Uitgerekend augustus

Lekker hoor zo'n bad Hin , ik moet alles opzetten en heb daar de energie niet voor dus doe het maar  niet  haha . Ik sta de weekenden op de camping en kan zoals meer dit weer mooi daar ff afkoelen in het zwembad. Heb ik toch nog een beetje geluk hihi

Fijn dat het goed gaat zeg!
En ja die kwaaltjes gaan natuurlijk nog meer komen nu onze buiken groter worden. Ik merk dat ik bijna mijn veters niet meer kan strikken dus ben ontzettend blij met dit warme weer huppa sandalen met klitteband aan (A) Echt fijn!
Ik merk dat ik na de ochtend werken echt afgedraaid ben. Ik ben moe en krijg er hardebuiken van. Als ik dan rustig ga zitten en smiddags niet meer van de stoel af kom gaat het wel weer. Dat bukken met die kleuters op werk wordt wel steeds moeilijker en zwaarder! Ik hoop echt dat ik het volhoud tot 12 juli. Dan is mijn laatste dag.
Ik krijg deze week de twee middagen (di en do) hulp in de klas en kan ik lekker administratie doen voor de kleuters (lees rapporten intypen) YEAS.
En volgende week gelukkig pinkstervakantie. Daarna hoef ik als het goed is de donderdagen niet te werken (ik wordt dan ziekgemeld zonder dit aan het UWV te melden zo kan ik toch tot 4 weken van te voren blijven werken. Dat zou al een hoop schelen. Ik hoor deze week of het al geregeld is.
Afgelopen zaterdag had ik mijn babyshower! Wat leuk! De kast begint aardig uit te puilen van kleren en spullen. Ik heb wel zin in volgende week dan gaan we de baby kamer afmaken. Lekker inrichten en de spulletjes opruimen. Dat geeft echt zo'n fijn gevoel! Dan kan ik daarna ook alweer een hoop spullen van de lijst afstrepen die ik nog nodig heb.
Het gaat nu allemaal ineens zo snel. Nog maar eventjes en het is zover. Bizar gewoon.

Hoi allemaal,
Ik heb in het begin meegekletst en daarna eigenlijk niet meer. Wel alles meegelezen. Tijd voor een berichtje dus! Ik ben vandaag 30 weken en 5 dagen zwanger. Vorige week een standaard groeiecho gehad en loopt mooi een paar dagen voor op schema. Over 5 weken krijg ik een liggingsecho en kijken ze opnieuw naar de groei. 
Mijn lichaam reageert op het warme weer door vocht vast te gaan houden (vingers/voeten). Gelukkig geen last van, kan alleen mijn ringen niet meer aan. Verder veel last van bekkeninstabiliteit waardoor ik in de ziektewet zit. De kleine is lekker druk, en wat is dat getrappel toch heerlijk! 
Het einde komt al in zicht, wat gaat het snel!

Hier gaat ook alles zijn gangetje! Vandaag weer bij de gynaecoloog geweest, alles weer prima! Beide heren nog steeds met het hoofd naar beneden, en er is ook geen reden om aan te nemen dat ze nog gaan schuiven! De voetjes zitten nu ongeveer bij mijn ribben en heb een buik ter grootte van 35 weken bij een eenling! Zit nu op 29+1! 
Ook vandaag op de weegschaal de 90 ? kilo over! Zullen we ook maar zien als een mijlpaal! 
Deze week is mijn laatste werkweek! Afscheid nemen van de peuters en de BSO kinderen! Moet in mijn hoofd nog wel veel loslaten van het werk! 
wel ben ik blij dat we nog niet van die hele warme weken hebben gehad, want alles kost dan toch wel wat meer moeite! En idd , sandalen met klittenband, krijg mijn gympen ook niet meer aan ?

