Goedemorgen allemaal!
Pareltje, ik zou me niet zoveel zorgen maken om je gewicht. Ik weet niet of je zelf wat klein van stuk bent? Vriendin van mij had altijd maatje 34 en is net als jou verhaal gewoon gaan sporten en niet zo gek raar gaan eten! En is uiteindelijk 23 kilo aangekomen.
Soms is het ook gewoon hoe jou lichaam reageert op een zwangerschap. Nu is 23 wel veel hoor, en wil ik je niet bang maken. Zij is het meeste gewicht binnen een paar maanden al weer kwijtgeraakt. Maar als je kijkt naar hoeveel iemand mag aankomen en de start bmi. Zie je dat vrouwen met een laag bmi nu eenmaal meer (mogen) aankomen dan iemand met een hoger bmi. Dat heeft volledig te maken met de vet reserves om straks goed voor je kindje te zorgen en borstvoeding te kunnen geven.
Ik zou me er niet te druk over maken en zeker niet te zwaar en meer gaan sporten..

Daarna gaat het er vaak wel weer allemaal snel af!
Ik heb zelf overgewicht en starte met een gewicht van 100 kg.. en ben nu 96 kg.. Hoe dat kan snap ik ook niet ik voel me een olifant hahaha. Maargoed, ik mag dan ook maar 5 tot 9 kg aankomen volgens het boekje. Omdat ik al een hoger bmi had toen ik starte.
Maargoed zoals ik al zei.. elk lichaam is anders en reageert anders op een zwangerschap. No worries!
O en ja, ik ben morgen 16 weken, gaat opzich prima. Ik ben wel blij dat ik nu even vakantie heb. Afgelopen week was ontzettend zwaar, twee avonden en een middag oudergesprekken, ik kreeg ontzettend veel en ook een aantal vervelende dromen (waarbij mijn kindje in de buik was overleden) en hardebuiken! Nu al!? Wat bij mij aangeeft dat het echt veeel te zwaar was afgelopen week. Gistermiddag kwam ik thuis en heb ik eerst ff geslapen!
Nu gelukkig even lekker uitrusten en niet aan werk denken, lekker genieten van het mooie weer! Oh en ik kan niet wachten maandag om erachter te komen wat het is!

Echt leuk om weer even ons kindje te mogen bewonderen.