Uitgerekend eind mei/begin juni

Fijn Vera, zou extra rot zijn met zo’n weer, dan ben je al ellendig genoeg!
wat goed Jippie dat de flessen lukken! Top, geeft stuk meer vrijheid he?!
sinds vorige week slaapt onze man op zijn eigen kamer in het ‘grote’ ledikant (wieg is al te klein, sloeg tegen de spijlen aan met zijn handjes). Nu staat de babyfoon met camera op mijn nachtkastje en geeft het beeld 30 graden aan op zijn kamertje. Merk dat ik steeds op het scherm kijk of alles goed gaat, vind het doodeng. Mijn vriend zegt dat ik het scherm in de modus moet zetten dat hij alleen opspringt bij beweging en/of geluid.. 
hoe is dat voor jullie? 
Sinds dinsdag hebben we beneden airco, maarr wil hem niet in de box laten slapen voor de nachten ivm gewenning op zijn kamertje.. zucht haha

Gebruiker lijkt mij ook lastig hoor dat ie naar zn eigen kamertje en de grote ledikant moet! Wij hebben wel bewust een babyfoon met alleen geluid omdat ik zeker wist dat ik anders alleen maar zou zitten checken op de camera ?.
Wij hebben ook airco in de woonkamer en ben dus ook een nacht met de kleine daar gaan slapen. Co-sleeper mee zodat ie wel zn eigen bedje had en toen ging het best goed. Dan maar even uit het ritme... Vond het belangrijker dat ie sliep. Gelukkig is het weer afgekoeld! Binnenkort dan ook maar gaan oefenen in zn eigen grote ledikant. Volgens mij wordt rooming in geadviseerd tot 6 maanden.... Maarja hij moet toch een keer naar zn eigen kamertje. Gaat dat goed bij jullie gebruiker? En hoe doen de andere dames dit? 

Hier slaapt hij ook gewoon tot minimaal 6 maanden bij ons op de kamer. Hij gaat een kamer delen met zijn zus dus moet ook eerst doorslapen :) al gaat dat vrij goed, meestal van 8 tot 5.. maar goed, dat zien we tegen die tijd wel. Hij heeft daar ook een ander bed dus zal hem soms overdag daarin moeten gaan leggen voor bijvoorbeeld het ochtendslaapje om te oefenen. Tot nu toe nog niet gedaan dus :p. Duurt ook nog wel 4 maanden voordat het moet natuurlijk. 
En ik zou lekker in die hitte beneden slapen met de kleine hoor. Dat ritme komt volgende week wel weer. Ze wennen en ontwennen toch nog niet echt nu met deze leeftijd. 

Ik was van plan Lotte lang bij ons te laten slapen, maar dat liep uiteindelijk anders. Overdag lag ze in haar wieg op de eigen kamer. Ik had bedrust, maar er was dus wel veel bedrijvigheid in onze slaapkamer overdag, vandaar. De derde dag hebben we haar s avonds slapend met wieg en al verplaatst (toen werd ze dus wakker). De vierde avond pas verplaatst toen ze wakker werd (om 1 uur s nachts) en de vijfde dag hebben we haar maar gewoon lekker op dr eigen kamer laten liggen met de babyfoon aan (alleen geluid). Die babyfoon geeft echter ieder kreuntje en geeuwtje door dus ik schrok heel vaak wakker. Nu hebben we sinds een week dus allebei de deuren open staan en de babyfoon gaat alleen aan als de airco aan staat. Ik word altijd wakker voordat ze echt gaat huilen, maar de geluidjes in haar slaap daar slaap ik nu gelukkig wel doorheen. Als ik wakker word dan ga ik wel altijd even kijken bij haar wanneer ze stil is om te kijken of alles in orde is.

@Vera, hier gaat het vanaf de eerste nacht op zijn eigen kamer al goed. Maar ik legde hem wel vanaf 3 weken ongeveer op zijn eigen kamer voor het slaapje van 12-14u.. 
@Zwangeryes, ik merk dat iedereen heel anders denkt en adviseerd in wat het beste is.. Wij hebben het gedaan tot 8 weken. Wij hebben een grote baby die nog weinig ruimte in de wieg had. Hij sloeg zichzelf wakker tegen de spijlen en reageerde heel erg op onze geluiden. Hij lag dan ook steeds te grommen en te kreunen. Dan slapen we alle drie niet en zijn nachtrust vind ik belangrijker dan 6 maanden op onze kamer.. 
Gelukkig is de tempratuur gezakt naar 24 graden op zijn kamer.. Vannacht maar eens het scherm van de babyfoon uitzetten, hij slaapt perfect en ik blijf kijken; onnodig dus haha.. 

Ons mannetje slaapt al vanaf nacht 4 op zijn eigen kamer in zijn ledikant. De 1e nacht vond ik het spannend, maar daarna niet meer. Ik kon echt niet slapen met hem op de kamer, want hij maakt regelmatig geluid in zijn slaap en ik bleef dan maar waakzaam. Wij hebben een babyfoon met beeld en geluid. Het geluid zet ik heel zacht, want als hij echt huilt hoor ik hem wel.
Met de warmte ook gewoon op zijn kamer in zijn ledikant geslapen, maar zonder slaapzak.
Zwangeryes wat lekker dat hij al van 8 tot 5 slaapt zeg.
Er is toch ook geen goed en fout, maar gewoon wat je prettig vindt.

Ik bedoelde het niet aanvallend hoor, ik reageerde volgens mij gewoon op een vraag :p. Maar dat ik hem bij ons wil laten slapen is onze keuze, en ik word niet wakker van hem, dus voor ons is dit prima. Ik vind het geen enkel probleem dat jullie kindjes in de eigen kamer slapen hoor, voor mij is dat gewoon nog niet handig omdat hij bij zijn zus komt en ik dan voor de nachtvoeding daarheen moet. En ik ben bang dat hij dan zijn zus nog wakker maakt. 
Lekker dat het wat afkoelt hè! 
Hij slaapt niet altijd van 8 tot 5 hoor, vaak ook nog ergens een nachtvoeding, of dat de nachtvoeding eerder dan 5 uur is. Maar we gaan zeker de goede kant op!

Ook niet aanvallend opgevat haha.. 
Hebben jullie baby’s al kennis gemaakt met baby tv? De kids van mijn vriend hadden het opgezet voor hem, hij kijkt zo gefacineerd naar alle kleurtjes.. weet alleen niet zo goed wat ik daarvan vind.. 

Terug
Bovenaan