Uitgerekend december 2021

Hoe voelde jullie in week 15 van de zwangerschap? Ik merk zelf dat ik onrustig ben, mede door een eerdere miskraam.

Het hartje hebben we nu 2x gehoord en tot op heden ziet alles er goed uit. Doordat ik bijna geen klachten of bandenpijn heb, waar ik ook blij mee ben, maak ik me zorgen of alles wel oke is. Wordt er onrustig van.. ook omdat ik nog niks voel en weet dat dat nog wel even kan duren. over 2 weken zou ik weer t hartje horen, maar heb toch gevraagd of ik tussendoor nog een keer extra mag.

Ben benieuwd hoe jullie deze weken hebben ervaren of ervaren, en of het herkenbaar is

SteefEef ik was in het begin ook erg onzeker, dus door je miskraam zal het bij jou nog wel meer zijn!Wij hebben een pretecho gedaan bij 16 weken. Vond dat heel erg fijn. Het was een korte geslachtsbepaling maar de echoscopiste heeft ook even snel gekeken naar het hartje enzo en alles was goed. Ik kreeg na die echo wat meer vertrouwen.

Ik voel de baby nu ook sinds anderhalve week en ik merk dat ik dat heel fijn vind. Eerst was het af en toe en niet elke dag. Nu voel ik haar wel elke dag, sochtends voordat ik opsta of savonds op de bank of in bed. Dat is ook wel heel erg fijn hoor, geeft toch steeds een bevestiging dat ze lekker aan het bewegen is!

Misschien kun je ook een pretecho inplannen? En dan gaat het ineens best wel snel tot de 20 weken echo, die was bij ons al ingepland met 19+2 dagen

Afgelopen dinsdag hebben wij de geslachtsecho gehad, wij krijgen een zoon!! Voor mij is t even schakelen maar natuurlijk ook erg blij mee. Morgen gaan we het onthullen aan onze familie en vrienden. Wat betreft de naam wordt t wel een dingetje gezien mijn vriend en ik wat betreft een jongensnaam totaal niet op 1 lijn liggen. 1 naam is nu dat we denken wellicht is die het maar ik ben er nog niet zeker van.. wel erg fijn nu te weten wat t wordt nu kan ik echt gaan inslaan haha! ?

Myrth wat fijn!
Merel, wat leuk een jongen! Hopelijk komen jullie er goed uit qua naam!
Steefeef ik herken het. Had het de eerste zwangerschappen niet, maar sinds de miskraam was ik echt onzeker. Ik ben blij dat ik vanaf 16 weken deze baby al voelde, dan krijg je ook echt vertrouwen. Maar het is m'n derde kindje al. Ik hoop dat jij ook snel wat 'vlinders in de buik' gaat voelen!

Zijn er tips voor leuke (online) winkels voor het kopen van zwangerschapskleding? Of kopen jullie ook nog in de gewone winkels maar dan misschien wel in een maatje groter ?

@steefEef: ik doe nu mijn voordeel met de maxi jurken trend. Ziet er leuk uit en kan je na je zwangerschap ook nog aan ?. 
Zakelijke kleding heb ikzelf van H&M, ASOS en mamalicious. De kwaliteit is oké voor een prima prijs. Ik investeer daarnaast wat meer in schoenen en accessoires zodat het er overall leuk uitziet. 

Ik heb ook veel maxi/blousejurkjes en rokken. Heerlijk met dit weer en niet zo degelijk ? ik heb 1 short met band van de h&m gescoord en echt een mega fijne travel stof zwangerschapsbroek van Studio Anneloes (die zijn wel aan de prijs, maar lekker duurzaam en kan je omslaan na de zwangerschap zodat je hem kan blijven dragen. Tip: maatje kleiner, ik heb xs gekocht en dat zit echt top).

Terug
Bovenaan