Uitgerekend december 2021

Hoi meiden, 
Wat leuk om te lezen dat het bij jullie goed gaat en dat de kwaaltjes langzaamaan ook afnemen. 

Ook hier nemen de kwaaltjes af en heb ik vandaag alweer mijn 3e echo gehad en ik ben een paar dagen vooruit gezet (11+5). Omdat het mijn tweede zwangerschap is en het een tweeling is, is mijn buik ook al aardig gegroeid, normale  broeken kan ik sowieso al niet meer aan.
maandag heb ik de afspraak gepland staan om bloed te prikken voor de NIPT, wij hebben gekozen voor de variant met nevenbevindingen. Blijft altijd een spannend moment als je de uitslag krijgt dus ook voor ons nog even geduld. 

Jaa hoop ook dat ik het snel te horen krijg! Is toch wel spannend (ook omdat ze bij de echo twijfelde over de nekplooimeting, al zijn ze daarna daar wel op teruggekomen)l

Ik heb ook de nipt zonder nevenbevindingen gedaan.En daarbij meteen ook het algemene bloedonderzoek. Hoefde in het ziekenhuis alleen een afspraak te maken voor de nipt en kon de aanvraag van het andere onderzoek gewoon meenemen, dat doen ze dan tegelijk

Wat fijn al die goede berichten en ook al goede NIPT testen! 
Ik heb vroeger altijd gezegd dat het me niet uit maakt om een kindje met Down te krijgen en ik ben best conservatief m.b.t. zwangerschap afbreken enzo.. maar nu we er over na moeten denken vind ik het toch lastig. Ik ga de NIPT dus wel laten doen, maar ik zou echt niet weten wat ik zou doen als er een trisomie wordt gevonden.. Hoe staan jullie daarin? 

Wat leuk om weer wat te horen van iedereen en fijn al die positieve berichten! Wij hebben dinsdag weer een echo gepland staan (de tweede) en ben nu 9+1 weken. Ik merk dat ik mij steeds wat beter ga voelen en dat maakt mij toch ook weer erg onzeker en angstig. Nu heb ik weer van alles zitten lezen over een kloppend hartje zien bij de echo van bijv. 7 weken en dan twee weken later bij de nieuwe echo te horen krijgen dat t hartje gestopt is... wat kan je je zelf soms gek en onzeker maken. Inmiddels hebben wij t aardig wat mensen verteld omdat we gewoon zo blij zijn maar vind ik dat toch ook best weer spannend. Ik hoop zo op goed nieuws dinsdag en hoop dat mijn gedachtes voor niets zijn geweest. Herkent iemand dit?

@zwangeremerel er vanuit gaan dat het goed gaat. Blijf positief en ga die verhalen niet lezen, wat je schrijft het kan je alleen maar gek maken. Er zijn veel meer mooie positieve verhalen dan het andere. Vertrouw op je lichaam.

Wij gaan net als de eerste zwangerschap voor nipt test met nevenbevindingen. Het is zo persoonlijk hoe je erover denkt. Wij laten het testen omdat wij geen kindje met een down syndroom willen. En deze uitspraak kan bij veel mensen verkeerd vallen maar dit is onze keuze. Mocht de uitslag negatief uitvallen dan is de keuze zeer groot dat we het laten afbreken (na extra controle). Dit weekend vertellen wij het ook tegen iedereen, uit enthousiasme en om het te willen delen. Mocht het nog verkeerd gaan kunnen we die emotie ook delen en hoeven we dat niet alleen te dragen.

Hee allemaal! 
hier gaat het ook goed! Nu 13 weken + 2. En gisteren gehoord dat de NIPT plus nevenbedingen prima was. Ik was er niet zenuwachtig voor (ook omdat ik de uitslag eerder had dan verwacht), maar toch heel fijn! 
En Merel, heeel herkenbaar. Ik heb dat ook allemaal opgezocht. Heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt want je hebt totaal geen controle of tekenen of het goed is. Dus het enige wat je kan doen is inderdaad vertrouwen hebben en  leuke dingen doen. Gelukkig mooi weer nu, dat doet bij mij ook veel op de stemming. 

Ik ben wel nog steeds erg misselijk. Mijn man merkt dat het beter gaat (ik vind vaak de maaltijden weer lekker en ben wat vrolijker). Maar mij gaat het nog niet snel genoeg haha. Wil me graag gewoon weer goed voelen. Maar ook hierin.. controle loslaten en doen met wat het is. En tussendoor geniet ik ook zeeeeker van wat er in mijn buik gebeurd, kijk echt vaak naar de echo! ?

Terug
Bovenaan