Uitgerekend eind mei/begin juni

Fijn dat alles goed was Jippie! Je kunt beter te vaak bellen, dan te weinig. Maar ik snap het wel hoor.. Ik trek ook niet gauw aan de bel, maar waarom niet? De verloskundige en gynaecologen zijn er niet voor niks voor ons toch?
Wij hebben morgen nog een bruiloft waarbij we daggasten zijn, dus ik hoop op een goede nacht en dag. ?
Succes witte chocolade! Wie weet ga je morgen wel bevallen.. We horen het wel!

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes en inderdaad beter teveel dan te weinig, maar dat gaat er nog niet helemaal in bij mij dus ze moesten in t ziekenhuis ook echt op me inpraten.
Nou als dat morgen niets wordt witte chocola!! Haha ik hoop voor jou niet dat de 30e klopt zwangeryes, maar je hebt nog 4 opties daarvoor!! Ik gokte zelf op 1 of 2 juni, maar nu Ajax geen finale speelt, zou het zomaar eens wat later kunnen zijn
Veel plezier morgen Daiskuh!!

Jippie, wat fijn dat het goed was. Zelf vond ik het minder vervelend om het ziekenhuis te bellen dan de verloskundige omdat ze daar toch 24/7 aanwezig zijn. Maar beide moet niet uitmaken. Bij twijfel gewoon bellen.
Het is weer zo’n nacht. Dan ga je ook weer denken wat je nog allemaal wil/moet doen. Bedacht me net dat ik nog geen kruiken in huis hebt. Familie van ons gaat kramen en van haar leen ik de kruiken. Wat als ik ineens snel thuis beval.... Komt dan ook vast goed, maar daar heb je ‘s nachts dan tijd voor. 
Ik ga proberen nog wat te slapen. Gelukkig is het weekend en kan ik blijven liggen als de kleine wakker wordt ;-).

Goedemorgen meiden! Jeetje wat een berichten! 2 nieuwe moeders in de groep zie ik, super! Gefeliciteerd!
En de rest nog op het wachtbankje! En wat zijn jullie actief aan het poetsen zeg! Jeetje, dat kreeg ik echt niet meer voor elkaar de laatste weken. Hoop dat jullie snel jullie kleintjes mogen verwelkomen! 
Hier is het echt fantastisch. Wat genieten dit. Ook wel met dipjes hoor! Zal jullie even door de week van Thijmen meenemen :) 
Hij heeft de 1e twee nachten het heel goed gedaan, echt geen klagen. De voeding was soms wat lastig maar werd eigenlijk maar niet beter. In overleg met de verloskundige gaan kolven en dit geven met flesje. Dit hielp wel wat maar het drinken aan de borst werd niet beter. Thijmen zag geel en viel af tot bijna 10%. Ik heb toen de lactatiekundige geappt (mijn tip: doe dat zo snel mogelijk!), die is gister geweest en zag dat ik het qua technieken heel goed doe, maar dat mijn tepels enorm zijn en Thijmen niet goed hapt en heel veel spanning in de mond heeft. Dus mag ik gaan voeden met tepelhoedje zodat hij wat meer kracht krijgt. Dit was gister. Ook heeft hij gister de hielprik en gehoortest goed doorstaan! Het voeden met tepelhoedje gaat stukken beter en kolven ook super. Hierdoor is hij inmiddels flink aan het aankomen (gister 90 gram erbij!) Als hij dit nog 2 dagen doortrekt zitten we op het geboortegewicht :) 
Maar wat een zorgen. En oh ja, onderschat de kraamtranen niet! Ik dacht dat me die wel bespaard bleven maar niks bleek minder waar. 
Fijn weekend meiden! Hoop dat er weer wat nieuwe moppies op de wereld komen!

Wat ontzettend leuk te lezen HappyH! Wat fijn dat een tepel hoedje een uitkomst blijkt! Bijna weer op gewicht? Super toch? ??
Lijkt me ook makkelijker dan kolven en een fles! 
Kraamtranen, ja, gelukkig gaat dat op een gegeven moment over... Raar gedoe is dat ? ik moest niet zo zeer huilen om vervelende dingen, het ging gewoon goed, maar wel om alle mooie momenten ? en dat zijn er natuurlijk best veel. Eerste keer naar buiten, eerste keer drinken, als iemand complimenten gaf.. ? ben benieuwd of ik dat nu ook weer zo heb. Gelukkig kijkt niemand er raar van op, het hoort echt bij al dat hormonale gedoe ?
Sanne, komt vast goed met die kruiken . Je kraam neemt het vast mee, en anders vast ophalen. Op de lijst van mijn kraamorganisatie stond trouwens 'minimaal 1 kruik' dus daar zal je het vast ook mee redden :p. En anders wordt het veel huid op huid totdat je kraam er is ?

HappyH wat fijn dat het beter gaat! Wat een zorgen he.. Ik herken dit wel bij mijn eerste dochter. Toen duurde het ook even voor dat de borstvoeding goed liep en mijn dochter werd toen ook geel. Maar het scheelt een hele hoop dat het nu beter gaat. Nu kan het alleen maar beter gaan! Geniet van alle bijzondere momenten!
Ooh die kraamtranen.. Zo herkenbaar! Pfff.. Het is wat met die hormonen! 

HappyH wat fijn dat het zo goed gaat en Thijmen alweer bijna op zijn geboortegewicht is. En laat die tranen lekker rollen ;-). Bij mijn zoontje was mijn vriend degene die last had van kraamtranen haha... Ik heb toen alleen wat tranen gelaten toen de verloskundige zei dat ik die dag ging bevallen, terwijl ik daar totaal niet vanuit ging.
Natuurlijk komt het met die kruiken goed. Het zijn ook allemaal van die kul dingen die in mijn hoofd zitten.

Oh wat fijn de herkenning! T was bij mij wel iets aan de heftige kant omdat ik ook nog heel veel pijn had van de hechtingen. Ik heb echt met grote uithalen zitten huilen op de wc, onder de douche, in bed. Waar niet eigenlijk. En gister was het opeens  als sneeuw voor de zon over en kon ik niet eens huilen als ik mn best deed. Raar haha
2 kruiken zijn hier nodig geweest voor t warm houden. Maar gewoon even snel bestellen, dan is t zo binnen.

Terug
Bovenaan