Uitgerekend augustus

Lees nu pas het bericht van citrus en Mikkie!
MikkieX bedankt en jij ook heel veel succes gewenst! 
Citrus mijn verloskundige vertelde dat als er binnen 24uur geen weeën zijn ik overgedragen wordt aan de gynaecoloog en dan moet het doorzetten binnen 72 uur. Maar de verloskundige vertelde dat het 10% is wat nog geen weeën heeft na 24uur. Dan denk ik dat jij bij die 10% zat. Ik ga er in ieder geval niet vanuit! 

mikkie en bloompje!!! Wat ontzettend spannend voor jullie!!!! ? ?
Gister hele dag harde buiken, vast reactie op de dag ervoor, druk gehad. Vandaag rustiger. Wel enorme nesteldrang ineens! ?

Mikkie ,  super veel succes vandaag! We horen het graag als de kleine er is en hoe het is gegaan. 
Bloompje , bij mij zijn de vliezen bij de eerste ook spontaan gebroken. Bij bij was het wel echt een waterval, dus was niet te missen haha. Een uur erna begonnen mijn weeën en na 2 uur was mijn zoon er. Dus dat is allemaal wel extreem snel... Ik ben er van overtuigd dat jouw weeën ook nog gaan doorzetten hoor! En je lichaam kan dit, hier is het voor gemaakt. Je komt die weeën door als je mindset goed is en je gewoon mee gaat met je lichaam. Dat is de beste tip die ik je kan geven.
Volgens mij was het Lisette die is over een golfbeweging had? Dat klinkt wel echt als weeën hoor! Ik had een weeënstorm, dus eigenlijk geen pauzes tussendoor. De ene wee volgde de ander vrijwel meteen op. Maar wat ik nog wel weet, was dat het een golfbeweging had. Het zet op, heeft een piek en zakt dan weer af. Blijf ze blijhouden, want als ze regelmatig gaan worden moet je weten wanneer de verloskundige terug moet komen, hihi. Succes!

Citrus wat fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten met de kinderen en dat je oudste het ook wel snapt. Wel vervelend dat hij zich zorgen maakt, maar daar kun je denk ik niet omheen. Heel veel succes de komende tijd!
Bloompje wat spannend allemaal. Ik hoop voor je dat de weeën snel beginnen. Het gaat bij jou nu dus snel gebeuren. Een niet ingedaald kindje kan inderdaad bij de bevalling gewoon nog indalen. En ik hoef niet in het gangpad van de supermarkt op de grond te gaan liggen als mijn vliezen breken. Dit was ook het eerste wat ik vroeg. Wel moet ik dan gelijk bellen en dan na overleg even kijken of het verantwoord is dat ik nog naar huis loop of dat ik misschien in een kantoortje van de supermarkt even moet gaan liggen. Maar de kans dat dit gebeurt is echt heel klein.
MikkieX wat spannend! Ik ben benieuwd hoe het straks allemaal is gegaan!
Babygirlaugustus Ik heb ook op wat (niet pijnlijke) harde buiken na helemaal geen symptomen die aangeven dat ik elk moment kan gaan bevallen. Ik was net op controle (40+6 weken) en had toch 1 cm ontsluiting waardoor ze me wel kon strippen en mijn baarmoedermond was ook al best ver verweekt. Dus blijkbaar is er toch iets gebeurd de afgelopen tijd. Nu hopen dat het het echte werk in gang gaat zetten!
Vanochtend nog ruim 5 km gewandeld omdat ik er allemaal geen vertrouwen meer in had dat er iets ging gebeuren. Ik wilde hem er echt uitlopen. Was dus juist bang dat ik bij de controle nog potdicht zou zitten en ze niet zou kunnen strippen. Dat was gelukkig dus niet het geval. En je kan dus blijkbaar ook gewoon ontsluiting krijgen zonder dat je weeën hebt én zonder dat je kindje is ingedaald.
Overigens moest ik tijdens het strippen wel op mijn vuisten gaan liggen omdat ze er anders niet goed bij kon. Mijn baarmoedermond ligt blijkbaar vrij hoog. Maar ze kon wel tijdens het strippen het hoofdje goed voelen dus dat ligt hier toch tegen aan. Dus ik bedacht me op de terugweg dat hij daarom misschien wel niet verder in mijn bekken wilde zakken. Gewoon omdat mijn baarmoedermond vrij hoog zit. Inmiddels rommelt het hier wel wat, met wat harde buiken, krampen en een beetje zeurende rugpijn. Maar duidelijk nog geen weeën. Ik ga maar eens een beetje afleiding zoeken en hopen dat het doorzet.

Gelukkig Bloompje!! Dan zal ik idd bij die 10% zitten . Had ik weer. 
Bij al het gedoe bij mij kon er blijkbaar ook nog een blaasontsteking bij. Lucky me, 
Het AMC belt mij zo terug of ik die voorgeschreven antibiotica mag hebben ivm hartafwijkingen van mijn babyboy,  

Ik kan jullie vertellen, ben er goed klaar mee met alles. O wee als ik morgen tijdens echo nog meer gezeul over me heen krijg, er zijn grenzen.. 
Nouja, dan nog niks aan te doen, maar echt. Hoe dan.. 

Dwaallichtje, die zeurende rugpijn kan wel met weeën te maken hebben, hoor! Dat had ik een week voor mijn werkelijke bevalling vorige keer ook, en toen bleek ik lichte weeën te hebben wat tot 4 cm ontsluiting heeft geleid. Dus mocht het toch aanhouden en niet met paracetamol of zo overgaan, dan zou het kunnen dat je toch lichte weeën hebt. ;)
Citrus, ik snap zo goed dat je er klaar mee bent. Op een gegeven moment is het genoeg met al het nieuws. Daarnaast wil je gewoon verder, maar op deze manier kan dat eigenlijk niet. Ik hoop op beter nieuws voor je morgen!

Babynieuws ??
Onze zoon Sep is vandaag geboren om 14u middels de geplande keizersnede. Het is allemaal goed gegaan, hoewel de keizersnede zelf mij wat tegenviel (werd heel draaierig/misselijk door het dalen van de bloeddruk door de ruggenprik). Wel was iedereen echt super lief en begaan met mij (/ons), alleen heb hierdoor wel het idee dat ik stukjes mis. Sep werd tijdens de keizersnede bij mij gelegd, maar omdat ik zo misselijk werd heeft mijn vriend hem verder bij zich gehouden toen ik gehecht werd. Vind het ergens jammer dat ik niet heel bewust alles heb meegemaakt, maar tegelijkertijd word ik zo blij van het kleine kereltje als ik naast me kijk en kan ik er niet mee zitten nu. Seppie doet het echt geweldig en het is een kleintje, maar ook weer niet zoooo klein (3100 gram, druk gemaakt om ‘niks’ dus de afgelopen weken). 
Jullie allemaal heel veel succes met de bevalling!!

Terug
Bovenaan