Uitgerekend december 2021

Ik vandaag termijnecho gehad en de nekplooimeting. Nekplooimeting was goed.
Termijn vandaag 12w en 1 dag dus uitgerekend op 2 dec 2021.
Ik denk sinds 2 weken veel minder klachten misselijkheid niet meer heel extreem aanwezig, moeheid nog wel maar iets mindere mate.
Wel sinds 2 dagen een blaasontsteking waarvoor antibiotica en als ik teveel doe op een dag enorme pijn in mijn blaas. Dus hopelijk slaat ab snel aan.

Jessie volgens mij heb je tussen de 8 en 10 weken de piek. Ik had zelf dat ik in week 9 heel ziek was, daarna werd het minder en nu bij 11w+5 heb ik het deze week toch weer heftiger. Met vlagen helemaal niet lekker door de misselijkheid en er zitten ook dagen tussen dat ik zó moe ben. Deze week ook na een werkdag om 20:00 uur gaan slapen en de volgende dag pas om 09:30 wakker ??

Maar kan dus goed zijn dat je je piek ook al hebt gehad!

@Jessie wat leuk! Is het ook je eerste kindje? De metingen bij de VK vrijdag waren 22 dec en 24 dec bij mij, dus t kan zelfs nog dezelfde dag worden haha! We zullen het zien bij de termijnecho. 
Ik heb dus deze dagen eindelijk wat minder klachten gehad, ik hoop oprecht dat de piek voorbij is. Ik heb amper gewerkt afgelopen 2 weken! Mijn contract is wel verlengd (hoera!) dus ik hoef niet meer zo lang m'n pokerface op te zetten.
Een vraagje hè.. mss ook voor de dames die al een kindje hebben.. ik heb echt al een buik die niet meer weggaat. Nu 9+2 zwanger, lijkt me zo vroeg! Is dat een reactie van m'n darmen of kan het gewoon zijn dat ik nu echt al m'n broeken kan gaan opbergen? 

Ik ben nu 8.4 weken zwanger en ook echt een buik. Dit zijn echt mijn darmen, ik voel ook dat mijn darmen flink borrelen, een opgeblazen buik. Ik had dit niet bij mijn eerste zwangerschap maar toen ik het bij mijn eerste zwangerschap het nieuws gedeeld had met mijn naaste ben ik positiebroeken gaan dragen en ben dat nu ook van plan. Ik loop thuis met broek en riem open of heb een trainingsbroek aan omdat me niks anders meer lekker zit.
Als ik foto’s terug kijk heb ik nu een buik net zo groot als 5 maanden zwangerschap bij de eerste.

@JL, ja ook de eerste! En mijn klachten zijn nu ook al een weekje minder. Wellicht hebben we de piek al gehad ?
Ik kan overigens al mijn kleding nog aan. Vind het alleen soms aan het einde van de middag niet meer zo lekker zitten ivm de opgeblazen buik. Zei gisteren nog tegen mijn man dat ik het idee had iets op mijn taille in te leveren, maar heb nog niet echt een buikje.

Jullie verhaal stelt me toch ook weer wat gerust. Ben nu 8+4 en sinds twee dagen is misselijkheid beduidend minder, dus ik was al lichtjes aan het panikeren... maar kan dus zomaar blijkbaar ? dan maar genieten van het eten dat me terug smaakt ?

@MammavanLoesje Ja dat klinkt een beetje als wat ik bedoel inderdaad! Maar ik dacht altijd dat het bij de tweede vaak wat sneller gaat dan bij de eerste? Daarom vind ik het zo vreemd bij mezelf. Echt last van mn darmen heb ik niet trouwens, gewoon echt een bolle buik. 

Wat is het stil hier..gaat alles goed bij iedereen?
Ik heb een uurtje geleden de eerste echo gehad. Alles zag er goed uit. Nu 9 weken. We gaan vanavond naar mijn schoonouders en vanaf morgen de rest van de familie af om het nieuws te vertellen. Zo veel zin in!

Terug
Bovenaan