Uitgerekend augustus

Hoi gummybeer, 
De verloskundige gaf bij mij aan dat het het draaien van het hoofdje in de bekken is en dat dat de menstruatie achtige krampen veroorzaakt. 

Hier dacht ik ook gisteren dat het zou doorzetten. Veel pijn onder in mijn buik en rug een paar uur lang. Maar helaas. Vanmorgen wakker geworden zonder mooi meisje in onze armen... ben nu 38.5 ze mag wel komen nu! Wordt eindelijk koeler buiten!

Thanks dames, jullie hebben gelijk ook dat ik het gewoon (duidelijk) moet zeggen! Ik heb het wel gezegd (voor mijn gevoel ook duidelijk), maar kreeg een reactie als "ach toen jij geboren werd hebben wij dat ook metéén aan onze ouders laten weten!". Ik heb dan de neiging te gaan twijfelen aan mijn eigen gevoel, of het wel normaal is enzo. Maar het is waar ook dat dit iets heel persoonlijks is en wij het moeten doen zoals we zelf willen.
In jouw situatie Citrus kan ik me heel goed voorstellen dat meerdere mensen het weten. Alleen al omdat de andere kids natuurlijk opvang nodig hebben, maar ook door de 'lading' van deze geboorte. Ik hoop echt dat alles goed gaat en dat jullie kleine man het goed doet straks!!

Idd Mickie, niet aan jezelf twijfelen, voor iedereen is "normaal" een ander begrip. Dit vinden jullie normaal. Op zo'n reactie als.." in onze tijd of toen jij geboren werd" zou ik antwoorden " ja en dit is in mijn tijd en wanneer onze baby geboren wordt" ;)  
Ja zeker spannend! Tot nu toe zien ze de afwijkingen wel, (vergroot hartje, lekkages aan beide kleppen en de frequentie van rechter en linkerkamer niet juist)  maar zien niet de oorzaken van dit, daardoor kunnen ze nu ook nog niet weten hoe hij het zal doen buiten mij. Daarom gaat hij na geboorte naar de IC om daar te monitoren hoe hij het doet, of er nu verandering in zit en of ze nu wel de oorzaken kunnen vinden, dat zou in principe makkelijker zijn dan door mijn buik heen. 
Ik ben er veel mee bezig, maar zoek ook veel afleiding. Ben er goed kapot van, die onzekerheid en onwerkelijk dit alles. We weten het pas als hij er is, althans dat hopen we. En ik moet afstappen van het ideale plaatje, niet bij mij maar op een andere afdeling met een hoop regeltjes. Gelukkig mogen wij zonder afspraak oid en dag en nacht bij de kleine man zijn, maar is toch heel anders dan naast je eigen bed. 

We geven ons eraan over, althans dat zeg ik stoer, maar dit zou moeten..laat ik het zo zeggen ;) 

Vrijdag weer terug om te kijken hoe het gaat. 

Mikkie; lastig hè. Ze bedoelen het zo goed, maar ondertussen kun je ze wel wegkijken. Haha. En dat soort dingen zeggen is ook best spannend... maar wat Citrus zegt: dit is jullie tijd en jullie kind! (Hele goeie, ga ik ook inzetten, mocht het nodig zijn!)
Citrus; wat een moeilijke tijd enerzijds zeg! Kan me zó voorstellen dat het je de hele tijd bezig houdt! Wel een héél fijn idee dat je altijd naar hem toe kan. Mocht je dan een keer 's nachts wakker liggen, kun je gewoon gaan. 
Ik heb net ontzettend m'n teen gestoten! Haha. Beetje off-topic. ? Bloed stroomde eruit, plasje in m'n slipper. ? Uiteindelijk is het alleen een klein sneetje en gescheurde nagel, maar au! Verder heel de tijd harde buiken als ik iets doe. Maar ja, doe toch maar op m'n gemak wat dingetjes. Moet voor m'n gevoel nog zó veel! Wat heerlijk dat het koeler is hè? Alleen dáár knap je al van op! 

