Uitgerekend augustus

Mag ik éven klagen? 
Worden jullie soms ook zo moe van alle meningen? 
Ik werk in een sportwinkel en krijg de hele tijd allerlei opmerkingen van klanten..  
'Oei, wat is jouw buik groot zeg! Dat je nog werkt..'
'31 weken ja? Je hebt een bescheiden buikje hoor.'
'Het is sowieso een jongen, je draagt alles naar voren!' 'We willen niet weten wat het word' 'Oh nou geloof mij maar meid, echt een jongens buik'
'En hoe voel je je?' 'Ja word nu wat pittiger maar mag niet klagen' 'Oh nou want bij mijn eerste.......' 
Blablablablaaaaaaa!
Herkenbaar? 

Roos, heel herkenbaar! Ik krijg om de week van cliënten te horen dat mijn buik weer zo gegroeid is, terwijl net dit het onderdeel is waar ik mega onzeker over ben. En ook al heb ik vorige week bij de VK een hoop verklaringen gekregen, valt het rationeel weg te leggen en zit ik qua meting heel netjes, emotioneel ben ik daar niet. Ook irritant dat mensen op een of andere manier ook per se willen weten wat er in je buik zit, alsof het uitmaakt of er een jongen of een meisje meer op de wereld komt ;)

Thanks voor de geruststelling ladies. Vandaag ook iets rustiger meisje, haha.
En wat al die opmerkingen betreft... tja, het hoort er ook een beetje bij. Het is bijzonder om zwanger te zijn en héél veel mensen hebben het ook meegemaakt en weten/vinden er iets van... de meesten bedoelen het vriendelijk (behalve die ene mevrouw bij de kassa pas?, wie had dat ook alweer?). Ik hoor het ook veel, vooral dat m'n buik groot is. Tja, blijkbaar hoort dat deze zwangerschap bij mij en is het mijn onzekerheid die maakt dat ik het irritant vind. Ik probéér het naast me neer te leggen, en dat lukt de ene keer beter dan de andere... Maar hier even klagen mag altijd! Juist hier! xx

Ohh ja, ik klaag even mee hoor!! Haha! Ik word inmiddels supermoe van alle meningen en 20 dezelfde opmerkingen per dag op mijn werk. Allemaal superlief en betrokken bedoeld enzo, ik weet het, maar ik kan geen enkel persoon op mijn werk meer spreken zonder dat er eerst 5 minuten gevraagd wordt naar mijn buik, hoe zwaar ik het heb, dat het wel pittig gaat worden met de tweeling etcetc. Echt, keilief, maar na 5x op een dag ben ik bij de 6e persoon er echt moe van. :D 
Mijn man vindt dat ik me daar niet zo druk om moet maken, maar ik word er echt een beetje moe van. Afgelopen weekend ben ik bij mijn familie uit m'n slof geschoten, toen ik 5 minuten in het zonnetje zat (heerlijk!!) en meteen een moeder, stiefmoeder, schoonmoeder en stiefvader over mij heenkreeg of ik hun plekje wilde in de schaduw. Niet zeg maar, 1 persoon die dat lief vraagt, maar allemaal in koor, met fronzende blikken als ik "nee dankje" zeg. Toen heb ik even goed duidelijk benoemd dat ik 't keilief vind dat ze zo bezorgd zijn, maar dat ik prima zelf kan aangeven als ik iets nodig heb. :D (kreeg ik meteen de opmerking "hormonen!" & "kattekop!" over me heen, so be it.)
Nogmaals... zou al die zorgzame mensen super missen als ze er niet waren, maar soms... Kan ik ze wel achter het behang plakken!

Hin, ik was dat met dat kassa verhaal haha.
Kim, fijn hè? Van die mensen die het goed bedoelen, maar als je het dan afwijst dat je dan ineens een kattekop bent of dat je hormonen opspelen. Misschien is het ook wel gewoon irritant dat iedereen je zo nauwlettend in de gaten houdt en je haast niet meer even mag kiezen om 'te zondigen'. ;) Ik snap je heel goed, even genieten van de zon mag best. Het is niet zo dat je de hele tijd als een stok in de schaduw moet gaan hangen.
En tja, die hormonen. Soms heb je er last van, soms niet. Boeiend, hoort er nu eenmaal bij. Maar soms heeft het ook gewoon te maken met je eigen keuzes willen maken en niet allemaal mensen hebben die je alleen maar in de gaten willen houden :)

Haha ja heel herkenbaar allemaal!
Een ander vraagje, hoe vaak voelen jullie de baby gemiddeld op een dag? Ik vind die van mijn namelijk echt extreem rustig!! Meestal pas vanaf begin van de middag dat ik hem voor het eerst voel, en dan zo'n 4x per dag , per keer een paar schopjes. Soms draait ie volgens mij wel helemaal, dat voelt echt gek en dan gaat mijn buik helemaal heen en weer maar dit is zeker niet dagelijks.
Ik ben blij dat ik woensdag de groeiecho krijg. Wil hem toch heel graag weer even zien en eten of alles op schema loopt. 
Maar over dat voelen ben ik wel een beetje onzeker. Ik weet ook niet waar mijn placenta zit. Dit kan er ook mee te maken hebben toch? 

Pareltjuh, de ligging van de placenta heeft zeker invloed. Maar als je de baby helemaal voelt draaien, dan is dat sowieso een beweging. En je mag een beweging per schop tellen, dus 3x schoppen achter elkaar is al 3 bewegingen. Ik heb nu een hele drukke baby in mn buik, maar onze eerste zoon was ook een stuk rustiger. Die voelde ik vaak alleen in de ochtend even en dan meestal pas weer tegen het avondeten of zelfs pas daarna. Die had geen zin om zich te laten "horen". ;)

Dag dames,
ik klaag ook graag even mee. Heel herkenbaar allemaal. Ben inmiddels de opmerkingen over mijn buik ook wel zat. De een vindt ‘m te klein, dan ander denkt weer dat ‘ie snel groeit. En natuurlijk (ongevraagd) veel goedbedoelde adviezen. Heel fijn dat er veel mensen meeleven, maar het hoeft niet altijd alleen maar over de baby te gaan. Het lukt me meestal wel om vriendelijk te blijven. 
Wat betreft het voelen van de kleine. Dat wisselt van dag tot dag. Er zitten hele drukke dagen tussen, waarbij ik de kleine heel veel voel. Maar er zijn ook zeker dagen dat ik de kleine minder voel. Bij mij heeft t er vaak mee te maken hoeveel ik zelf heb gedaan. Hoe drukker ikzelf ben, des te minder bewegingen. Pareltjuuh: als je placenta op de voorwand zit, kan het idd zijn dat je kleine minder goed voelt. Bij mij zit de placenta op de achterwand, maar nog steeds zitten er rustige dagen bij hoor. Fijn dat je komende week een echo hebt en de kleine weer kunt bewonderen  
Ik heb nu vakantie. Met alle drukte (en bekkenklachten) de afgelopen weken is het fijn om bijna 2 weken vrij te zijn. Mijn vriend en ik zitten nu in een huisje in Frankrijk. Ben helaas hier ziek geworden: verkouden en heel erg aan het hoesten. Ben wat benauwd en slaap erg slecht. Niet helemaal wat ik van onze vakantie had voorgesteld.... Ik probeer overdag extra te rusten. Ben nu te moe om wat te lezen of gezellig een spelletje te doen. Hopelijk gaat t snel wat beter en kunnen we nog echt van de vakantie genieten.  
Heel veel succes maar weer voor iedereen. Geniet van het lange weekend vrij. 

Terug
Bovenaan