Uitgerekend eind mei/begin juni

En we zijn weer terug :) na een tijdje afwezig. Gelukkig gaat het hier met iedereen gewoon door. Leuk. Heel herkenbaar al jullie verhalen. Ik ben nu ook voor 50% aan het werk de laatste 3 weken. Veel beter! 
Haha golfslagbad nou dat is idd een goede benaming.
Gisteren bij de vk geweest voor prik resusfactor en wij gaan ook de kinkhoest halen.
Ik dacht ook ben veel te nuchter voor een zwangerschapscursus, maar toch is het heel interessant de informatie die je krijgt. Ben blij dat ik me heb opgegeven.

Wat leuk dat er weer wat te lezen valt hier! Bij ons gaat ook alles zijn gangetje. Wij hebben idd ook een informatie avond gevolgd over de bevalling en dat was toch wel nuttig vond ik. Vorige week ook nog vanuit het ziekenhuis naar een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest en ook daar heb ik toch wel veel van opgestoken! Volgende week krijgen we nog een rondleiding in het ziekenhuis bij het moeder kind centrum. We zijn dus volop in voorbereiding haha. Voor de rhesusfactor ben ik inmiddels geprikt, niets gehoord dus dat was vast in orde. Kinkhoest vaccinatie wil ik nog halen aan het begin van de meivakantie, mocht ik er last van krijgen dan hoef ik iig niet te werken. Hebben jullie er veel last van gehad? En was het pijnlijk?

Thanks voor het advies ladies, ik ga toch nog maar even bellen dan. Als het niet nodig is hoor ik het vanzelf...
@CLB geen zwangerschapscursus maar wel zwangerschapsyoga. Hierin krijg je ook ontzettend veel voorbereidende tips en ik merk dat ik als 'nieuwe mama' toch alles aangrijp wat ik kan om me voor te bereiden. Plus ik vind het ook echt wel leuk om daar mee bezig te zijn. Mijn docente doet ook hypnobirthing dus we krijgen ook wat daarvan mee. Is wel fijn vind ik, bepaalde ademhalingstechnieken enzo. En verder veel info vergaren van de vk en fysiotherapeute en tijdschriften! 
@Mie, wat debiel dat jullie als zelfstandigen dan maar 12 weken krijgen. Zou toch verwachten dat ze dat in een land als NL gelijk trekken. Maar ik snap je overweging hoor om door te werken. Maar let wel echt goed op jezelf want op een gegeven moment gaat het hard en ben je gewoon op. 
@Tulipaa, totaal geen last gehad van die kinkhoest prik. Niet pijnlijk alleen een stijve arm diezelfde dag (beetje spierpijn). Als het goed is moet je er ook echt bijna niets van merken hoor!  Je hebt die prik namelijk al een paar keer gehad toen je klein was dus je lichaam herkent de stoffen en kan er gelijk mee aan de slag. En het is een 'kreupel' vaccin dus de ziekte is al dood. Komt goed!

Vanavond hebben wij ook inloopavond bij het ziekenhuis! ben benieuwd! En dan volgende maand borstvoeding voorlichtingsavond. Goed om te lezen dat jij er veel van hebt opgestoken. Ik ben benieuwd! 

Gisteravond heb ik mijn 2e avond van de bevallingscursus van Zwangerfit gehad. Ik vond het erg helpend en vooral prettig dat een beetje op een nuchtere manier over de bevalling werd verteld. Ook hebben we praktische tips meegekregen over ademhaling, houding en fases van bevalling. Mijn partner vond het ook een nuttige avond. In april gaan we nog naar een avond over borstvoeding. De kraamzorg gaf aan dat wel wenselijk te vinden omdat ik graag bv wil geven. Verder lees ik gewoon veel.. Maar goed, ook vrouwen die geen enkele voorbereiding doen komen er levend doorheen ;) ;) volgens mij kan je het zo gek maken als je het zelf wil met allerlei avonden enz.

Zooooo er zijn gelijk heel veel berichtjes geplaatst. Leuk om weer te lezen hoe het met iedereen gaat en waar jullie mee bezig zijn. Altijd fijn om weer tips etc. Te lezen. Wij hebben morgen een 30 weken groei echo bij de verloskundige dus ben heel benieuwd hoe het gaat. Ook morgen laatste informatie deel bij zwangerfit over de bevallibg en dan volgende week de partneravond waarbij alles wordt herhaald en partner dus ook op de hoogte is. 
@happy Voor jou dus de laatste paar werkdagen!! Lekker genieten daarna!

Jippie succes met de echo zo! Zal wel goed gaan :)
Hier de vorige keer alle info avonden gehad maar deze zwangerschap alleen een zwangerschapscursus. Vind dat wel heel fijn om weer een beetje er in te komen en ook gezellig. 
Wij hebben dan volgende week de partner les. Kijken of mijn man er weer wat van opsteekt :p
Inderdaad mie, zwaar tot 1 week voor de bevalling. Wat gebeurt er dan als je met 38 weken weeën krijgt? Kan je je klanten dan wel makkelijk afbellen? Je komt uit België?

Helaas was de groei echo niet zo. Het is geen kleine man maar waar hij bij de 20 weken echo wel vrij lang was maar wel binnen de gemiddelde waarden viel, was hij nu toch wel flink groter/dikker, zowel hoofd, buik als bovenbenen zaten ruim boven de maximale lijn, terwijl ik zelf een kilo afgevallen ben en pas 8 in totaal aangekomen ben. Ook was de bloeddruk wederom prima. Moet nu zo snel mogelijk wederom een dagcurve doen om zwangerschapsdiabetes uit te sluiten. Gaan we niet vanuit namelijk omdat hij de vorige keer ruim onder de maximale waarden zat. Dus waarschijnlijk gewoon een heel groot, dik kind.. Maar toch even bezorgd.

Oh wat vervelend jippie! Dat is niet zorgeloos inderdaad. Ik las laatst: die extra kilo zit echt niet op het hoofd! Vond ik zelf wel bemoedigend. Als het hoofd er is dan floept een dikke baby er over het algemeen net zo uit als een dunne. Wanneer moet je nou weer testen op diabetes? 

Terug
Bovenaan