Hoi dames,
Ik kom weer even bij jullie kijken aangezien het nu duidelijk wordt dat ik een augustuskindje ga krijgen. Vandaag 40+5 weken zwanger en wachten voorbij die 40 weken is écht nog een tandje vervelender dan ervoor.
Wel voel ik me fysiek best goed. Alleen hebben wij hier een hele eigenwijze baby die niet wil indalen. Daar is geen reden voor in principe. Er zit niks in de weg ofzo, maar hij heeft er gewoon geen zin in. Dit betekent vooralsnog alleen dat ik moet (blijven) liggen en bellen zodra mijn vliezen breken. Ow, ik verwacht dus een jongetje, mijn eerste.
Citrus ik herken jou nog van een aantal NOD topics. Wat vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over de hartafwijking van je zoontje. Dan lijkt het wachten me nog veel zenuwslopender. Jij had toch nog 2 oudere zoontjes? Hoe gaan die om de onzekerheid?

JamieJW ik hoop voor jou dat de baby nog even blijft zitten. Spannend! En wat betreft je schoon familie. Ik heb ook sinds de zwangerschap meer irritaties naar mijn schoonfamilie toe. Dus ik snap heel goed hoe je je voelt.
En Mikkie heel erg begrijpelijk dat je de datum niet wilt delen met de buiten wereld. Laat je niet gek maken! Heel erg veel succes morgen!!
Citrus knap hoe je er mee om gaat. Lijkt me heftig een hartafwijking! En snap heel goed dat je het spannend vind hoe hij het in de buiten wereld gaat doen! Ik hoop voor je dat alles mee valt straks. 
Gummybeer vervelend van de kramp en misselijkheid. Gaat het alweer iets beter? Mijn verloskundige zei dat baby's altijd dieper kunnen indalen. Ookal zijn ze al ingedaald.
Welkom dwaallichtje vervelend dat hij niet wil indalen. Maar gebeurd dit dan alsnog tijdens de bevalling toch? Alleen wel lastig dat je moet gaan liggen wanneer je vliezen breken. Ik hoop voor jou dat dit niet in de supermarkt of iets gebeurd haha! Dan wordt 't wel erg lastig. Hebben ze al gestript?!
Hier nu 39+5 en de zenuwen beginnen nu toch echt de overhand te nemen. Vandaag bij de verloskundige geweest en ik had gehoopt dat ze wellicht al zou gaan strippen maar dit willen ze pas doen bij 41 weken. Omdat het dan de meeste kans maakt! En de kans dat je dan ingeleid moet worden kleiner is. Afspraak staat maar hopelijk ben ik daarvoor al bevallen. Sinds een paar dagen voel ik minder beweging, de verloskundige heeft me toen doorgestuurd om even een hartfilmpje te laten maken en alles was goed met de kleine man gelukkig. Ze zagen wel dat ik behoorlijk veel last heb van harde buiken waardoor je de bewegingen minder voelt. Hopelijk wijzen de harde buiken binnenkort op een bevalling :) 

Bedankt allemaal!
ik ben gestript met 39+1.
het koelt nu eindelijk een beetje af hier, dan gaan we allemaal wat beter functioneren?

Tijdje niet meer gereageerd.
Gefeliciteerd allen die al bevallen zijn!
Vandaag ben ik 36+5. Heb de warmte overleefd al wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Vooral de nachten waren en zijn horror. Ik heb last van vreselijke opvliegers de hele dag door. Hebben nu sinds 2 nachten een airco en ben daar wel blij mee. Afgelopen nacht was het alleen drama. Het was ontzettend rommelig in mn buik. Gisteravond al heel veel harde buiken , vanacht veel krampen en diaree. Ben bijna dr hele nacht aan het spoken geweest. Van mij zou ze over een paar dagen mogen komen. We zullen zien.

Terug
Bovenaan