Uitgerekend eind mei/begin juni

Nee nog geen baby tv opgezet! Lijkt me een beetje druk en hij wordt altijd onrustig van veel drukte. Mijn dochter keek pas na 1,5 jaar tv, en dan tijdens het koken ?. En dan eigenlijk bijna altijd Sesamstraat. Of als ik met de stoomreiniger bezig was, dan zette ik de box voor de tv want dat vond en vind ik eng dat ze zich er aan zou verbranden. Dat was denk ik vanaf een half jaar, mijn dochter is ook niet zo van de drukte. En voor die tijd bleef ze ook goed rustig bij de muziek mobiel en gewoon speeltjes en de baby gym
Ik moet bijna weer werken ? geen zin in!

Ik kijk zelf trouwens ook bijna geen tv ? misschien scheelt dat.. en ik heb geen wat oudere kinderen in huis. Ik vermoed dat mijn moeder haar tijdens het oppassen ook wel voor de tv zet en mijn zoon straks dan ook. Maar ik ben natuurlijk al blij dat ze op wil passen en ik heb er dan eigenlijk geen invloed op 

Ik had het ook niet aanvallend opgevat hoor? meer een vraag van dat het toch ook prima is dat iedereen het anders doet, vanwege de verschillende adviezen die overal (cb huisarts internet) gegeven worden, want elk kind en gezin is weer anders.
Tsjaa baby tv hebben wij geloof ik niet, maar wel Netflix voor kids. Ik heb hem daar nog niet voor gezet. Wel cd's met kimdermuziek aangezet en onder de fles of als hij bij ons ligt staat de tv wel eens aan dus hij ziet wel eens wat op tv. De bewegende beelden vindt hij heel interessant, maar dus niet bewust. Hij heeft nu interesse in alles wat beweegt dus ook zijn muziekmobiel etc. Wat hij helemaal interessant vindt, zijn de grote zwarte cijfers en wijzers van de klok die op een witte muur hangt.

Hoi hoi, 
leuk om te lezen hoe iedereen met dezelfde dingen bezig is en het toch allemaal er een persoonlijk tintje aan geeft! 
Weinig echt last van het weer gehad, lekker beneden geslapen met de ventilator en dat was prima te doen. Inmiddels alles lekker afgekoeld hier..!
Hier zitten we wel in een lekker ritme wat eigenlijk echt nog geen ritme te noemen is. ? Ik volg zijn ritme end at gaat eigenlijk best goed, hoef oas in oktober te gaan werken en heb besloten dat ik tegen die tijd wel ga kijken of er regelmaat in zit en of ik moeite wil gaan doen die erin te krijgen.. haha. Vertrouwen op zijn lijf en dat hij aangeeft wat hij nodig heeft vind ik ook een mooie gedachte. En inmiddels zitten we ong op 6 voedingen en slaapt ie van een uurtje of 20 savonds tot 1/2 u snachts, en dan is t wisselend hoelang hij het weer volhoudt..
snachts slaapt hij in de cosleeper naast me. Overdag leg ik hem sinds twee weken ofzo in zijn ledikantje op zijn eigen kamer. Dat gaat steeds beter. Geeft mij ruimte om wat was op te ruimen of te poetsen op de slaapkamer overdag en hij kan mooi wennen aan zijn eigen kamer. Valt me wel op dat hij overdag moeite heeft om van de ene naar de volgende slaapcyclus te komen(wordt dus elke 45/50min wakker). Als ik hem dan zjnn speentje geef en een paar keer over zn bol/oogjes aai slaapt hij weer in. Snachts gaat dit dus wel goed.
Wat voor babyfoons hebben jullie? Wij kwamen er maar niet uit en gebruiken nu een gratis app op iPad en telefoon, werkt voor nu eigenlijk ook prima. 
wij gaan in september met hem vliegen, naar Canada! Ben heel benieuwd hoe alles zal gaan, maar heb er vooral enorm veel zin in! 

Woow Zonnetje Canada! Wat een heerlijk vooruitzicht! Hoop ook dat alles goed gaat met vliegen enzo voor jullie. Ik herken trouwens je verhaal dat de slaapcycli overdag moeilijker aan elkaar te rijgen zijn. Aaron slaapt 's nachts van 00-07u en dat gaat goed. En dan 's morgens vaak een langer ochtendslaapje van 8-10/11u. Maar rest vam de dag zijn vaak halve uurtjes of idd 45min en dan weer wakker. Ik moet het loslaten van mijn man ?
Wij zijn vorige week ook gaan kennismaken op kdv want over 3 weken moet ik weer werken (nooo!). Op zich wel vertrouwen in maar gewoon niet fijn dat ik onze kleine man dan veel minder ga zien. Wanneer moet jij weer werken zwanger yes? Ik dacht dat jij ook schreef dat je binnenkort weer moest toch?
Verder qua slapen in kamertje... Ik laat hem lekker bij ons zolang we dat fijn vinden. Ik vind dat wel makkelijk met de borstvoeding, dan rol ik hem naast me, voeden en weer terug. Maar ik ga denk ik overdag wat slaapjes in de ledikant proberen. 

Ik moet 7 augustus weer, dus ik ben momenteel bezig met proberen iets van een voorraad te kolven.. moet het dan alleen wel koken om de spruw er uit te krijgen en dat vind ik wel zonde.. maar goed, wil het ook niet erger maken. 
Slapen hier overdag is ook vaak 3 kwartier en dan wakker. Of ik moet mijn pink er weer in stoppen :p. Maarja, zo lang het in de nacht maar gaat toch :D.
Ja ik moet ook nog proberen het ochtend slaapje in zijn stapelbed.. maar dat zal wel gaan toch? Als die pink maar aanwezig is... ?
Ik heb geen babyfoon, maar als de iPad en mobiel werkt is dat prima toch?

Hoe veel drinken jullie kleintjes nu eigenlijk uit de fles? Ik geef normaal borstvoeding, maar als ik kolf heeft hij aan 130 steeds niet genoeg.. ?

Nou Zwanger yes ik wilde serieus een berichtje plaatsen om te vragen hoe de kolvende mama's dat doen!?
Ik heb ooit dat rekensommetje geleerd: 150ml per kg lichaamsgewicht, gedeeld door het aantal voedingen. Met Aarons gewicht kom ik dan op 115-120ml. Maar ene keer drinkt hij 100ml, andere keer 130ml, afhankelijk van wat ik heb kunnen kolven die ochtend. Maar hij heeft er dan wel genoeg aan (denk ik... Hij blijft wel zuigen maar is op zich ook wel tevreden als ik de fles eruit trek). Wat je zou kunnen proberen is een prematuur speen (heb ik ook gedaan) dan doet ie een stuk langer over de fles dus lijkt dan beter verzadigd (en moe) na 20-25min.
Maar wat ik me zat te bedenken, aan de borst zit hij +/- 10/15min. Dan haalt hij zn voeding en is daarna klaar. En de borst past natuurlijk de samenstelling van de melk aan op zijn behoefte. Maar hoe kan het dan dat je op fles qua milliliters steeds meer moet geven? Dat slaat dan toch nergens op? Het is lijkt mij niet zo dat ik er ineens 200ml uit kan kolven als hij zwaarder wordt. Hij gaat toch ook niet steeds langer drinken? En de melkstraaltjes worden toch niet ineens groter? Ik snap dat niet... Iemand een idee?

Terug
Bovenaan