Uitgerekend eind mei/begin juni

Misschien maak je meer melk omdat het maagje groter wordt en moet je minder vaak een wel grotere fles geven? 
Maar geen idee, hij zal ook wel meer uit je borsten halen dan maar hoe? Geen idee ? misschien komt er wel echt meer uit dan? Zou wel logisch zijn dan toch? Ik heb echt geen idee meer hoe dat bij mijn dochter ging. Die was een flesweigeraar dus ik kolfte alleen op mijn werk om de druk er af te krijgen. 

Misschien maak je meer melk omdat het maagje groter wordt en moet je minder vaak een wel grotere fles geven? 
Omg! Natuurlijk! Nooit aan gedacht dat de intervallen tussen de voedingen groter gaat worden en dat er dan dus minder voedingen zijn maar wel met meer milliliter per keer natuurlijk. ? nou eindelijk dat mysterie opgelost. Maar dat is wel lastig om die hoeveelheden te krijgen want dan moet ik idd vaker kolven dan dat hij eet... En dan past het vraag en aanbod principe niet meer zo lekker volgens mij. Nougoed... We zullen zien. Komt tijd komt raad ?
Pakt jouw zoontje wel de fles Zwanger yes?

Ja hij pakt gelukkig wel de fles! Dat scheelt heel veel stress en gedoe! ?. Al blijf ik het raar vinden om hem een fles te geven, het klopt niet helemaal met hoe ik ben ingesteld of zo. Ik wil hem eigenlijk gewoon altijd de borst geven en dan alleen bij de oppas de fles, maar ben bang dat hij hem dan weer ontwent. Zo ging dat bij mijn dochter

Dat schiet al lekker op zwangeryes en Vera. Hebben jullie er wel weer zin in? En inderdaad even uitzoeken voor jullie met kolven. Ik heb er geen verstand van want geef flesvoeding. Op het cb doen ze inderdaad 150x gewicht en delen door aantal flessen. Ik zit nu op 5 flessen van 170.

Wow Zonnetje Canada! Super gaaf! Ik had ook graag een vliegvakantie geboekt, maar mijn vriend is niet zo avontuurlijk ingesteld haha. We gaan nu twee weken naar Saarland. Eigenlijk wilden we wat verder weg gaan, maar mijn vader wordt geopereerd en we blijven liever een beetje in de buurt...
Lotte drinkt niet zo veel uit de fles als ik afkolf, meestal tussen de 60 en 80 ml. Soms drinkt ze daarna de fles wel leeg, maar vaak stilt ze alleen de ergste honger en spaart ze de rest op voor het ‘ echte werk’. Eenmaal thuis drinkt ze dan namelijk wel flink aan de borst. Ik merk wel dat ze meer gaat drinken. Tijdens het kolven heb ik nu in no-time een bakje vol terwijl een week of drie terug ik maar tot de helft kwam. Ik denk dat ze nu (vandaag zes weken) meestal zo rond de 120 ml aan SS borst drinkt, als ik kijk naar wat ik kolf...
Poeh de eerste moeten al weer aan het werk, pittig hoor! Hier duurt dat nog even gelukkig. Hoewel ik er ook niet echt tegenop zie, maar het lijkt me wel pittig om weer je ritme te vinden.
Even een vraagje nog. Lotte heeft nu last van baby acne, gelukkig alleen maar kleine bultjes, maar toch... Bij warmte of zweten slaat ze helemaal rood uit... Ik begreep dat ieder babietje er in meer of mindere mate mee te kampen krijgt. Hoe lang heeft het bij jullie kindjes geduurd? Of hebben ze ee nog steeds last van?

Bahhh ik zou eigenlijk 1-8 weer moeten starten, gelukkig nog 3 weken ‘vakantie’ eraan geplakt.. Heb enerzijds het gevoel er klaar voor te zijn omdat ik al 6 maanden thuis zit, anderzijds breekt mijn hart nu al bij de gedachte hem weg te moeten brengen.. ga gelukkig nog maar 3 dagen werken waarvan hij 1 dag naar mijn moeder gaat.. 
acne heeft hij ‘n klein weekje gehad toen hij 3/4 weken was ongeveer. Heb er niks mee gedaan als alleen met warm water wassen en die week geen creme/lotion op zijn gezicht gedaan..
vandaag zijn eerste schaterlach gehoord, omg het beste geluid ter wereld haha

Hier is de baby acne met twee maanden wel weer echt over, volgens mij met een week of 7 ook wel.. zal een week of 3 geduurd hebben hier geloof ik. Dat viel dus gelukkig erg mee. En het was ook bijna niks gelukkig :). Meer last van krabwondjes in zijn gezicht ondanks om de dag vijlen 

Ooooh wat leuk de schaterlach! Geweldig! Ik kijk er al naar uit ?
Ik heb echt helemaal geen zin in werken. Bleef liever het hele eerste jaar thuis. Maar dan redden we het toch net niet en ik vrees dat ik dan ook mijn baan kwijt ben ?. Niet heel handig dus. Bij mijn dochter vond ik het het hele eerste jaar verschrikkelijk, en moest ik ook elke keer de avond van te voren janken (hormonen, geweldig die dingen), denk dat ik dat ook wel twee maanden heb gedaan ongeveer. En ik verwacht dat nu weer. Ik vind het fantastisch om voor een baby (en peuter ook hoor) te mogen zorgen en zou het liefste helemaal niks missen. Maar goed. Na een jaar begon ik het wel weer leuk te vinden.. tsja, gelukkig ben ik daarin een beetje apart. Ik denk dat de meeste mensen daar wel stabiel genoeg voor zijn ?. En bij ons passen de oma's gelukkig op, dus geen kinderdagverblijf nodig ?. 

Terug
Bovenaan