Uitgerekend eind mei/begin juni

Oh en zwanger yes, die opluchting van wk 24 is wel lekker! Ik nu 23 en kijk er ook naar uit... al vind ik 27 weken daarin toch nog een iets flinkere mijlpaal. Desalniettemin, Laten we allemaal gaan voor ten minste 37!???

Zonnetjeinhuis, ik heb vannacht het hoofd weer vaak gevoeld en mijn vriend nu ook. Zodra ik in bed ga liggen of na een tijdje van mijn zij naar mijn rug draai heb ik tussen de 5 en 10 seconden een harde bult, meestal ergens in de buurt van mijn navel. Daarna zakt het weer weg, soms voel ik het dan onder mijn huid eerst nog verplaatsen. Ik las ergens dat het komt doordat de baby dan zijn evenwicht weer moet vinden, ze verplaatst door die beweging natuurlijk mee. Behalve dan als ze met haar hoofd naar beneden ligt, zoals gisteren bij de echo...
Als je meteen na het draaien even voelt op je buik, dan denk ik dat je het hoofdje wel moet kunnen vinden!

@Syk, Tenerife klinkt heerlijk! Ik denk dat wij ook die kant op willen... maar even de temperatuur nog in de gaten houden.
@Zonnetje in huis volgens mij maakt het inderdaad uit waar je placenta ligt in het kader van voelen... mijn placenta ligt ook voor en ik voelde ons kindje pas bij 21 weken (of ik heb het daarvoor gewoon totaal niet opgemerkt!). 
Maar als ik het zo lees is het wel heel snel dat je het ook aan de buitenkant moet gaan voelen (nu bijna 23 weken dus any time now... hopelijk.) En dan ook dat hoofdje. Ik zit alleen te denken dat ik nooit een harde bult zou begrijpen als zijnde 'het hoofdje' ik zou denk ik gelijk denken ojee, harde buik, stress whatever :). Goed om te weten dat het ook wat anders kan zijn.
En hoera voor de 24 weken mijlpalen van jullie! :D

Ik ben 21w3d en voel het kindje al een tijdje (denk van rond de 18 weken of zo). Al heel snel kon mijn vriend het ook voelen... als hij geluk heeft. Want het beeld van in de films: "oh ik voel het schoppen, voel ook es"... da marcheert hier dus echt niet :D. Als zijn hand richting buik komt... dan stopt het :p

Haha ja ik voel de baby schoppen en als ik dan verder voel zit er vaak inderdaad een harde bult waar het hoofd of de billen drukken . Hier is de harde bult vaak de billen geloof ik, als ik de schoppen en de krabben van de handjes volg .
Geen idee of de placenta daarbij uitmaakt. Mijne ligt op mijn rug. 

Hoi mie, dat is lang geleden dat je hier schreef! Nog steeds alles goed ?
Mijn baby schopt gewoon hard door als er een andere hand bij komt inmiddels .In het begin niet inderdaad

Wat lijkt me het heerlijk om het zo te kunnen voelen zeg. Wel fijn dat jullie beschrijven hoe je het kan voelen zeg. Mijn placenta blijkt toch aan de voorkant te liggen en ik ben natuurlijk pas net 21 weken, maar ik voel het van binnen ook nog niet super vaak of veel voor mijn gevoel. Terwijl hij op de echo toch super veel draaide en bewoog of ik herken het niet zo als schoppen...

Alles toppie! Nog steeds heel weinig kwaaltjes... Slecht slapen (al van bij het prille begin) en ambetante darmen. Maar voor de rest in topconditie :).
De buik begint echt wel te komen ondertussen. 's Avonds voel ik me precies echt al keizwanger :D. Wat zal dat geven binnen een paar maanden!
Misschien een rare ergernis van mijn kant... Voor alle duidelijkheid: we kijken héél erg uit naar de geboorte en zijn superblij dat alles heel goed gaat. Maar... ik stoor me er soms aan dat mensen precies enkel nog daarover willen praten! :D
Overdag zie ik vaak dezelfde klanten en eeeeelke keer "moet" ik over mijn zwangerschap praten, willen ze ook zelf vanalles delen over hun eerste, het verschil met hun 2e, de geboorte, hun lichaam na de geboorte... Ik heb daar precies niet zo'n nood aan... 10 keer op een dag. Nog mensen die zo es gewoon terug over het weer willen babbelen? :D

Terug
Bovenaan