Uitgerekend eind mei/begin juni

Lang geleden dat ik hier nog eens kwam meepraten! De laatste weken bestaan mijn dagen uit opstaan, les geven, thuis komen, eten, slapen. En dat op repeat!
Ik ben intussen zo'n 24 weken zwanger van onze meisjes en hoewel de kwaaltjes verder echt héél goed meevallen ben ik tegen 17u steevast stikkapot en gaan mijn rug en bekken er stilaan aan geloven. :)
Verder gaat alles goed. Het spookt regelmatig door mijn hoofd dat tweelingen vaak wat vroeger komen, al is er voorlopig geen reden om dat te vermoeden. Maar als mijn man dan vertelt dat hij nog op weekend vertrekt wanneer ik 31 weken zwanger ben krijg ik het toch even heel warm!!! ? Ik zeg maar gewoon elke avond tegen mijn buik dat ze flink moeten blijven zitten, tenmiste tot 20 mei (dan ben ik 37w ver.)!
Met jullie alles ok, dames? Iedereen (straks) vrolijk het derde trimester in? ? 

Hoi feline! Fijn dat het goed gaat ondanks je moeheid en rug! Twee meiden, leuk! Hoe veel werk jij? Hetzelfde als voor je zwangerschap? 
Hier alles goed hoor, donderdag mijn derde trimester in!

Oh Veraa dat is verdrietig..! Ik denk dat het verdriet niet zomaar een invloed heeft op je kindje.. wel als je er bijvoorbeeld echt heel neerslachtig onder bent en het hele lange tijd aanhoudt.. dan heeft het ook gevolgen voor je stressniveau en dat beïnvloed dan weer je hormoonhuishouding. Maar gewoon verdriet mag er zeker zijn! Mijn opa ligt momenteel heel slecht, de vraag is of hij het haalt tot t kleintje er is.. dus ook ik heb regelmatig flink verdriet om wat misschien niet gaat zijn.. 
fijn dat t suiker goed was Jippie! Mooi! 
Hier idd ook blij en gezond het derde trimester in bijna.. al verschillen sites en apps er nogal over vanaf welke week dat nu begint.. haha. 
Ondanks dat ik nog 8 weken moet werken merk ik dat mijn hoofd zo heel langzaamaan meer op standje baby komt te staan, merken jullie dat ook? Ik ben bijvoorbeeld meer bezig met de bevalling en wil er nu zo langzamerhand wel dingen over lezen en weten, waar ik dat een tijdje geleden echt nog een ver van Mn bed show vond ? mooi hoe ze dat doet, onze moeder natuur 

Zonnetje, sterkte met de ziekte van je opa. Hopelijk redt hij het tot na de geboorte.
Hier ook standje baby. Ik hoef nog maar 6 weken te werken!

Zwanger yes, ik werk nog steeds even veel ja. Het is een beetje een "alles of niets" - situatie denk ik. Officieel gaat mijn bevallingsrust in op 8 april, maar mijn gyn betwijfelt of ik het zo lang trek. Moet zeggen dat ik het ook niet meer helemaal zeker weet :).
Zoals Zonnetje in huis zegt staat mijn hoofd ook steeds meer op standje baby en het is moeilijk om energie te blijven vinden voor andere dingen. Lesgeven (op twee verschillende campussen) is dan ook geen erg rustgevende job. ?
Ben ook niet zeker wanneer derde trimester officieel ingaat. Na 26 weken ongeveer, denk ik? 

Dit weekend een grote stap in de babykamer gemaakt. Nog wat vrije dagen ingepland en hierdoor begint het ‘standje baby’ ook wel aan te gaan!Met dit weer denk ik aan de verlofperiode, lekker wandelen, genieten van de baby... Haha heerlijk!
Twijfel nog steeds of ik wel echt met 36 weken met verlof wil, of toch liever met 34 of 35 weken. Aan de ene kant is erna denk ik fijner, maar ervoor is ook fijn. Sowieso neem ik aansluitend vakantie. 
De lage bloeddruk daalt nog steeds bij mij, maar ik voel mij gelukkig niet meer duizelig. Hopen dat dat zo blijft! 

Hi Ladies, 
Nogmaals dank voor jullie berichtjes. Echt heel lief! Afgelopen week was slopend en afgelopen weekend ook toen ook nog het andere huisdier ziek werd... Maar die is er gelukkig weer bijna bovenop. 
Heb vanwege alle ellende vandaag maar een dag ziek gemeld op kantoor. Even bijkomen want had de kleine man ook al een paar dagen minder gevoeld door alle stress. Nu weer redelijk bijgetankt :) Ik vond dat dat wel mocht nu ik zwanger was.

@CLB, leuk dat de babykamer vordert! bij ons ook, het wordt steeds echter en heb ook echt zin om met dit weer met de kinderwagen te gaan rondlopen. Maar dat zou raar zijn zonder baby haha. Mijn plan is ook om door te werken tot 36 weken... maar heb stiekem ook geen zin meer. Kan me heel goed voorstellen wat jullie zeggen en dat standje baby steeds meer aangaat!

@FelineAa: denk aan je rust hoor! als het niet gaat met werken, gewoon aan jezelf denken.
@Zonnetjeinhuis: oh nee een opa! wat naar dat hij slecht ligt op dit moment. Ik duim hard voor je mee dat hij nog de geboorte van jullie kindje mag meemaken. Maar vooral ook dat het allemaal wel draaglijk voor hem is. En voor jou natuurlijk. Ik denk inderdaad dat verdriet (had het ook besproken met onze yoga docente) er gewoon mag zijn zolang je niet in een permanente situatie van stress verkeert. 

Terug
Bovenaan