Uitgerekend augustus

Zijn jullie ook nog zo onwijs moe! En misselijk?!?! 
Ik heb een zieke peuter.. en merk dat ik dat allemaal niet trek. Ik werk ook niet volledig..

Nee ik heb weinig kwaaltjes meer, alleen moeheid... Maar ik werk ook nog altijd fulltime dus dat zal ook niet helpen. Ik heb dan wel het geluk dat ik thuis meteen wel echt rust heb, geen peuters of kleuters hier. ;)
Probeer naar je lichaam te luisteren en op tijd te slapen/rusten... Is denk ik nu het belangrijkste!

Knap dat het werken lukt Kim! Ja.. het is met een tweede wel wat lastiger om uit te rusten.. gisteravond en vannacht een spugend meisje, man weg. Oppas regelen enzo, mijn schoonzus komt gelukkig. Mezelf douchen is al een opgave(ook deels door hormonen, nergens zin in..)?.
Ik ben nu bijna 16 weken! Ik ben ook heel benieuwd wat er in mijn buik groeit.. een meisje of een jongen. Ik voel het soms al een beetje bewegen. Soort schokjes voel in. Dat is een mooie bevestigig. Vanavond lekker optijd mijn bed in iig. 

Hallo allemaal, ik heb een tijdje niks geschreven maar wel alles gelezen. Met mij gaat het goed. Vandaag precies 15 weken. Energie nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn, maar vraag me af of dat überhaupt nog zo wordt. En lage bloeddruk dus regelmatig duizelig.
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en kreeg toch een lichte beroerte. Nu 5 kilo erbij! Volgens de verloskundige niet schokkend veel, alleen wilde ik toch eigenlijk maar maximaal zo'n 12 tot 15 kilo aankomen in totaal.
Ik vraag me af hoe het kan. Vorige week wel op vakantie geweest dus wat ongezonder gegeten maar mijn normale eetpatroon is :
Ontbijt yoghurt met muesli
Op werk tussendoor crackertje met smeerkaas, thuis ontbijt ik later
Lunch 2 boterhammen en 2 wasa crackers
Tussendoor 2 stuks fruit
Soms paar dropjes op een dag vanwege lage bloeddruk
Avondeten vaak groente en vlees, max 1x per week pasta, soms stamppot of ovenschotel maar eet bijna geen aardappelen
S avonds bakje met magere kwark/Griekse yoghurt en probeer ik max 4x per week te snoepen als in koek, chips, chocola .
Hoe kan het dat de kilo's er dan toch aan vliegen? Heeft iemand nog tips?
Hoeveel zijn jullie nu aangekomen? 

Oja en misschien ook wel belangrijk dat ik op mijn werk best veel beweeg omdat ik met kinderen werk, maar verder elke week ook 1 of 2x tennis en 2x per week minimaal een uur wandel.. Dus je zou zeggen dat het aan de beweging ook niet zo kunnen liggen..
Ben er wel over na aan het denken zo'n zwangerfit cursus te gaan doen, dat is zowel theorie als ook actief voor je buikspieren en bekken 

Goedemorgen allemaal!
Pareltje, ik zou me niet zoveel zorgen maken om je gewicht. Ik weet niet of je zelf wat klein van stuk bent? Vriendin van mij had altijd maatje 34 en is net als jou verhaal gewoon gaan sporten en niet zo gek raar gaan eten! En is uiteindelijk 23 kilo aangekomen.
Soms is het ook gewoon hoe jou lichaam reageert op een zwangerschap. Nu is 23 wel veel hoor, en wil ik je niet bang maken. Zij is het meeste gewicht binnen een paar maanden al weer kwijtgeraakt. Maar als je kijkt naar hoeveel iemand mag aankomen en de start bmi. Zie je dat vrouwen met een laag bmi nu eenmaal meer (mogen) aankomen dan iemand met een hoger bmi. Dat heeft volledig te maken met de vet reserves om straks goed voor je kindje te zorgen en borstvoeding te kunnen geven.
Ik zou me er niet te druk over maken en zeker niet te zwaar en meer gaan sporten.. :) Daarna gaat het er vaak wel weer allemaal snel af!
Ik heb zelf overgewicht en starte met een gewicht van 100 kg.. en ben nu 96 kg.. Hoe dat kan snap ik ook niet ik voel me een olifant hahaha. Maargoed, ik mag dan ook maar 5 tot 9 kg aankomen volgens het boekje. Omdat ik al een hoger bmi had toen ik starte.
Maargoed zoals ik al zei.. elk lichaam is anders en reageert anders op een zwangerschap. No worries!
O en ja, ik ben morgen 16 weken, gaat opzich prima. Ik ben wel blij dat ik nu even vakantie heb. Afgelopen week was ontzettend zwaar, twee avonden en een middag oudergesprekken, ik kreeg ontzettend veel en ook een aantal vervelende dromen (waarbij mijn kindje in de buik was overleden) en hardebuiken! Nu al!? Wat bij mij aangeeft dat het echt veeel te zwaar was afgelopen week. Gistermiddag kwam ik thuis en heb ik eerst ff geslapen!
Nu gelukkig even lekker uitrusten en niet aan werk denken, lekker genieten van het mooie weer! Oh en ik kan niet wachten maandag om erachter te komen wat het is! :D Echt leuk om weer even ons kindje te mogen bewonderen.

@pareltjuuhh ik snap dat het lastig is die kilo's. Ik vraag me ook steeds af als ik op de weegschaal sta of het normaal is wat ik ben aangekomen. Ik ben nu 17+1 zwanger en gelukkig nog maar 2,5 kg aangekomen. Maar iedereen is anders. Ik heb normaal maar 36 en wil dit ook zo houden haha dus eet nu ook redelijk gezond. Merk wel dat ik meer trek krijg dus wat regelmatiger moet eten. Ik eet nu smorgends havermoutpap, smiddags 2 boterhammen en rond 4u een appeltje. Avond eten aardappels, vlees, groenten. Ben een echte snoepkont maar probeer niet iedere dag savonds te snoepen. Misschien kun je beter naast de 2 boterhammen de wasa crackers achter wegen laten of op een ander tijdstip dat eten anders is het misschien teveel in 1 keer? Maar je moet jezelf niet uit hongeren hoor blijkbaar heeft je lichaam het nodig!!!

Hebben jullie de baby al gevoeld dames !? Ik heb hem al een paar keer heeeeel lichtjes gevoeld. 

Even rare vraag misschien, moet er zelf ook een beetje om lachen, maar denk het toch regelmatig... hebben jullie ook dat als je dubbel gaat om bijvoorbeeld je veters te strikken, of je sokken aan te doen, dat je dan denkt dat je de baby plet? ??

Terug
Bovenaan