Uitgerekend augustus

Je zou trouwens wel nog een liggingsecho moeten krijgen met 35 of 36 weken, omdat ze zeker moeten weten of het kindje inderdaad met het hoofd naar beneden ligt. Als dat niet zo is, dan kunnen ze 'm namelijk nog eventueel draaien. Dus in theorie zou je die nog wel moeten krijgen!

Wat heerlijk Agnesz dat je extra hulp in je klas krijgt! Ik werk ook met kleuters en vind het echt pittig! Nog 5.5 week, aftellen is wel begonnen, maar hoop dat ik het vol houd!
Ooh, dat vocht in je voeten Mathilde, herkenbaar!! Gister zag ik heel geen enkels meer!! Gelukkig vandaag iets minder last van. Doet het pijn? Hier niet gelukkig.
Melissa, camping is toch ook heerlijk!!!!!!! Lekker buiten, zwembadje erbij!
Inge al bijna verlof! Zal zeker dubbel voelen... Maar ook fijn dat je je helemaal op je babies kan richten. En allebei al met het koppie omlaag! Hier nog steeds niet, maar nog genoeg ruimte om te draaien. En lang leve de slippers en sandalen!
Lekker op schema Jamie, elk kindje volgt toch z'n eigen curve... En inderdaad niet altijd een groeiecho. Ik loop een weekje voor, geschat op voelen buik, maar geen extra echo, omdat het binnen de marge van twee weken ligt.
Hé Gummy, wat naar dat je zo'n last van je bekken hebt. Fysio wat geholpen? Wat voel je dan eigenlijk? Ik denk er geen last van te hebben, maar voel wel m'n stuitje, soms druk onder en waggel als een eend soms... 
Wat fijn dat jij zo lekker gaat Citrus. Soort van voor niks die suikertest gedaan... wel heel lekker dat uitslag goed is. En dat gaatje, vast dicht deze keer!!!
Hier gister gewerkt en vandaag heel moe. Doe helemaal niks. Wel irritant ook, want morgen en vrijdag weer werken... deze week werd ik qua ligging baarmoeder en zo een weekje vooruit geschat. Betekent dit dan ook dat je een week eerder bevalt? Lijkt me wel wat. ? Ik krijg over 2,5 week ook nog een echo voor locatie placenta, maar verwacht daar niet veel spannends van. Dan daarna nog een laatste liggingsecho. Ben benieuwd of ze bij 1 vd 2 nog een keer naar het geslacht kijken, want bij 20 weken niet 100% zeker... ? Maar ja, of ze het dan nog kunnen zien... We gaan het meemaken!

Hin, kunnen ze nog makkelijk zien! Bij ons benoemden ze het geslacht vrijdag ook weer en met mijn vorige zwangerschap zagen ze het met die 32 weken echo echt nog heel goed. Dus verwacht dat ze je daarin gerust kunnen stellen!

Gummybeer Bij onze verloskundigepraktijk is het standaard. Bij 30 weken een groeiecho en bij 36 weken een liggingsecho (waarbij ze ook nog naar de groei kijken). Ik heb wel eens gevraagd of dit altijd zo is, omdat ik van anderen hoorde dat dit niet altijd zo is. Maar vanuit onze praktijk weten ze niet anders dat dit standaard aangeboden wordt. 
Hin Nee geen last van het vocht gelukkig. Ik ben wel benieuwd naar wat we nog gaan krijgen, zo in de maand juli.
Kindje ligt al vanaf week 20 met het hoofdje omlaag. Sinds vandaag heb ik het idee dat het kindje anders ligt. Ik hoop niet dat ze gedraaid is.. Misschien ingedaald, maar als dat zo is, niet veel van gemerkt. Volgende week weer controle, dan zullen we het weer horen :) 

[quote quote=10209453]Hin, kunnen ze nog makkelijk zien! Bij ons benoemden ze het geslacht vrijdag ook weer en met mijn vorige zwangerschap zagen ze het met die 32 weken echo echt nog heel goed. Dus verwacht dat ze je daarin gerust kunnen stellen![/quote]
Jeeeeej!

Dames, heb een vraagje, kan een baby ook tè onrustig zijn in je buik? ?‍♀️ Ik vind het heel gezellig en ergens rustgevend om haar steeds te voelen, maar sinds gister denk ik, moet ze ook niet eens een paar uurtjes (of in ieder geval een uurtje) slapen? Ook 's nachts voel ik het direct als ik even wakker wordt...

Hin: Ik heb dat toevallig ook maar dat is juist een goed teken en meestal slapen ze nog geen uurtje dus misschien dat ie dan gewoon veel maar kort slaap waardoor je er niet zo veel van merkt dar ie slaap. Maar bij mij is ze nou al 2 dagen weer wat rustiger. Ze hebben gewoon hun drukke en rustige dagen ??

Fijn om te lezen dat het bij iedereen wel lekker loopt. 

Hin ik vraag mezelf ook weleens af of om ze kleine meid überhaupt wel slaapt.  Ze is zo druk de hele dag door haha. Gynaecoloog zei dat dit juist goed is.

Ik heb vandaag de 30 weken echo en vind het best spannend.  Hoop dat ze niet te groot is, dan zit er een kans in dat ik niet meer onder controle van het ziekenhuis het te blijven. Al mijn suikerwaardes zijn goed, heb geen aanpassingen in mijn voeding hoeven doen. Afwachten dus. 

Terug
Bovenaan