Uitgerekend augustus

Hoii Dames!
Het is rustig hier. 
Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en mag gelukkig weer terug naar de verloskundige! Mijn suikerwaardes waren allemaal goed en de groei echo was super! Ik ben zoo blij!!
Afgelopen zaterdag ben ik verrast met een babyshower/vrijgezellenfeest. Volgende week dinsdag is onze grote dag en gaan wij trouwen.  Volgende week zondag gaan wij op vakantie dus allemaal leuke dingen de aankomende tijd! 
Onze babykamer is zo goed als af, alleen nog decoreren. 

hallooo!
Fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen! 
Die reacties... Ik kan er gelukkig nog wel om lachen, maar ik begrijp de frustratie! Zo bijzonder dat een zwangerschap ervoor zorgt dat mensen denken dat ze zich ineens overal mee mogen bemoeien, haha! 
Vandaag is de kraamzorg langsgeweest... Het is erg druk hier en rond de tijd dat ik ga bevallen, dus ik krijg het minimum aantal uren (vind ik niet zo erg eigenlijk!), maar alles was verder prima. Blij dat ze geweest is! 
Ik moest ook plots een extra groei echo laten maken vandaag. Mijn buik is al heel lang te groot, maar ze wilden nu toch voor de zekerheid even controleren of die kleine ook niet te groot was. Gelukkig zag alles er helemaal super uit en onze jonge dame zat gewoon perfect in het midden met alles, dus die grote buik ligt niet aan haar in ieder geval, haha! 
Gaat echt snel nu hoor! Ineens nog minder dan 2 maanden! Ben zo benieuwd!! :)

Hey meiden!

Het is inderdaad erg rustig hier! Maarja ook niet heel gek.
Als het goed is gaat het allemaal prima,, en zijn de meesten al bijna toe aan verlof! Tenminste.. voor sommige misschien nog een aantal weken.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met de Casemanager die helpt met ziekteverzuim etc. Ik mag vanaf volgende week alleen nog de ochtenden gaan werken! Hoera! Verder worden er twee opties besproken met de directeur. Om nog twee weken alle ochtenden voor de klas te draaien en dan met volledig verlof te gaan.
of in 4 weken af te bouwen van 4 naar 1 dag voor de klas en de andere ochtenden ondersteunend werk te gaan doen. Dit zie ik opzich wel zitten omdat ik daarbij de dagen dat ik ondersteunend werk ga doen ik zelf de tijden mag bepalen. Dus eventueel pas om 9.00 uur op school komen. Ik zit dan niet aan de klassentijden vast! Ook best lekker.
Ik ben benieuwd wat er verder uit gaat komen. Zelf hoop ik op optie één. Dan ben ik gewoon klaar na twee weken en kan ik thuis een beetje rommelen. Aan de andere kant zou ik het ook erg leuk vinden om wel een beetje bezig te blijven. Wachten duurt nu al lang haha.
Mja we zien wel.. ondertussen heb ik nu vakantie.. ook erg fijn. Maar merk wel ineens hoeveel ik over mijn grens ben gegaan de afgelopen weken met werken.
Ik ben ondertussen begonnen met wasjes draaien en strijken.. Vandaag schildert mijn man de laatste beetjes van de kamer af! En dan kan ik morgen samen met mijn mama de boel een beetje gaan inrichten. Zoveel zin in! :D Can't wait...
OH! En onze bank is geleverd! YES! En morgen komt de commode. heerlijk! Zo fijn dat straks alles gewoon klaar is als die kleine meid zich aanmeld. Moet wel zeggen.. heb erg veel zin om haar te knuffelen!

Hoe is het verder met jullie?

Ah fijn dat je minder kunt gaan werken Agnes. Moet er niet aan denken om de hele dag ook te moeten staan en heen en weer lopen! Heb best last van mijn bekken. Buikje laat zich toch wel steeds meer zien, hoewel het kennelijk nog steeds voor mensen een verrassing is dat ik zwanger ben (zoooveel heb ik ook weer niet gegeten en ben al bijna 30 weken ;)).
Kamertje schiet ook goed op hier, nog een paar dingetjes verven en lijstjes ophangen en dan wil ik dit weekend in ieder geval vast de laadjes in gaat richten enzo. Ik ben er ook wel echt klaar voor dat ze komt, maar ze moet wel even blijven zitten!
Vanacht en gisteren wel een beetje krampen in mijn buik en ik weet van een echo die ik vorige week tussendoor even moest doen omdat er wat zorgen waren, dat ze al met haar hoofdje omlaag ligt. Dus misschien toch een beetje indalingskrampen al? Wel aan de vroege kant. Hebben jullie krampen oid?
Vind het wel heel jammer dat mijn bekken en vooral mijn schaambot zo'n pijn doet. Sporten is niet echt aangenaam meer ook al is het een zwanger klasje, en ik vraag me soms af of het wel goed is. Volgende week even aan mijn fysio vragen.
Ik heb steeds vaker dat ik vooral zooo benieuwd ben wat voor een meisje het zal worden, wat voor karaktertje en hoe ze eruit ziet en alles. Het lijkt me gewoon zo superleuk. Nu eerst nog even een paar weken druk op werk, maar de tijd vliegt!

