Uitgerekend augustus

Goedemorgen meiden.
Kim - het maakt nu niet meer uit of ik nou vroeg (21.00uur) of laat (23.00 uur) naar bed ga.. het is de laatste week telkens 5 uur in de ochtend dat ik wakker ben.. meestal ga ik dan even naar de wc.. kijk wat zooi op mijn telefoon en dan slaap ik weer even een uurtje verder..
Het in slaap komen is ook wel echt een ding de laatste tijd. Het lukt me sowiso niet als mijn man niet naast me ligt.. en daarnaast jeukt mijn lijf als een gek precies wanneer ik wil gaan slapen.. dat helpt ook niet echt mee..
Maar goed, we gaan gewoon verder. Vandaag precies 33 weken zwanger. Nog 1 weekje werken! En dan verdwijn ik lekker in mijn cocon. Can't wait haha. Heerlijk aanrommelen thuis, beetje bij beetje alles schoonmaken en aan kant krijgen.
BTW genieten jullie ook zo van de beweginen van de kleine? Ik vind het zo gezellig! Soms ben ik echt even lekker met haar aan het spelen haha.
Vannacht droomde ik dat ze mijn vinger kon vastpakken vanuit de buik (super rekbare huid) en dat ik een dag later beviel van haar. Toen ze er uit kwam lachte ze en pakte ze mijn vinger vast zo van 'Ik weet het wel hoor dat jij het bent!'

Hoihoi,
hier gaat het slapen wisselend. Word idd vaak rond 4-5u even wakker, maar val de laatste week dan meestal wel weer in slaap. Hopelijk blijft dat voorlopig nog even zo. Hoop dat jullie ook nog weer wat beter kunnen slapen de komende tijd! Dan begin je al weer anders aan je dag  
Had vannacht een onrustige nacht. De kleine was erg druk aan t draaien, zoveel dat ik er niet door kon slapen. Overdag geniet ik wel van al t bewegen, maar ‘s nachts toch niet altijd hoor Agnesz. T is soms net een kleine kickbokser. 
Zien jullie ook zo op tegen de warmte? Ik heb al weinig energie om dingen te doen en dat wordt vast niet beter met de hitte. Gelukkig nog maar 1 weekje werken en dan lekker verlof. Ben echt aan het aftellen.
Succes allemaal met de hitte!

Hier gaat het slapen ook wisselend. Heb sinds paar dagen wat last van stijfheid en mijn bekken ‘s ochtends, dus dan word ik wakker als ik me probeer om te draaien en dat is wel redelijk irritant. Maar over het algemeen gaat het nog best ok (ik haal de 7-8 uur nog wel en als ik jullie verhalen lees mag ik dus niet klagen).
Kijken jullie ook zo uit naar verlof? Ik moet nog 1 week werken, dan een weekje op vakantie en dan alweer 36 weken en start m’n verlof, jeej!
Succes met de warmte allemaal!

Hoi allemaal,

Nou hier gaat het slapen echt slecht.. (met name door de warmte, en ik kan niet goed in slaap komen op mijn rug)
Verder begint vrijdag mijn verlof, wat komt het dan allemaal al dichtbij zeg! Helaas zit ik al een aantal weken bij huis en kunnen we nu niks anders als verkoeling zoeken in het zwembad haha

En zo kan de boel ineens veranderen! Woensdag ochtend was alles in orde bij de gynaecoloog en heb ik de hele dag nog tegen iedereen gezegd hoe bijzonder goed het ging met mijn zwangerschap!
Afgelopen woensdagnacht ben ik met toeters en bellen richting het UMC in Groningen gegaan ivm dreigende vroeggeboorte. We zaten nog niet op 32 weken dus te vroeg om in Deventer te bevallen en Zwolle en Utrecht waren vol.
Gisteren ben ik weer thuis gekomen, het weekend is alles rustig gebleven.We hebben meegedaan aan een studie omdat ze tussen de 30 en 34 weken geen weeënremmers meer geven. Dus we weten nu niet of mijn lijf zelf weer rustig is geworden of dat de weeën wel geremd zijn. De jongens hebben in ieder geval de longrijping gehad.
Mijn baarmoederhals is verkort, nog net 1cm waardoor de kans op vroeggeboorte nog steeds erg groot is. Vanaf nu dus nog rustiger aan doen! Op de bank met de ventilator. 

Oh jeetje @IngeG, heftig ineens zeg! Hopen dat ze nog even blijven zitten! 
En pff dat slapen is echt verleden tijd ja... Ik word eigenlijk gewoon ieder uur wakker, omdat ik moet plassen en met die hitte in slaap komen wordt wel steeds lastiger! Ik moet nog twee weekjes werken tot mijn verlof (met 36 weken), begin er ook wel steeds meer naar uit te kijken om gewoon lekker een middagdutje te kunnen doen hoor?
Wij krijgen trouwens ook minder uren kraamzorg. Minimum aantal uren (28 ofzo?) is gegarandeerd en verder kijken ze wat mogelijk is... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vind. Lijkt me maar niks zo'n vreemde vrouw over de vloer de hele dag. Laat haar maar alles uitleggen en controleren en dan weer weggaan hoor, dan helpen met vriend en moeder wel met alle andere dingen?

Wauw, Inge. Wat heftig zeg! Goed dat de weeën nu zijn afgenomen, maar inderdaad met een verkorte baarmoederhals maar rustig aan doen. Laat de jongens nog maar even zitten ;)
Lizzy, ik dacht bij mijn eerste dat die kraamzorg ook niet zo nodig was, in ieder geval niet het aantal uren dat ik kreeg. Maar achteraf was ik er heel blij mee! Mijn man moest na een paar dagen weer gewoon gaan werken en mijn moeder en schoonmoeder werkten ook gewoon. De uren dat ik dan alleen was, was ik zeer blij dat er iemand over de vloer was die huishoudelijke taken over kon nemen of even op de baby lette als ik een extra dutje moest doen. Nu ging mijn herstel gelukkig heel snel, maar je moet echt niet onderschatten dat het herstel ook echt nodig is en dat die 8 dagen ergens op gebaseerd zijn. Je bent snel geneigd om te veel te doen, maar daardoor komt je herstel wel in gevaar of kun je sneller je hechtingen op spanning zetten. Ik heb twee verschillende kraamhulpen gehad (na 3 dagen liep de dienst van de eerste af) en allebei zijn ze heel goed bevallen. Je krijgt ook altijd een telefoonnummer voor als het niet klikt. Ik had er ook echt geen last van dat een 'vreemde vrouw' in mijn huis rond liep, als ze iets deed wat ik minder handig of prettig vond (door gewoonte bijvoorbeeld), dan besprak ik dat met haar en paste ze het aan zodat ik het wel prettig vond.

Terug
Bovenaan