Uitgerekend eind mei/begin juni

Ja was ineens rustig inderdaad :) 
Leuk @Jippie dat jullie wat spullen hebben gekocht! en goed dat je de maxicosi al hebt getest haha. Wij krijgen volgende week een nieuwe auto, dan gaan we ook eens klooien met dat onderstel etc. Lijkt me handig om dat een keer te doen dan voor het ziekenhuis te stoeien.
Maar hier wordt het ook zwaarder. 31 weken. Nog 4 weken werken en moe en rond haha. Hoewel ik niet teveel wil aftellen kijk ik er wel reikhalzend naar uit dat ik straks verlof heb! Als ik dan merk dat ik ieder weekend even een dutje moet doen om op te laden :') 
Hoe zitten jullie in de kwaaltjes? Ik zit met bekkenklachten die af en aan komen... twijfel alleen heel sterk of ik nu nog naar de bekkenfysiotherapeut moet gaan voor die laatste weekjes. Iemand ervaring bij de bekkenfysio? Wat leer je? Is het (nog) nuttig? 

Ik zou wel naar de fysio gaan. Hoorde van mijn Mensendieck therapeut voor mijn rug dat sommige mensen (tot 35 weken) er nog baat bij hebben dus waarom bij de bekkenbodem niet. Die is wel nog erg belangrijk de laatste weken. Anders even bellen en vragen of het zinvol is? Zou het wel proberen hoor!

Ik zou zeker eventjes gaan Veraa. Mijn fysio, ook vh bekken, geeft ook de zwangerfit, en die geeft wel aan dat je altijd eventjes aan de bel moet trekken als je klachten krijgt. Wellicht kun je met wat oefeningen of tips iig erger voorkomen :) 
Gisteren werd ik al verrast met een babyshower door vriendinnen. Hoeft voor mij niet, al die cadeaus vooraf en had dat ook al wel benoemd. Maar tis inmiddels soort van traditie dat er bij de eerste wel iéts gedaan wordt.. dus we hebben een stukje gewandeld en ik kreeg van iedereen een kaartje of brief voor ons of de kleine en een kistje om alles in te bewaren. Verder gewoon lekker een middagje samen buiten gezeten en gekletst. Super bijzonder en heel erg leuk! 

Fijn dat er weer meer activiteit is! Hier gaat het nog gestaag door. Afgelopen weekend verhuisd, dat was wel even een aanslag op mijn lichaam! Heel veel last gehad van rugpijn en bandenpijn. Ook al had ik veel hulp en kon ik alles delegeren heb ik ongemerkt toch zelf teveel gedaan. 
Deze week is mijn laatste week op het werk, nog 3 werkdagen en mijn verlof begint! Geweldig idee :) 
Oh en tip van flip! De mazzeldagen bij prenatal zijn vanaf dinsdag (of woensdag), 20% korting op heel veel. Voor de dames die nog moeten inslaan ;) 

Gezellig weer alle verhalen te lezen.
Goed bezig geweest Jippie! En fijn dat de naam bedacht is. 
Oh fijn zo zwanger Yes, wat niet gaat gaat niet. 
Ik zou idd nog even langs gaan veraa. Ze geven voornamelijk oefeningen mee om spieren sterker te maken om je bekken in goede positie te houden. Ook losmaken doen ze als je dit fijn vind. Als steun kan je een bekkenband gebruiken maar dat is vooral handig met staan en lopen want wat zit het in de weg met bukken en zitten ?. Bij mij hielp uiteindelijk rustiger aan doen lichamelijk en qua pijn veel meer dan de rest. 
Oeh, happy, uiteindelijk doe je altijd meer dan kon he haha. Heerlijk bijn verlof, geniet van je laatste dagen! 
Hier ook alles lekker rustig en aan het genieten van het kopen van de laatste spulletjes en het golfslagbad in mijn buik. 

Hier gaat het wel goed. Ben nu 31 weken en nog 3 weken werken dan met verlof. Merk echt dat ik er aan toe ben. Voel mijn banden regelmatig en mijn rug begint het ook zwaar(der) te krijgen, of beter gezegd mijn hele lichaam. 
Alle spulletjes zijn binnen en over de namen zijn we het ook eens. Yeah! Merk dat balans mij erg helpt, genoeg rusten, intensieve(re) activiteiten en wat rustige dingen. Yoga en fitness (beide gericht op zwangerschap) helpen mij daar in.
Vorige week kinkhoest vaccinatie gehaald. Gaan jullie op zwangerschapscursus? Ik twijfel daarover, heb nu een boek gelezen van hypnobirthing en ben nu begonnen aan veilig bevallen van Beatrijs. Zal dat voldoende voorbereiding zijn? 

CLB, hier geen cursus. Merk dat ik daar veel te nuchter voor ben en het dan alleen zou doen voor de gezelligheid ipv het leren. Ikzelf lees een boek over alles over zwanger zijn, bevallen, kraamtijd etc in een en houd van de feiten ?. Volgens mijn VK is dat voldoende als je maar wel grofweg weet hoe en wat. Ze begeleiden je enorm goed tijdens de bevalling wb instructies vertelde ze mij. Wel adviseerde ze mij een voorlichtingsavond avond van hen zelf zodat je wel weet wat er stap voor stap gaat gebeuren van eerste telefoontje tot bevalling. Wanneer komen ze, wat doen zij etc.

Hier nu toch ook wel volledig in BB-voorbereidingsmodus... Ik had tot nu toe wel al 1 en ander in huis gehaald, maar dat ga ik nu maar eens inventariseren (en zo oplijsten wat ik nog zeker nodig heb).
Ik lees dat velen al binnenkort met verlof gaan. Ik ben zelfstandige en zou (als alles goed gaat) blijven werken tot een week voor de uitgerekende datum. We hebben maar recht op 12 weken (waarvan 1 voor de bevalling), dus die wil ik zo veel mogelijk opsparen voor na de geboorte. Ik heb tot nu een droomzwangerschap gehad, maar sinds vorige week voel ik toch dat 't lastiger wordt. De gedachte dat ik nog 9 weken 'moet' werken, werd me precies wat veel. Nog dames hier die in begin juni moeten bevallen en nog niet kunnen aftellen tot hun verlof?

Terug
Bovenaan