Uitgerekend eind mei/begin juni

Lieve meiden,
Iemand vertelde mij dat het niet goed is om op je rug te slapen. Nou was ik me er eerlijk gezegd niet echt bewust van hoe ik lig. Ik slaap in op mn zij maar word wel op mn rug wakker. Hebben jullie meer informatie hierover of dat echt kwaad kan? 

@Annnemieke geen zorgen! Ik heb dit ook al een paar keer besproken met mijn fysiotherapeute van zwangerfit.
Ja je linkerzij schijnt 'het best' te zijn. En met op je rechterzij liggen 'zou' je een ader kunnen afknellen die de zuurstof naar jou en je baby vervoert. Maar dat merk je dus zelf ook gauw genoeg omdat je dan niet lekker wordt. Maar op bed is er weinig druk dus dat gebeurt niet. Als je hard op de grond zou liggen kán dat, maar is nog niet gezegd.
Op je rug liggen zelfde verhaal (niet met dat afknellen dan) maar schijnt met het in de verdrukking komen van je organen te maken te hebben. Nou in deze tijd zijn al onze organen al verplaatst dus dat is ook geen punt. Dat is met name trimester 1. 
Mijn fysio zegt ook altijd: het belangrijkste is nu dat je lekker slaapt, je gaat nog genoeg brakke nachten meemaken. Dus of dat nou links, rechts of op je rug is... Maakt niet zoveel uit. Als het niet goed is draait je lijf wel. Dus no worries en lekker slapen!
@HappyH mooie bloeddruk! Top ook dat de kleine binnen alle gemiddelden past. En modellen hebben we ook nodig haha dus mooi juist lange benen :D hier idd ook meer gedraai dan getrap nu. Herkenbaar!

Even een vraagje. Welk autostoeltje (merk) hebben jullie aangeschaft? Ik zit te twijfelen tussen Joie I-gemme of een maxi cosi. Qua design vind ik de Joie mooier maar een maxi cosi is weer wat meer voor de hand liggend. Wil ook best showen (qua merk) als we aan de wandel zijn met het autostoeltje op de kinderwagen geklikt. Slaat misschien nergens op want dr babykamer is gewoon van marktplaats etc Hihihi maar ben even benieuwd.  
Liefs Zoë

Ik word ook vaak wakker op mijn rug of rechter zij. Als het afknelt dan draai je vanzelf terug zei de verloskundige 
Leuk een fotomodel happy! :) Alles goed, top!
Ik heb een maxi cosi. Uiteindelijk maakt het echt niemand uit waar die mega schattige baby waar ze naar willen kijken in ligt :p

Ik hoorde het ook al van iemand, maar diegene maakt zich overal druk om. Verder nog niet gevraagd aan de verloskundige maar ik slaap gewoon hoe ik het lekkerst ligt. Wel fijn dat het toevallig hier over gaat.

Zoë, wij hebben een maxi-cosi. We vonden dat klik systeem het makkelijkste werken. Dus puur een praktisch besluit ;-)
Dat op de rug slapen had ik ook gehoord. Ik lig meestal op mijn linkerzij (maar zo slaap ik al van kinds af aan). Volgens mij is het idd belangrijker dat je lekker slaapt dan dat je op je goede zij ligt. Ik vind het s avonds juist heel fijn om op mijn rug nog wat tv te kijken, omdat mijn rug en buik dan ontspannen.
De laatste dagen heb ik sowieso een heel gespannen buik. Geen harde buik, maar meer alsof je veel te veel gegeten hebt. Net alsof wanneer je tegen een scherp puntje aanloopt je buik klapt als een opgeblazen ballon. Ik vind het best irritant, want ik kan dus mijn draai niet vinden en zit mezelf letterlijk een beetje in de weg haha. Herkennen jullie dit?

Net alsof wanneer je tegen een scherp puntje aanloopt je buik klapt als een opgeblazen ballon..
Haha dit heb ik ook heel erg! Ik wil ook nergens tegenaan komen. Ben daarom ook heel blij met mijn verlof want rolstoelen hebben van die vervelende randjes en puntjes soms.. blegh 
Ik heb morgen weer controle bij de verloskundige. Hoop echt dat baby is gedraaid. Hij was wel mega druk vanavond. Ik hoop door :p

Terug
Bovenaan