Wat fijn om te lezen dat het hier over het algemeen goed gaat met iedereen! Kim, fijn om te weten dat jij niet degene bent die in het nieuws is geweest. Lief dat je dat even aan ons liet weten!
Inge, met een tweeling gaat alles zo veel sneller! Ik heb het in ons koor meegemaakt met iemand die zwanger was van een tweeling. Wel fijn dat je het na deze week wat rustiger aan kan doen - ook al zul je de kinderen en je collega's vast en zeker gaan missen. Wat betreft je gewicht: je draagt wel twee kindjes in je buik, hè! Je zult zien dat heel veel met de bevalling al weg is ;)
Agnesz, wat leuk dat je een babyshower hebt gehad. Was het leuk? Ik ben pas ook verrast met een babyshower (had er bij de eerste geen gehad), maar gelukkig geen traditionele babydingen gedaan. Daar ben ik een beetje allergisch voor ;) Ze hebben heel fijn rekening gehouden met wat voor persoon ik ben.
Hier vorige week gebeld voor een afspraak met de kraamzorg, ze komen 20 juni. Dus fijn dat die nu gepland is. Vorige week vrijdag een groeiecho gehad, ons kindje zit (zoals verwacht) iets onder de curve qua afmetingen en gewicht. Maar gelukkig geen grote afwijking, ze houden rekening met mijn lengte (ik ben maar 1.56m, dus het zou ook raar zijn als dit kindje super groot is) en hoe groot mijn eerste zoontje was met de geboorte. Ze verwachten nu weer een kindje van ongeveer 2700 gram als ik rond de 38 weken beval, als ik de 40 weken haal dan zal het kindje niet veel zwaarder dan 3000 gram wegen. Dus ik vind het prima. Over 3 weken ongeveer weer een nieuwe echo (rond 32 weken) om te kijken hoe ver de baby dan gegroeid is. Ook hebben ze mijn buik opgemeten, mijn baarmoeder heeft genoeg vruchtwater en de omvang is iets onder wat het zou moeten zijn (ongeveer 1,5 week achter), maar wederom: dat komt omdat ik zo'n kleintje ben. Gemiddeld loop ik dus wat achter, maar gekeken naar mij als persoon zit ik lekker op schema ;) 

Krijgt iedereen eigenlijk een groeiecho? Ik wil ook nog wel een echo, wil de kleine zien :). Begin hier dus wel veel last van mijn bekken te krijgen, wacht op de fysio.. De tijd gaat ineens zo snel he? Heb er wel echt steeds meer zin in dat ze komt!

Yo, 
Hier gaat ie lekker. Goede suiker uitslag, mijn suiker was na het drankje zelfs zo laag dat dat cijfertje ook had geteld als dit was gemeten voordat ik het drankje dronk haha. 
Ik krijg met 30 en 36 weken groeiecho omdat hij nu al wat voorloopt en mijn 2de zoon te groot was bij bevalling. Fijn dat ze het nu in de gaten houden :) als hij idd boven curve uitkomt dan met 38 weken kijken of mijn baarmoedermond er klaar voor is en dan inleiden, maar dat klinkt nog als een ver van mijn bed show haha, pas 28.2! 
Verder was alles perfectos! Volgende week donderdag naar AMC bij kindercardio, hopelijk nu het gaat in zijn hartje compleet dicht, maar verwacht dat wel omdat hij laatst al bijna dicht was. 
Gummybeer,  alleen als daar aanleiding voor is denk ik? Of bij sommige doen ze het standaard. Even navragen bij je eigen VK, verschilt nogal. 
Jamie, jij juist een klein babytje hihi. Wij zijn lang dus ook dat is weer logisch haha. 
Inge, ja je zal wel een toeter hebben, met 2 ukkies in je. 

[quote quote=10209168]Krijgt iedereen eigenlijk een groeiecho? Ik wil ook nog wel een echo, wil de kleine zien :). Begin hier dus wel veel last van mijn bekken te krijgen, wacht op de fysio.. De tijd gaat ineens zo snel he? Heb er wel echt steeds meer zin in dat ze komt![/quote]
Nee, niet iedereen krijgt een groeiecho! De reden waarom ik 2 extra echo's krijg, is omdat onze eerste zoon echt ontzettend klein was voor een bevalling met 38 weken (2700 gram). Ze willen daarom voorbereid zijn op weer een klein kindje, stel dit kindje loopt echt enorm achter dan zou ik dus ook nog in het ziekenhuis moeten bevallen en krijg ik een medische indicatie. Is een protocol waar ze zich aan houden. Bij de eerste zwangerschap heb ik met 32 weken een extra echo gehad voor de ligging van de placenta, die was met 20 weken nog te dicht bij de baarmoedermond waardoor ik in dat geval niet vaginaal zou kunnen bevallen. Ze moesten met 32 weken kijken of dit was bijgetrokken (wat gelukkig zo was).
Ik moet eerlijk zeggen dat deze echo's geen klap aan zijn wat betreft je kindje zien. We hebben te horen gekregen dat onze baby al aan het indalen is (wat ik ook al heb gevoeld), dus het hoofd ligt al tussen mijn bekken. Op zo'n echo valt dus eigenlijk vrijwel niks meer te zien, ze krijgen het kindje niet meer goed in beeld en je ziet alleen hier en daar een been, een buik en het hoofd van de achterkant haha. Ik verwacht de volgende echo (over 3 weken) dus ook niet veel meer te zien dan hier en daar een arm, been of een buik. Een mooi zijaanzicht zit er gewoon niet meer in door de ligging. En het gaat ook ontzettend snel, met 10 minuten hebben ze alles opgemeten en zit je weer in de stoel. Met mijn eerste zwangerschap hebben ze met die placenta-echo alleen echt naar mijn baarmoedermond gekeken, dus heb ik ons kindje ook niet eens gezien :p 

Terug
Bovenaan