Hier begint de buik vooral in de weg te zitten. Ik merk echt dat ik minder adem heb omdat de baby nog niet helemaal is ingedaald. Nog 2,5 week werken en dan gaat mijn verlof in (ga met 36 weken met verlof pas). Gelukkig is het in de zomervakantie een heel stuk rustiger, veel cliënten zijn op vakantie, dus in plaats van 2,5 dag werk ik nu een halve dag in de week. Vluchtkoffer nog niet klaar, maar de babykamer begint wel op te schieten! Helaas gisteren weer veel te veel willen doen, dus de halve nacht wakker gelegen van de pijn in mijn rug en bekken. Foei, foei, foei. Ook merk ik dat ik weer regelmatig misselijk ben, vooral als ik wat meer of vettig gegeten heb.
Mijn bevalplan hebben we vorige week besproken met de controle. Ik heb in principe hetzelfde erin gezet als de vorige keer, dus dat is niet zo veel. Ik ga er vanuit dat het halve plan weer door het raam gaat, net als de eerste keer. Wat ik vooral heb opgeschreven is wat ik belangrijk vind in de communicatie, hoe ik mijn weeën op wil vangen en wie er aanwezig gaan zijn. Voor ons is het wel gemakkelijk dat de verloskundige weet dat mijn moeder waarschijnlijk in huis is vanwege onze zoon. Voor de rest weten ze dat ze bij mij snel moeten zijn, omdat mijn bevalling waarschijnlijk heel kort gaat duren, dus heel veel hoef ik ook niet op te schrijven. Mijn eerste bevalling ging wat dat betreft zo goed en ze weten dat ik nogal nuchter ben en dus gewoon overal in mee ga, zoals het dan gaat.