Uitgerekend eind mei/begin juni

Zonnetje in huis, wat fijn dat je nu vakantie hebt! Kun je een beetje uitrusten. Is het vanwege de ziekte van Crohn dat je het infuus moest, of vanwege de zwangerschap?
Zwanger Yes, werk je nog wel hele dagen? Ik vind het zelf best pittig in ieder geval! 

Hoi meiden,
De afgelopen dagen even offline geweest. Na de echo kwam er zoveel op me af en kwamen de emoties eruit. Ik ben blij dat ik nu een week vakantie heb en we lekker een paar dagen weggaan. Wij hebben het ondanks dat we pas 7 weken zijn toch al verteld aan onze ouders, zus en een paar hele goede vrienden. Iedereen weet dat wij bezig zijn en aan de hormonen zitten. Mocht het weet misgaan dan willen we weer net zoveel steun als de vorige keer hebben en erover kunnen praten. Ik voel me overigens super goed. De vermoeidheid is sinds een paar dagen veel minder en verder alleen de hele dag door eten anders word ik misselijk. 
Ik lees allemaal mooie berichten zeg!!
@Sanne Een tweeling!! Ook echt heel bijzonder en mooi? wel vervelend dat je zo moe bent!! 
@zwangeryes wat fijn dat je misselijkheid ook wat.minder wordt.

Wat fijn jippie. Ik snap dat het allemaal moest landen. Een goed kloppend hartje op de goede plek, kom op, geweldig toch!? En ik snap wel dat je het na een goede echo gewoon vertelt! Ik heb mijn echo natuurlijk gewoon laat en wil wel eerst weten of het goed zit. Anders zou ik het ook niet vertellen. 
Ik werk hele dagen maar wel maar 2. En in december loopt mijn contract af en die wordt niet verlengd dus dat wordt zwanger solliciteren :( 

Jaa ik snap heel goed dat je dan nog niets zegt. Dat hadden wij dan ook niet gedaan en hebben ook speciaal op deze echo gewacht.
Dat zwanger solliciteren lijkt me wel lastig! Toch wat vaker een afwijzing misschien...? Of dat ze je pas na de zwangerschap willen hebben.. ik werk nu fulltime en merk dat dat soms wel pittig is dus nu heel blij met een week vakantie. Ik zit in het onderwijs dus kan tussendoor ook geen dagen opnemen helaas.

Grappig! Ik heb de switch van het onderwijs naar de kinderopvang gemaakt. Ook lastig om vrije dagen op te nemen. Maar ik ga wel woensdag met de VK overleggen of ik structureel een dag in de ziektewet mag, totdat mijn energie is toegenomen. Ik werk nu ook fulltime en red het eigenlijk niet.

Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik ook fulltime. Was best zwaar idd. Goed dat je even gaat overleggen. Houd er wel rekening mee dat je dan verplicht met 34 weken er uit moet. Je mag dan niet tot 36w door gaan. 
Vorige keer werkte ik tot 30w ivm de zomervakantie. Toen de school in september begon was ik 36 weken. Echt heel chill. 

Oh dat was ideaal gepland gebruiker! Lang verlof!
Ik werk in de zorg en hier gaat eigenlijk iedereen er met 34 weken uit, langer is echt lastig vol te houden. Is dat in de kinderopvang niet ook zo? Veel tillen en zo? Maar wel een goede tip inderdaad, ik kan me wel goed voorstellen dat je nu zo moe bent dat je niet fulltime kan werken. 
Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik ook fulltime tot 34 weken maar dat ging toen prima. De laatste weken deed ik de wat lichtere kinderen. Dus dat ging prima. Nu nog maar afwachten of ik nog aan het werk kom. Ik zat ook te kijken naar de kinderopvang maar ik wil maar 2 dagen werken :p en dat is nog lastig want veel organisaties willen minimaal 3. 

Terug
Bovenaan