Uitgerekend augustus

Hahahah, ik heb m'n ziekenhuistas ook nog niet klaar... Ben nu 36+3, wordt wel een beetje tijd geloof ik! Ik heb ook eigl geen bevalplan... Lekker in het ziekenhuis en de rest zie ik wel!
Gisteren bij de verloskundige was mijn bloeddruk ineens heel hoog, dus ik zit nu te wachten om nog een keer te laten meten. Hoop dat hij nu lager is, anders moet ik dalijk alsnog onder controle bij gynaecoloog... Vond het wel lekker hier eigenlijk, haha! Gelukkig verder nergens last van, dus ik maak me niet heel veel zorgen, maar toch
Ik ben sinds maandag ook met verlof... Was het ook wel zat inmiddels! Nu lekker alle laatste dingen voorbereiden en inslaan! 

Ik had de ziekenhuis tas al een tijdje klaar staan! Ondertussen dus ook al een keer meegehad en opnieuw ingepakt! 
Wij hebben op het laatst geen spullen meer erbij ingepakt waardoor we de opladers van onze mobiel nog thuis hadden liggen en zo nog een aantal spulletjes die je dagelijks gebruikt! Nu een briefje erbij gelegd wat er op het laatste moment nog bij in moet! 
Zit alweer op 34 weken zwangerschap en alles is nog steeds rustig! Het word nu wel zwaarder voor mijn lijf! S' avonds veel last van mijn rug en bekken, en lekker liggen is ook een heel project! Maar als ik eenmaal goed lig slaap ik wel prima! Wel 3x per nacht eruit!
Kimkeertwee: gaan ze bij jou max met 37 weken inleiden ? Ik zie door jou berichten toch veel verschil per ziekenhuis! Ook in onderzoeken ens! 

Hier ook nog geen vluchtkoffer klaar. Wel soms iets op een lijstje gezet in mijn telefoon. Doe ik wel als ik met verlof ga volgende week. Begin nu steeds moeer te worden. Nog een weekje werken, kan echt niet wachten. Hoop dat ik daarna toch nog echt wel even aan slapen en ontspannen toe kom voor de bevalling. Vanmorgen weer groeiecho, dit keer iets onder de curve, maar ik vind dat eigenlijk niet zo raar. Zou het bijna raar vinden als ze als n robot die curve volgt ;).
Morgen dus met verloskundige ons bevalplan bespreken. Ik heb dus wel een best uitgebreid plan (met vooral wat ik allemaal liever niet wil aan interventies.. en wat ik wel wil qua gewoon zelf kijken wat ik fijn vind), dus ik hoop dat ze er een beetje relaxt op reageert.

Hi allemaal, 
Vandaag 36+4 zwanger en vanmorgen in het ziekenhuis de baby gedraaid omdat hij in stuit lag. Ik vond het erg spannend maar hij maakt het goed en het deed geen pijn. Wel vandaag rustig aan gedaan want heb wel continue harde buiken door het draaien. Ze hadden gezegd dat ik goed de bewegingen in de gaten moet houden maar hij beweegt volop gelukkig. 
Heb ook gelijk een rondleiding gevraagd op de kraamafdeling en ze hebben de kamers laten zien en ik wil graag in bad bevallen! Fijn dat we nu ook weten hoe het daar eruit ziet en dat we de route weten waar we straks heen moeten als ik weeën heb zodat we niet hoeven te zoeken haha :)
Het begint nu echt op te schieten!! Verheug me zo op ons kleine wondertje. Het zwanger zijn is me totaal niet tegen gevallen dus nog even genieten van de zwangere buik want die ga ik straks wel missen hoor! 

Hier begint de buik vooral in de weg te zitten. Ik merk echt dat ik minder adem heb omdat de baby nog niet helemaal is ingedaald. Nog 2,5 week werken en dan gaat mijn verlof in (ga met 36 weken met verlof pas). Gelukkig is het in de zomervakantie een heel stuk rustiger, veel cliënten zijn op vakantie, dus in plaats van 2,5 dag werk ik nu een halve dag in de week. Vluchtkoffer nog niet klaar, maar de babykamer begint wel op te schieten! Helaas gisteren weer veel te veel willen doen, dus de halve nacht wakker gelegen van de pijn in mijn rug en bekken. Foei, foei, foei. Ook merk ik dat ik weer regelmatig misselijk ben, vooral als ik wat meer of vettig gegeten heb. 
Mijn bevalplan hebben we vorige week besproken met de controle. Ik heb in principe hetzelfde erin gezet als de vorige keer, dus dat is niet zo veel. Ik ga er vanuit dat het halve plan weer door het raam gaat, net als de eerste keer. Wat ik vooral heb opgeschreven is wat ik belangrijk vind in de communicatie, hoe ik mijn weeën op wil vangen en wie er aanwezig gaan zijn. Voor ons is het wel gemakkelijk dat de verloskundige weet dat mijn moeder waarschijnlijk in huis is vanwege onze zoon. Voor de rest weten ze dat ze bij mij snel moeten zijn, omdat mijn bevalling waarschijnlijk heel kort gaat duren, dus heel veel hoef ik ook niet op te schrijven. Mijn eerste bevalling ging wat dat betreft zo goed en ze weten dat ik nogal nuchter ben en dus gewoon overal in mee ga, zoals het dan gaat. 

Hoii zwangere dames!   Ik ben benieuwd naar jullie mening.  Wij zitten te denken aan de naam Maison.   Alleen Maison betekent in het frans: Huis.   vinden jullie dit gek? 

Terug
Bovenaan