afgelopen dinsdag een positieve termijn echo gehad. 
In juli afgelopen jaar een gemiste miskraam gehad. Bij 9 weken de eerste echo en toen bleek het hartje niet te kloppen, maar de miskraam kwam niet vanzelf op gang. Aan de medicatie en uiteindelijk in september nog geopereerd omdat er restweefsel achtergebleven was. 
Gelukkig was het snel weer raak en begin december hadden we weer een positieve test. De weken die volgde waren erg spannend en regelmatig momenten gehad dat ik toch echt dacht dat het weer mis was, ook gezien het feit dat ik maar weinig kwaaltjes heb gehad. 
Verloskundige gaf aan dat alles er goed uit zag en het kindje was lekker beweeglijk en aan het springen! Super leuk om te zien en her hartje was super om te horen. 
Dus nu wat meer gaan genieten! Op naar 14 augustus! 

Wat superleuk om van iedereen weer even te lezen. Vervelend voor diegenenen die nog steeds niet zo lekker zijn, hopelijk wordt het snel beter en kunnen we allemaal lekker genieten van de zwangerschap.
Zo leuk dat er ook een paar anderen in verwachting zijn van een tweeling. Ik moet zeggen dat het het allemaal wel wat spannender maakt als alle risico's verteld worden, je moet je er niet te erg op vastpinnen maar onbewust ben je er toch wel mee bezig. 
Wij mogen volgende week weer heen, dan zijn we 13.6. Hopelijk kan ze dan het geslacht al een beetje beter zien, vorige week had ze het ook al gezien zei ze.
@Hin wat een supergoede tip van positiekleding bij de Lidl. Heb je al wat besteld en hoe zit het?

Terug
Bovenaan