Uitgerekend eind mei/begin juni

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat. Ik ben vandaag 22 weken en voel de kleine ook goed bewegen. Vannacht voelde ik de kleine een paar uur niet en toen mijn zoontje begon te huilen, werd de kleine wakker. Zal wel toeval zijn geweest ;-). Als hij/zij daar over een paar maanden maar niet meer op reageert, haha..
Wij zouden ook nog 2 weken naar Gran Canaria gaan, maar ik had er geen goed gevoel over. Misschien dat we in mijn verlof nog een paar dagen weg gaan in Nederland. 

Ik voel de kleine al een week of 4 goed bewegen (va wk 19, ondanks placenta), kan hem /haar nu ook wakker maken als ik eventjes gezelligheid wil (erg egoïstisch van me i know, maar straks is het andersom?) 
maar dathoofdje of billen herken ik er nog niet zo aan.. en of die schopt met voetjes of een kopstoot geeft, ik heb geen idee hoe ik t verschil kan voelen, hihi. Zal t de volgende keer eens aan de vk vragen, misschien kan zij t me laten voelen.. dank v je tip Tulipaa, ik ga dat eens proberen alvast! 

Hoi allemaal !
ik ben vandaag 22 +2 weken , ik voel wel de belletjes in Mn buik maar hem nog niet schoppen .. (eerste zwangerschap ) kindje was bij alle echo’s heel rustig . Toeval ? Ik overweeg een extra echo om hem nog eens goed te zien .. het is een jongen ! 
Ik heb veel last van mijn stuitje tijdens mijn werk (zittend beroep > mondhygienist) en heb geregeld (als ik plat lig ) een zenuw beknelling in mijn been .. dit baard me wel zorgen voor de bevalling .. kracht zetten gaat dan echt niet .. wanneer ik met pijn omhoog kom en even rek en strek (wat dan echt 1 bak ellende is ) loop ik daarna weer als n kiviet ... ben nu onder behandeling van een fysio .. hopelijk komt t goed ..
bizar dat iets van 10-15 jaar geleden nu op speeld (gevallen met snowboarden en toen een goede maand horizontaal uit bed gemoeten en met tijden er ook nog wel last van blijven houden , in bijvoorbeeld de college zaal ) 

nu ik toch aan t typen ben .. ik ben al n kilo of 8 aangekomen? ? ik zal maar eens n beetje minderen met “snaaien” geloof ik .. t zit m vooral in nu wel een roze koek pakken en voorheen hooguit een speculaasje ..net iets meer chips dan anders .. naja jullien kennen t vast .. 

gr Joyce 

Haha ik vind het wel leuk om over mijn zwangerschap te praten maar ik praat net zo lief over andere dingen. En mijn dochter :p
Ik kan de baby inderdaad ook wakker maken :p. Geeft niks, misschien scheelt het een omgekeerd dag- nacht ritme als je hem steeds overdag wakker maakt? :p beetje hopen is nooit verkeerd 
De verloskundige zal het inmiddels inderdaad misschien ook kunnen voelen, ik mag volgens mij 5 februari weer.. geen idee of ze dat inmiddels ook moeten gaan voelen. Tot nu toe alleen de groei van de baarmoeder. 

Kletsen over de baby en de vraag: hoe is het met jou, en met die kleine? Is inderdaad standaard.. maar ik geniet daar ook wel heel erg van. Leuk dat er zoveel mensen meeleven, ook bijvoorbeeld de mannelijke vrienden met kinderen, die lijken allemaa te ontdooien met een zwangere vrouw in de buurt ? 
geen idee hoeveel ik nu ben aangekomen, heb met 11wk vh laatst op de weegschaal gestaan. Vergeet het zelf steeds te vragen. Thuis geen weegschaal, die was kapot en nooit meer een nieuwe gekocht.. ? ben inmiddels ook wel benieuwd ja!

Hier voelde ik de kleine al met 15 weken, ondanks dat mijn placenta voor ligt. Nu voel ik echt dagelijks heel veel beweging en ook om bepaalde vaste tijden. Nou is t ook wel een druktemakertje. Bij de echo ook al. Ik ben nu 22+3 en ongeveer 3,5 kg aangekomen. De kleine daarin tegen groeit als kool en zit bovenin de groeicurve (p96,8 ?) dus met 30 weken een extra groeiecho en eventueel nog een glucosetest.

Ik ben morgen 23 weken! Voel de baby goed en vaak, heb het ook al van buiten gezien en gevoeld. Voor mijn man helaas wat lastiger want hij is eigenwijs. Of ik billen, hoofd of beentjes voel? Geen idee! 
Ook werd ik laatst wakker was mijn buik helemaal scheef. Zo grappig :)
ik weet niet precies hoeveel ik ben aangekomen, maar rond de 6-7 kg? Dus ook best een hoop. Ben er zelf ook niet heel erg mee bezig.
Afgelopen week wel begonnen met yoga, was erg fijn! 
Nog bedankt voor de namen! Ik ga nog eens matchen :) 

Terug
Bovenaan