Hier ook zó benieuwd naar het mensje inside! En ik ga ook minder werken. Van 10.00 tot 15.00 ipv 8.30 tot 16.30. Héél fijn. En de uren op de groep komt er een extra kracht, zodat ik vooral administratief/computerwerk Kan doen. Tel echt af naar verlof nu... nog 4,5 week. Maar met deze afspraken goed te doen en super lieve collega's.
Mijn buik is ook iets aan de grote kant, maar niet groot genoeg voor zorg en/of extra echo. 
Wel ook wat pijnscheuten onder mn buik soms. Met name als ik druk ben geweest en opsta van een stoel of zo. Irritant wel... maar verder geen klagen. Eindelijk zijn die vreselijke hormonen ook echt rustiger nu. Wat een opluchting is dat!!!

Hoi, hier minder leuk nieuws. 
Ik moest weer naar het AMC en nu naar cardio omdat we nog met het gaatje in zijn hartje zaten en wat er nu echt aan de hand is, toen kregen we dit te horen:
Linker hartkamer pompt niet naar behoren, tussenschot is te slap en beweegt alleen door de andere kamers, totale hartje heeft niet juiste frequentie,  het zuigen wel maar pompen niet, of juist andersom, weet ik niet meer, was veel info, gaatje in tussenschot van 2 kamers zat er ook nog en daarnaast was het hartje ook nog te groot. 
Ik val nu per direct onder toezicht van het AMC, ook de verloskunde en bevallen moet ook in AMC. Over 2 weken weer terug bij vk en kindercardioloog. 
Pas na de bevalling kunnen ze zien wat er echt allemaal aan de hand is. 
Wat ook kan is dat het na de bevalling de linkerkamer wel beter is omdat dan het bloed de andere richting opgaat, maar ze kon er eigenlijk niets over zeggen. Is heel lastig zo via echo. 

Dus nog erg onzeker, vergroot hartje heeft een hartafwijking aan in principe, maar in welke mate, dat kunnen ze pas zien als hij er is. 
Hij heeft iig geen vocht in hersenen en longen en dat is een erg goed teken, ook is hij heel beweeglijk gelukkig. 
Daarnaast (weer) een groot kindje, normaal 1100gram en meneer zit al op 1800 gram. Bovensre lijn dus. Maar hoe dat toch komt, ik ben slank, wel lang, eet gezond, mooi gewicht en geen suiker, dus daar zal het niet aan liggen. 
Deze dagen wat last van pijnscheuten, harde buiken dus wat stress. We laten het even landen en bekijken het positief, hopelijk valt alles mee achteraf. 

Xx

Citrus, dat is balen! Wel goed dat ze het nu goed in de gaten houden en heel fijn dat de baby het buiten het hartje goed doet. Maar toch minder nieuws dat er toch meer aan de hand lijkt te zijn... :(
Gummybeer, ik heb van de week ook al indalingsweeën gehad. Voelt als flinke krampen die je eventueel weg moet puffen, plek is onder bij je schaambot. Ons babytje ligt al bijna 3 weken met het hoofd beneden, dus ik denk dat ie wat aan het zakken was. 
Verder hier juist heel veel aan het werken, ik werk nu vaak met 15 cliënten op een dag met maar 1 pauze van een half uur... op een of andere manier is het mega druk. Moet nog 6 weken werken ongeveer en dan gaat mijn verlof in. Ik merk wel met lopen dat ik dat niet meer zo ver kan, ik krijg dan echt veel pijn in mijn bekken en onderrug. Dus dat rustiger aan doen. ;) Babykamer kunnen we hopelijk over 2 weken afmaken, maar ik denk niet dat we dat halen ? dus dat wordt echt nog last minute werk!

Terug
Bovenaan